2020-04-23, 09:12
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soltorkadetomater
Lova att inte garva nu men kanske inte har med Corona att göra men jag har fan blod i sperman typ rödfärgad. Vet att Corona kan sätta sig i pungen (jävla konstigt onaturligt virus)
Va svårt sjuk i början av mars (40 graders feber, ont i munnen osv) och först nu långt senare har jag i flera dagar haft det :/
Vad är detta för helvetesvirus?
Kommer mänskligheten bli steril eller vad är det frågan om?

Vad skall jag göra med pungen och hur räddar man invånarna där..?

Kolla med 1177?
Citera
2020-04-23, 09:15
Medlem
Maduros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singoalla87
Jag har under 3 veckors tid enbart haft tryck över bröstet och det känns konstigt och lite tungt att andas. Jag har inga andra symtom. Åkte till vårdcentralen med förhoppning om att få göra ett coronarest men fick inte det (jag jobbar inom vården, så därför ville jag veta)... en läkare lyssnade på mitt hjärta och lungor och allt såg bra ut.. men jag känner en olustig känsla för jag känner mig allt annat än frisk.. är det någon som haft mitt symtom enbart? Tror ni man kan ha Corona utan att det visar sig när man lyssnar på lungor och hjärta?

Exakt så beskriver mina två vänner det och kanske känner jag efter extra för att jag vet det men lite så börjar jag också känna.

Tror man måste röntga lungorna för att se. Tror det var Sydkorea som tidigt började med röntgen för att upptäcka smittade med dessa symptom, det ska vara väldigt tydligt.

https://www.dailymail.co.uk/news/art...ims-lungs.html

Någon läkare liknar det vid ärrbildning och att kroppen kan läka detta men att det är för tidigt, det skulle i så fall ta längre tid, kanske år.

Tyvärr visar många rapporter på bestående organskador på lungor, hjärta, lever och njurar.
https://www.washingtonpost.com/healt...571_story.html

Viruset kan sätta sig överallt där ACE2 finns, det måste inte vara lungorna.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/32283711
Citera
2020-04-23, 09:16
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyfly
Vad hade du för symtom? hur påverkades du av dom?
Grattis om du nu har haft det.
Började med feber sedan hosta men det var lindrigt. Efter någon dag fick jag svårt att få syre. Det kändes helt normalt att andas men det gav lite funktion. Höll i sig i en vecka kom till baka lite nästa vecka också för att sedan gå över successivt. Var också mycket trött. Det där med syret var ok om jag vilade eller bara rörde mig långsamt. Om jag gick i trappor eller gick och pratade samtidigt så funkade det inte. Vad det corona var jag nog bara lindrigt sjuk. Jag tillhör inte heller någon riskgrupp. Men det är obehagligt att känna sig lätt kvävd i en en och en hal vecka.
Citera
2020-04-23, 09:23
Medlem
Citat:
Ok det låter som du för stunden klarar dig förhållandevis bra.
Hur är det med andningen?

Inga problem. Har inte haft andningssvårigheter bara ont i bronker.
Luftvägarna är återställda, det är febersvallningar och pirr som stör nu.

(Lade till c-vitamin i mängder till mitt svar.
Citera
2020-04-23, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Hoppas det drar över snart och du är tillbaka till livet

Tack ❤️
Citera
2020-04-23, 09:25
Medlem
Honeyflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Började med feber sedan hosta men det var lindrigt. Efter någon dag fick jag svårt att få syre. Det kändes helt normalt att andas men det gav lite funktion. Höll i sig i en vecka kom till baka lite nästa vecka också för att sedan gå över successivt. Var också mycket trött. Det där med syret var ok om jag vilade eller bara rörde mig långsamt. Om jag gick i trappor eller gick och pratade samtidigt så funkade det inte. Vad det corona var jag nog bara lindrigt sjuk. Jag tillhör inte heller någon riskgrupp. Men det är obehagligt att känna sig lätt kvävd i en en och en hal vecka.
Låter inte som något särskilt roligt att få, att inte få syre ordentligt verkar vara vanligt även bland de som har drabbats av "milda" symptom.
Så det är minimala ansträngningar som gällde, fan vad hemskt.
Citera
2020-04-23, 09:29
Medlem
Honeyflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Inga problem. Har inte haft andningssvårigheter bara ont i bronker.
Luftvägarna är återställda, det är febersvallningar och pirr som stör nu.

(Lade till c-vitamin i mängder till mitt svar.
Trist att höra, vad är det för pirr du skriver om?
Vad har läkaren sagt?
Citera
2020-04-23, 09:30
Medlem
Citat:
Låter inte som något särskilt roligt att få, att inte få syre ordentligt verkar vara vanligt även bland de som har drabbats av "milda" symptom.
Så det är minimala ansträngningar som gällde, fan vad hemskt.

Tror syrebristen ligger bakom den påtagliga tröttheten som många vittnar om (även jag).

Behöver inte ge andnödsymptom utan mer kokobelloskalle och en kropp som känns som att den väger det tredubbla.
Citera
2020-04-23, 09:31
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TemaSweg
Att testa sig är ju omöjligt.
Ett unikt symptom för CoVid-19 är förlusten av smak- och luktsinne.
Citera
2020-04-23, 09:32
Medlem
Citat:
Trist att höra, vad är det för pirr du skriver om?
Vad har läkaren sagt?

Pirret är rätt omvittnat. Finns på varenda nyhetssajt nu.

Kolla gärna Aktuellt från igår, cirka 20 min in. Den stackaren som vittnar från hemmets karantän hade en hel armada med symptom.

Läkaren? Vilken läkare?
Citera
2020-04-23, 09:59
Medlem
Idag har jag varit sjuk i 6 veckor. Har under perioden haft väldigt många olika symptom och har aldrig någonsin varit sjuk på detta sätt. Läskigt. Har de två senaste dagarna mått bättre än på länge så jag hoppas att återhämtningsfasen (som jag tror jag är i nu) snart är över och att jag kan våga gå ut igen.

Kroppen är inte på topp efter att ha varit självisolerad såhär länge utan att kunna röra på sig ordentligt. Har dock försökt att få in en del rörelseövningar och stretching, men det blir väldigt begränsat i och med att jag blir utmattad så fort och sjukdomssymptomen blir då värre.

Kämpa på allihopa och (om ni orkar) försök att röra på er i hemmet så inte leder och muskler tar för mycket stryk - för det känns inte skönt det heller
Citera
2020-04-23, 10:05
Medlem
TemaSwegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Ett unikt symptom för CoVid-19 är förlusten av smak- och luktsinne.

Det är knappast unikt. Har förlorat luktsinnet varje gång jag åkt på förkylning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in