Citat:
Ursprungligen postat av
Fribbä
Ja, källan är mobilen. Det står Källa "BG50883-1".
Sida 109:
Det jag vill framföra är att mobilen kopplar upp sig mot SDs WIFI vid följande tidpunkter efter mordet:
02:49:39
03:51:47
05:39:49
05:44:49
05:49:48
05:51:04 ; Här skickar han Telegram till Lena.
Men som sagt. Jag kanske är ute och cyklar men kan inte förstå varför mobilen måste uppdatera wifi-connection om den ligger still. Vilket var min orginalfråga - om någon hade avlagt den biten redan.
Visst kommer de där tiderna från AB 163 s 520?
Där står vilken anslutning/nät som används samt typ av paket. Samtliga här står som GoogleMaps. Rimligtvis är det då appen Google Maps som pratat med sin server.
Jag uppfattar det inte alls som att enheten ansluter till wifi dessa tider, utan att mobilen befinner sig i nätverket hela tiden, och att man extraherat specifika anrop. Det händer betydligt mer med en mobil än några få anrop som visas här. Bland annat anrop till en NTP-server, nätverksadressen förnyas, routern/AP'n frågar med jämna mellanrum om enheten är kvar på nätverket, Google Play kör uppdateringar osv.
Jag blir inte klok på var den här datan i tabellen kommer ifrån, men om jag får gissa är det loggfiler från diverse program och i det här fallet rimligtvis Google Maps eller Play Services.
Jag gissar att eftersom tiderna är högst oregelbundna så är det användarinitierad trafik, förslagsvis från användning av just Google Maps. I rapporten finns även en cookie som uppdaterats 2:12:44, vilket verkar vara relaterat till en sökning? Det är ett uppehåll på knappt två timmar så lite sömn blev det säkert.