2020-04-23, 01:36
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flushbuch
Det verkar motsägelsefullt. Om man håller på att bli knäckt för att man får ta för mycket ansvar hänger det inte ihop att man skulle ha motiv att ta död på den som man vill ska ta mer ansvar. Den som är död har inte längre möjlighet att ta något ansvar alls.

Han kanske hade gett upp förhoppningen
att hon skulle förändras? Droppen kanske
blev när han fick veta att hon skulle åka till
Norge och leka på sin ”barnvecka”. Utan att
ha berättat det för honom. L dissade alla
på As födelsedagsfest och satt bara med
mobilen. Hon gick därifrån utan någon
förklaring trots att alla bad henne stanna.
E hade flyttat till UW och ville inte sova hos
LW längre. Det vore inte konstigt om UW
till sist fick nog.
Citera
2020-04-23, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
till sist fick nog.

Det fanns säkert stress och frustration över situationen. Att utsätta sina barn för det fullständiga helvetet som det brutala mordet på deras mor ju måste bli för att man vill ha en mer stabil och förutsägbar familjesituation verkar mycket, mycket motsägelsefullt. Även om vi nu hypotetiskt tillskriver UW de egenskaper som behövs för att lösa relationsproblem med brutala mord. För mig blir den delen det andra, och kanske ännu större, problemet. Inget av det jag känner till om UW tyder på att han skulle vara en sådan människa. Tvärt om ger han på mig intrycket av att vara en stabil, förnuftig, balanserad och pragmatisk kraft i det kaos av problematiska personer och relationer han oförvållat hamnat i.

Vad får du för intryck av UW?
Citera
2020-04-23, 01:51
Medlem
Jenny9s avatar
Jag kastar ut lite funderingar.

Någon bekant till SD sa (ungefär) att om det var SD som mördade Lena så trodde hon att det skulle kunna skett spontant i stunden, men ändå med rigorös planering innan.

Vad tror ni hon menade med det? Vad innebär det? Låt säga att SD är mördaren. Hur klarade han av att inte lämna något spår efter sig? Hur var han klädd? Använde han något tillhygge? Inget hårstrå ingenting, mer än spermafläckarna som hade kunnat hamna på kjolen vid annat tillfälle och lite blod på en ring.

I förhören verkar han så självsäker, säker att de inte har något som klart binder honom till mordet. Hur lång tid tror ni han kan ha planerat detta? Han svarar ganska enkelt på deras frågor, försäger sig inte, ger dem ingenting.
Citera
2020-04-23, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
JokerMannen hade en teori om att GM hade en medhjälpare under första delen av brottet. DET hade kunnat förklara en del om SD och HD var på BP tillsammans först och sedan LW var övermannad gick HD. Hade hon sett skadorna borde hon kunnat räkna ut att det var kört, tycker jag.
MEN: varför gick hon från BP tidigt? Och farligt vara två på BP. Större risk bli sedd efteråt.

De kanske bara skulle konfrontera henne om något innan de åkte iväg och det spårade ur?
Eller är det så välplanerat att SD lejt en mördare så ytterligare en dyker upp som HD inte har vetskap om och överrumplar??
HD vrålar högljutt och springer därifrån i rena förskräckelsen? Och SD springer åt ett annat håll??
Mördaren avslutar och städar upp för att vilseleda lite till?

Lite spår av SD på LW och brottsplats men inget binder honom till mordet?
HD kan inget säga för hon fattar inget och vet inte vem som dök upp och mördade LW, så hon tiger för att hon är rädd att råka illa ut?
Citera
2020-04-23, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Jag menar att hon under många år varit så nedbruten mentalt att hennes make anser att hon bör tas av daga..otroheten kanske stärkte henne att hon inte var psykiskt sjuk om SD gjort henne ”sjuk” på något sätt? Med mediciner, psykningar eller förvrängt hennes verklighet på något sätt?? En spekulation alltså ingenting som jag vet är så.

S.k Gaslightning under många år kanske?
Citera
2020-04-23, 01:58
Medlem
Citat:
till sist fick nog.

Han är militär, han har disciplin och karaktär nog att inte mörda bara sådär. Inte logiskt nånstans
Citera
2020-04-23, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ko1pa41s
Med respekt för offret och anhöriga, någon som orkar förklara det outtröttliga intresset för detta white trash-drama som bäst platsar i en camilla lagerbeck-roman?

De inblandade är absolut inte det man vanligen menar när man använder uttrycket WT. Ingen av de inblandade har svanktatuering.

Många som skriver mycket i tråden har enl. egen utsaga kopplingar till området, personerna, frikyrkovärlden eller till geocaching. Då kan man förstå intresset.

Mitt intresse kommer sig av att det är en mångbottnad tragedi med komplexa personer inblandade. Jag följer också tråden för att jag tycker väldigt illa om den här typen av brott och händelser. Det berör mig, jag blir ledsen för de inblandades räkning och vill se ett avslut och att brottet blir uppklarat på ett bra sätt. Den sista biten ser inte överdrivet ljus ut just nu tyvärr.
Senast redigerad av flushbuch 2020-04-23 kl. 02:12.
Citera
2020-04-23, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
S.k Gaslightning under många år kanske?

Ja precis så tänker jag, han vilke tom ta henne av daga och det skulle se ut som det var hon själv som ville det?
Citera
2020-04-23, 02:01
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flushbuch
Det fanns säkert stress och frustration över situationen. Att utsätta sina barn för det fullständiga helvetet som det brutala mordet på deras mor ju måste bli för att man vill ha en mer stabil och förutsägbar familjesituation verkar mycket, mycket motsägelsefullt. Även om vi nu hypotetiskt tillskriver UW de egenskaper som behövs för att lösa relationsproblem med brutala mord. För mig blir den delen det andra, och kanske ännu större, problemet. Inget av det jag känner till om UW tyder på att han skulle vara en sådan människa. Tvärt om ger han på mig intrycket av att vara en stabil, förnuftig, balanserad och pragmatisk kraft i det kaos av problematiska personer och relationer han oförvållat hamnat i.

Vad får du för intryck av UW?

Jag har samma intryck av UW som du.
Jag menar inte att han skulle ha planerat
mordet för att få en stabilare
familjesituation. Inte att han gjort något
logiskt beslut.
I så fall så tror jag att något fått bägaren
att rinna över för honom.
Om det stämmer att han är konflikträdd så
har han tagit emot och accepterat mycket.
Alla har en gräns för hur mycket vi kan ta
emot innan vi exploderar.
Citera
2020-04-23, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Han är militär, han har disciplin och karaktär nog att inte mörda bara sådär. Inte logiskt nånstans

Det är vad jag också tror. Dessutom tror jag att UW är en bra person. Någon som inte skulle lösa problem med mord, punkt.
Citera
2020-04-23, 02:07
Medlem
Citat:
logiskt beslut.

Hahaha en konflikträdd men erfaren militär...näää glorian.
Bara för att någon tiger och prioriterar relationer framför krig så är det inte liks med att vara konflikträdd!!
En klok och vis militär väljer sina krig noga, det gjorde UW också men feg kan man inte kalla någon militär!!
Varför attackerar du UW här, försöker du provocera honom?
Citera
2020-04-23, 02:10
Medlem
Citat:
logiskt beslut.

Han borde i så fall exploderat i något sammanhang där de har naturlig kontakt. Det blir svårt att placera UW och LW bakom bullerplanket mitt i natten, utan digitala spår av kommunikation kring ett möte, för någon typ av spontan, oplannerad dråpexplossion.
Senast redigerad av flushbuch 2020-04-23 kl. 02:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in