2020-04-23, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maern23
Som jag förstått hade LW sexuella relationer med mellan 6-8st olika män sista året. Kan även haft relationer som inte är kända för gemene man också. Därför är ju sannolikheten ganska stor att det finns alternativa gärningsmän. Med det sakt ska SD SJÄLVKLART GÅ FRI om inte mer en indicier samt sagor går att styrka.
Vad läste du för att förstå det? Det är fler än jag uppfattat och på mycket kortare tid dessutom.
Citera
2020-04-23, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unni.Drougge
Ja han säger ju rakt ut flera flera gånger saker som ”jag vet inte vad du vill att jag ska svara”...

Precis han talar om gång på gång hur han fungerar, att han försöker förstå hur Hilding tänker och vill veta, han vill ha kontroll och styra utredningen helt enkelt.

Fundrar på om inte HD är GM och SD vet det, hon anklagar honom att det är SD fel och SD tar på sig rollen att bli misstänkt eftersom han är oskyldig och aldrig kan bindas till mordet??
Därav hans ord”de har ingenting på mig”

Bara så svårt att se HD motiv eftersom hon inte ville ha SD, jag tror att MH projicerade över sitt hat på HD?
HD som redan varit mentalt svag var en lätt match, SD känner att han måste skydda HD här för döttrarnas skull?
Citera
2020-04-23, 18:35
Medlem
Citat:
Som jag förstått hade LW sexuella relationer med mellan 6-8st olika män sista året. Kan även haft relationer som inte är kända för gemene man också. Därför är ju sannolikheten ganska stor att det finns alternativa gärningsmän. Med det sakt ska SD SJÄLVKLART GÅ FRI om inte mer en indicier samt sagor går att styrka.
Fean heller att den dära ska gå på fri fot, har du tänkt på vad han sakt - ogjort.
Han plågar djur och rider djuret i öknen så vinet droppar.
Citera
2020-04-23, 18:41
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:

Sista halvåret t.o.m.
Citera
2020-04-23, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pushlr
Fean heller att den dära ska gå på fri fot, har du tänkt på vad han sakt - ogjort.
Han plågar djur och rider djuret i öknen så vinet droppar.
Inte en aning vad de e för människa, men när de gäller mord ska de fan i mej finnas bevis.
Citera
2020-04-23, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Han är militär, han har disciplin och karaktär nog att inte mörda bara sådär. Inte logiskt nånstans

Är han?! Det är inte den information jag har.
Citera
2020-04-23, 18:48
Medlem
Citat:
Hahaha en konflikträdd men erfaren militär...näää glorian.
Bara för att någon tiger och prioriterar relationer framför krig så är det inte liks med att vara konflikträdd!!
En klok och vis militär väljer sina krig noga, det gjorde UW också men feg kan man inte kalla någon militär!!
Varför attackerar du UW här, försöker du provocera honom?

Citat:
Precis det är min uppfattning också, UW är stabil och sansad, precis som en militär ska vara. Inväntar order och rätt tillfälle innan de agerar, det blir inget mord i affekt och inget planerat mord heller. Finns inte ens i tanken så hur glorian ska orka träla med detta och få ihop det till troligt går inte hahaha men hon ger sig inte och det är helt galet 🤭

Du sitter alltså och fabulerar vilt i tråden?
Den information jag har säger att UW inte ens gjort värnplikten. Aningen ljuger mina källor eller så gör du det.
Citera
2020-04-23, 18:53
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Sista halvåret t.o.m.

Hur många män som verkligen var involverade i LW's liv är svårt att veta de kanske inte ens går att räkna på två händer..

Fick du dokumentet som jag fick från Ö-bro tingsrätt idag, jag skickade det till dig i pm, ville inte lägga ut det i tråden.
Citera
2020-04-23, 18:58
Medlem
Han är militär, han har disciplin och karaktär nog att inte mörda bara sådär. Inte logiskt nånstans

Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Är han?! Det är inte den information jag har.
Bry dig inte den smarta.
Har inte heller hört att UW skulle vara militär. Gissar att den smarta har snappat upp att han är verksam inom försvarsindustrin och att h*n trodde det var liktydigt med att vara militär.

Att svenska militärer inte skulle kunna vara odisciplinerade motsägs av två exempel, båda kända från bl a Flashback:
-Matti*as Flinc*k
-Dalbybrottsmördaren, dubbelmördare (sin fru och sitt spädbarn)
Citera
2020-04-23, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fribbä
Ja, källan är mobilen. Det står Källa "BG50883-1".

Sida 109:

Det jag vill framföra är att mobilen kopplar upp sig mot SDs WIFI vid följande tidpunkter efter mordet:

02:49:39
03:51:47
05:39:49
05:44:49
05:49:48

05:51:04 ; Här skickar han Telegram till Lena.

Men som sagt. Jag kanske är ute och cyklar men kan inte förstå varför mobilen måste uppdatera wifi-connection om den ligger still. Vilket var min orginalfråga - om någon hade avlagt den biten redan.

Visst kommer de där tiderna från AB 163 s 520?

Där står vilken anslutning/nät som används samt typ av paket. Samtliga här står som GoogleMaps. Rimligtvis är det då appen Google Maps som pratat med sin server.

Jag uppfattar det inte alls som att enheten ansluter till wifi dessa tider, utan att mobilen befinner sig i nätverket hela tiden, och att man extraherat specifika anrop. Det händer betydligt mer med en mobil än några få anrop som visas här. Bland annat anrop till en NTP-server, nätverksadressen förnyas, routern/AP'n frågar med jämna mellanrum om enheten är kvar på nätverket, Google Play kör uppdateringar osv.

Jag blir inte klok på var den här datan i tabellen kommer ifrån, men om jag får gissa är det loggfiler från diverse program och i det här fallet rimligtvis Google Maps eller Play Services.

Jag gissar att eftersom tiderna är högst oregelbundna så är det användarinitierad trafik, förslagsvis från användning av just Google Maps. I rapporten finns även en cookie som uppdaterats 2:12:44, vilket verkar vara relaterat till en sökning? Det är ett uppehåll på knappt två timmar så lite sömn blev det säkert.
Citera
2020-04-23, 19:02
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Hur många män som verkligen var involverade i LW's liv är svårt att veta de kanske inte ens går att räkna på två händer..

Fick du dokumentet som jag fick från Ö-bro tingsrätt idag, jag skickade det till dig i pm, ville inte lägga ut det i tråden.

Ja, tack! Spännande!

Ja, 6-8 män är ju bara de vi råkar känna till.
TT t.ex. visste jag inte om förrän jag läste i FUP.

Det finns ju dessutom många av hennes bollplank
som hon har skickat intima bilder till.
Citera
2020-04-23, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Nej.
Eftersom jag inte är det minsta intresserad av den här förhandlingen (har inget som helst med de inblandade att göra även om SD #2 och en Låtsas-Smarta tycks tro det), så skulle det aldrig falla mig att kontakta Örebro TR i detta mål.

Att jag tipsade om "metodiken", d v s tågordningen, gällande hur man ibland kan få ut sekretessat material berodde på att det fanns ett par konton, bl a Picasso2 som verkade lite uppgivna. Jag ville vara snäll och hjälpsam.
Det visade sig vara helt onödigt.

"Skulle aldrig falla mig in att kontakta TR i detta mål". Mao har du inte läst FUP om detta mål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in