2020-05-23, 12:37
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
haha jojo. Talar sanning om allt hela tiden.. hahhaha den var bra.
DU svarar inte på frågor. Du klarar helt enkelt inte av att förklara vad hon ljuger om eller vilka frågor hon inte besvarar. Det är en stor begränsning hos dig. På ett diskussionsforum gör det dig helt överflödig.
Citera
2020-05-23, 12:38
Medlem
Japhys avatar
Citat:
10 000? Det har dött 5800 på äldreboende, 22 000 totalt.

Menar du att Cuomo har ansvar för alla 22 000?
Är han uppe i 22 000 nu, massmördaren. Ja det är klart han har ansvar för allihop. Han är ju guvernör och som guvernör ansvarar han för befolkningens säkerhet, väl och ve. Vem vet hur många som skulle ha överlevt om han inte gömt undan 4000 respiratorer och inte skyfflat in smittade på äldreboenden.
Citera
2020-05-23, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
DU svarar inte på frågor. Du klarar helt enkelt inte av att förklara vad hon ljuger om eller vilka frågor hon inte besvarar. Det är en stor begränsning hos dig. På ett diskussionsforum gör det dig helt överflödig.

Ursäkta, jag klickade skicka för tidigt - har gjort en edit på mitt inlägg redan...
Citera
2020-05-23, 12:44
Medlem
Japhys avatar
Citat:
haha jojo. Talar sanning om allt hela tiden.. hahhaha den var bra.

Så.... hon tog upp de haft övningar relaterat till liknande pandemier under augusti förra året.
Hon sa då att de skapat en NY plan för att Obamas plan inte höll måttet.

Jag tror att skulle man kontrollera och jämföra så den "nya" planen, är den säkert till 99% lika som den gamla eller så är det nya planen - värdelös full av nonsens.....

Inte en enda gång har nån annan tagit detta upp heller, det har bara varit "Obama Obama Obama".
Men NU klämmer hon ur sig hur bra plan de hade.

...svammel...
LOL
Så du menar att du TROR någonting och därför ljuger hon. Detta trots att INGEN ANNAN tagit upp dina fria FANTASIER.

Det är något som är allvarligt fel på dig, Garre.
Citera
2020-05-23, 12:46
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursäkta, jag klickade skicka för tidigt - har gjort en edit på mitt inlägg redan...
Ja, inte blev det bättre av det. Du verkar helt enkelt inte kunna skilja fakta från dina FANTASIER. Att du TROR någonting är inte ett argument i verkligheten. Inom TDS-kulten handlar förstås mycket om "troende", men ni börjar bli ganska isolerade.
Citera
2020-05-23, 12:53
Medlem
klybans avatar
Citat:
Är han uppe i 22 000 nu, massmördaren. Ja det är klart han har ansvar för allihop. Han är ju guvernör och som guvernör ansvarar han för befolkningens säkerhet, väl och ve. Vem vet hur många som skulle ha överlevt om han inte gömt undan 4000 respiratorer och inte skyfflat in smittade på äldreboenden.
Det är inte delstaterna som ska ta hand om en pandemi, utan det ligger på trumpen att hjälpa delstaten.
Man frågar sig varför inte adekvat hjälp inte kommer.

Och varför hjälper man inte FOLKET med de problem som uppstår, är trumpen så ointresserad av folket och deras medborgare?
Och för vem är då trumpen president för, om inte för folket?
Citera
2020-05-23, 12:56
Medlem
Citat:

Tack.

Då vet vi att Trump har ansvar för snart 100 000 döda.
Han vinner! Trump är en riktigt vinnare - snart 100 000 döda!

Du kan inte välja när folk ska ta ansvar.

Trump kan inte välja ansvar.
Cuomo kan inte välja när han tar ansvar.
Cheferna på ålderdomshemmen som tog emot kan inte välja.
Vårdaren som satte ihop smittade med friska i samma rum.

Att selektivt peka DU är den som tar allt ansvar är rätt korkat.

Det är ju självklart ett ansvar som växer, men det finns verkligen ansvar att peka på hela vägen från golvet.... hela vägen upp till Trump.

Jag tror inte att Trump vet om alla beslut och direktiv som sker, och jag tror inte att Cuomo vet inte om allt som sker heller. Men ingen av dem är utan ansvar.
Citera
2020-05-23, 12:59
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Tack.

Då vet vi att Trump har ansvar för snart 100 000 döda.
Han vinner! Trump är en riktigt vinnare - snart 100 000 döda!

Du kan inte välja när folk ska ta ansvar.

Trump kan inte välja ansvar.
Cuomo kan inte välja när han tar ansvar.
Cheferna på ålderdomshemmen som tog emot kan inte välja.
Vårdaren som satte ihop smittade med friska i samma rum.

Att selektivt peka DU är den som tar allt ansvar är rätt korkat.

Det är ju självklart ett ansvar som växer, men det finns verkligen ansvar att peka på hela vägen från golvet.... hela vägen upp till Trump.

Jag tror inte att Trump vet om alla beslut och direktiv som sker, och jag tror inte att Cuomo vet inte om allt som sker heller. Men ingen av dem är utan ansvar.
Nej, det är ju guvernörerna som har ansvar. Det förklarade du ju när Trump vill beordra guvernörerna att öppna upp. Du förklarade mycket ingående att Trump inte kan bestämma över guvernörernas åtgärder. Det var ju BARA deras ansvar. Lockdown, riktlinjer, reopening. Menar du att du hade fel då?

Trump har ett så gott hjärta. Därför har han jobbat hårt med att förse de olika delstaterna med allt från militärsjukhus, sjukvårdsfartyg, tiotusentals repsiratorer, skyddsmasker med mera. Allt som man ju kan anse att de olika delstaterna redan borde haft i sina skyddslager. Men demokraterna verkar ju inte bry sig om sina "underståtar". Tur att de har Trump som genom sina åtgärder räddat livet på över en miljon medborgare, vilket tydligt framgår i Imperial College of Londons berömda rapport.
Citera
2020-05-23, 13:00
Medlem
Citat:
Så du menar att du TROR någonting och därför ljuger hon. Detta trots att INGEN ANNAN tagit upp dina fria FANTASIER.

Sen... ja? Det är ju faktiskt ett problem.
Jag måste "tro" gissa eller anta, för de har väl inte släppt den nya uppdaterade planen?
Hon viftade med en plan... men ingen har fått läsa den. Eller?

Annars kan vi göra så här också, tills ingen har läst den, eller den är publicerad så antar vi istället att den inte finns. Låter det bättre?
Citera
2020-05-23, 13:16
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Sen... ja? Det är ju faktiskt ett problem.
Jag måste "tro" gissa eller anta, för de har väl inte släppt den nya uppdaterade planen?
Hon viftade med en plan... men ingen har fått läsa den. Eller?

Annars kan vi göra så här också, tills ingen har läst den, eller den är publicerad så antar vi istället att den inte finns. Låter det bättre?
Jag är inte intresserad av dina FANTASIER och jag vet att du inte är intresserad av den "nya planen" men här hittar du den, så uppenbarligen finns den.

https://www.cdc.gov/flu/pandemic-resources/national-strategy/index.html
Citera
2020-05-23, 13:18
Medlem
Citat:

Du kommenterade EN sak inget annat.. men det är fel på mig *suck*

Kan du inte bättre, du skulle ju förklara sa du... men du tog ett ord...

Om det nu fanns en plan, vore det inte bra att få läsa den - se hur väl de följde den?
De hade ju tränat, och skapat planen för bara sex månader sen.
Allt borde ju varit perfekt!
Citera
2020-05-23, 13:19
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Du kommenterade EN sak inget annat.. men det är fel på mig *suck*

Kan du inte bättre, du skulle ju förklara sa du... men du tog ett ord...

Om det nu fanns en plan, vore det inte bra att få läsa den - se hur väl de följde den?
De hade ju tränat, och skapat planen för bara sex månader sen.
Allt borde ju varit perfekt!
Här kan du läsa den:
https://www.cdc.gov/flu/pandemic-resources/pdf/pan-flu-report-2017v2.pdf

Resten av vad du skrev var bara mer svammel om planen du tror inte existerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in