Citat:
Ursprungligen postat av
Menaren
Jo, men känner samtidigt att bröstkorgen förstoras och jag får samtidigt ont i övre ryggen. Det blir 'trångt". Har tagit Alvedon och en puff Bricanyl och det lugnar sig inom någon timma och allt är som vanligt på morgonen igen. Försök få Bricanyl utskrivet.
Intressant, jag skulle också beskriva känslan som att bröstkorgen blir "trång", och/eller att den vibrerar något när jag andas. Svårt att förklara det. Har det blivit mer ansträngande för dig att andas allteftersom veckorna går, eller har det stabiliserat sig?
Tack för tipset om medicinen också.
Citat:
Ursprungligen postat av
Yxmord
Japp, så har jag det. Det är lika obehagligt varje gång. Förbereder mig mentalt på att bli tvungen att ringa 112 om det blir för illa men hittills har det aldrig blivit det. Peppar peppar.
Ja, obehagligt är det definitivt. Hur lång tid efter du fick de första symtomen började det kännas aktuellt att eventuellt ringa 112? Blev det bara värre och värre? Hoppas du blir frisk snart.
Intressant också att jag i princip måste ha smittats direkt när jag var tvungen att besöka tandläkaren efter 38 dagar i förebyggande hemkatantän (för 10 dagar sedan), trots att jag var väldigt försiktig, höll goda avstånd till andra människor, använde skyddshandskar vid beröring av handtag, ej har åkt kollektivt, etc. Otur, möjligtvis, men något säger mig att ett R0 på runt 2.5 är en rejäl underskattning, och/eller att det verkligen är katastrofalt illa här i Stockholm.
Nåja. Dör man så dör man. Trist bara om det skulle bero på FHM:s ryska roulette med folkhälsan, nedrustningar av sjukvården och annat smått och gott som så uppenbart hade kunnat undvikas.