2020-04-23, 08:42
Medlem
Honeyflys avatar
Är det någon här som har eller har haft Covid19?
Citera
2020-04-23, 08:43
Medlem
Menarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medelkass
Har någon mer än jag upplevt att andningen blir mer ansträngd i c:a 1-3 timmar per dygn på t.ex. morgonen eller kvällen, och är relativt normal under resten av dagen? Det har varit så i ungefär en vecka för min del nu. Har aldrig erfarit något liknande tidigare.

Jo, men känner samtidigt att bröstkorgen förstoras och jag får samtidigt ont i övre ryggen. Det blir 'trångt". Har tagit Alvedon och en puff Bricanyl och det lugnar sig inom någon timma och allt är som vanligt på morgonen igen. Försök få Bricanyl utskrivet.
Citera
2020-04-23, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyfly

Well, att testa sig är svårare än att bestiga Mount Everest men sex veckor med symptom av varierande art, duger det?
Citera
2020-04-23, 08:44
Medlem
Lova att inte garva nu men kanske inte har med Corona att göra men jag har fan blod i sperman typ rödfärgad. Vet att Corona kan sätta sig i pungen (jävla konstigt onaturligt virus)
Va svårt sjuk i början av mars (40 graders feber, ont i munnen osv) och först nu långt senare har jag i flera dagar haft det :/
Vad är detta för helvetesvirus?
Kommer mänskligheten bli steril eller vad är det frågan om?

Vad skall jag göra med pungen och hur räddar man invånarna där..?
Citera
2020-04-23, 08:48
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
Det är alltså inte ovanligt att det kommer en andra våg?

Jag(kvinna,27 och har EDS) har blivit sjuk igen och försöker utröna om det är samma infektion eller om det inte alls var corona sist. Hela familjen blev sjuka i början av mars. För familjen var det mycket milt och snabbt övergående och för mig ganska milt(feber bara en dag och inga andningsbesvär, men mycket hosta och trötthet), men långdraget. Jag var väl sjuk i fem veckor. Sedan frisk i 1,5-2 veckor och tisdags blev jag dålig igen. Jag blev supertrött, fick undertemp(!) och hostan och snorandet är tillbaka. Idag vaknade jag med feber och väldig matthet. Lukt- och smaksinnet är lite avtrubbat. Är illamående,mosig i huvudet och könner mig allmönt gnällig.

Så, vad tror ni? En andra våg av samma skit? Hoppas det då jag inte behöver oroa mig för att smitta familjen hur som helst.

Ingen verkar ju veta ett skit. Experterna käbblar. Jag menar vi är ju i influensatider. Det behöver inte alls vara corona. Men bra råd om man känner sig sjuk är ju att ringa corona-linjen för att prata med en sköterska och reda ut vad det handlar om. Utifrån man bara ska gå i karantän eller behöver vård. Det är ju just det där man fruktar mest. Att smitta andra. Speciellt nära och kära.
Citera
2020-04-23, 08:50
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Jag tror mig ha haft det, men hur ska man kunna veta det. Om det är corona jag haft fick jag det av min son som i sin tur fick det av sin lärare som kom med det efter sportlovet. Alltså ett fall som inte ska finnas så vem vet.
Citera
2020-04-23, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Det här pirret i kroppen som många har känt när de är smittade av corona, är det nån som känt det? Börjat uppmärksammats mer och mer. Jag har själv haft det (ryggen) även ont i halsen men har även kronisk herpes (typ bältros) så det känns också så innan det bryter ut. Mycket märkligt detta virus. Börjar mer och mer tro att det är från labb..

Läste något om att man kan drabbas av kaliumbrist. Det kan ge upphov till perifer neuropati, alltså stickningar, domningar, pirrningar, oftast händer och fötter till att börja med. Köp seltin mineralsalt med 50% kalium och testa.

Citat:
Ursprungligen postat av Medelkass
Har någon mer än jag upplevt att andningen blir mer ansträngd i c:a 1-3 timmar per dygn på t.ex. morgonen eller kvällen, och är relativt normal under resten av dagen? Det har varit så i ungefär en vecka för min del nu. Har aldrig erfarit något liknande tidigare.
Japp, så har jag det. Det är lika obehagligt varje gång. Förbereder mig mentalt på att bli tvungen att ringa 112 om det blir för illa men hittills har det aldrig blivit det. Peppar peppar.
Citera
2020-04-23, 08:57
Medlem
TemaSwegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Well, att testa sig är svårare än att bestiga Mount Everest men sex veckor med symptom av varierande art, duger det?

Jag har haft någon form av mild förkylning i ett antal veckor, kommer och går men märks knappt.

Har haft nästäppa, lite halsont då och då. Några förkylningsblåsor och lite torrhosta från halsontet. Oerhört subtilt som sagt, kan lika gärna vara en förkylning. Att testa sig är ju omöjligt. Min sambo har haft liknande symtom.

Det som talar emot förkylning är att jag i princip inte haft det sedan tonåren. Men ibland ska man väl ha otur.
Citera
2020-04-23, 08:57
Medlem
Honeyflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Det var tråkigt att höra, vad har du för symptom och vad gör det med ditt mående?
Citera
2020-04-23, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Låter så där lagom kul

Hade två veckor med tung andning, drog jag ett djupt andetag riktigt kände man hur kroppen syresattes.

Ont överallt, lite febrig (tror jag) och allmänt skit.

Vore ju nice om det var covid-19 och man nu är immunare än batman

Ja, man måste liksom hoppas på det. Att man blir immun åtminstone en tid. Bra om du haft det och så lindrigt.

Fan vad less jag är på soffan nu.
Citera
2020-04-23, 09:03
Medlem
Honeyflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Jag tror mig ha haft det, men hur ska man kunna veta det. Om det är corona jag haft fick jag det av min son som i sin tur fick det av sin lärare som kom med det efter sportlovet. Alltså ett fall som inte ska finnas så vem vet.
Vad hade du för symtom? hur påverkades du av dom?
Grattis om du nu har haft det.
Citera
2020-04-23, 09:06
Medlem
Citat:
Det var tråkigt att höra, vad har du för symptom och vad gör det med ditt mående?

Det började med feber / temperaturhöjning.
Sedan kom knepiga bronker. Skriver knepiga för det var liksom aldrig andnöd men luftvägskänsla som jag aldrig haft. Tröttheten var/är nog den värsta.

Sedan mådde jag bra.

Sedan fick jag tillbaka febern plus pirret. Under några timmar hade jag ingen smak men det försvann snabbt, det symptomet.

Möjligt att jag bara har eftersvallningar nu eller så slåss immunförsvaret fortfarande.

Det kommer och går. Men jag är mindre rädd nu än i början. Det tar psykiskt på en.

Framför allt att vara borta så länge från jobbet. Sätta kollegor i skiten. Kanske nån tror man simulerar. Andra kanske ser en som smitthärd.

Men, jag möter sankte per med gott samvete i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in