2020-04-22, 20:27
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Gemensamt verkar vara försvagat immunförsvar, dvs man blir känsligare för sådant man inte brukar vara känslig för. Därför en massa olika symptom som kommer och går ... verkar det som.

Aha! Såklart!
Citera
2020-04-22, 20:31
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Inne på vecka 7 av symptom. Har kraftig molande muskelvärk i armar och ben och känner mig tröttare än normalt. Har även ont i pannan precis över näsan som kommer och går som en huvudvärk.

Har märkt att ögonen är röda/blodsprängda och kliar.

Det finns ett symptom med ögonen,

jag bara mindes det, inte läst på, men lägger en länk här
https://www.webmd.com/lung/news/2020...-of-covid-19#1
Citera
2020-04-22, 20:43
Medlem
potatislandets avatar
https://www.expressen.se/gt/stefans-...en-mot-corona/

Här är en god anledning till att följa karantänsrekommendationer och ta symptom på största allvar.
Orkade inte ens se färdigt, blir för nojig. Inne på dag 23 nu och äntligen så kände jag mig idag lite som en ny människa. Fortf tar jag det lugnt, går sakta när jag är ute och promenerar, får ta lite pauser. Vilar mkt, både liggande och sittande hemma. Men en helt annan känsla idag. Hoppas det håller i sig men är såklart oroad för att det fortf kan komma bakslag.

Har en värk i kroppen lite här och var som kommer och går. Armar, magen, ryggen. Men det går åt rätt håll!
Citera
2020-04-22, 21:18
Medlem
Wawawas avatar
Inga symptom på 6 dagar (en vecka imorgon). Bara lindriga innan det, men väldigt misstänkt kombination av symptom. Bebisen har inte verkat medtagen eller dålig på 5 dagar. Är vi klara med detta nu? Eller ska vi fortfarande förvänta möjlig tillbakagång?
Citera
2020-04-22, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeleZacha
Verkar stämma att man kan få "oförklarig pigghet". Har förmodligen corona (nästan alla symptom) och igår fick jag lust att bara springa en runda runt kvarteret (men lät bli som väl var)

kände du dig pigg INNAN alla symptom eller under symptom?

Jag vet att min svärfar alltid sade att han kände sig extra pigg innan han insjuknar i saker
Citera
2020-04-22, 22:10
Medlem
Maduros avatar
Har två vänner som endast känner tryck över bröstet och onormal andfåddhet. Någon som haft detta där det inte utvecklat sig värre?

Har träffat dem två en del så jag lär åka på samma resa.

Någon som funderar på det här med bestående organskador?

https://www.washingtonpost.com/healt...571_story.html
Citera
2020-04-22, 23:16
Medlem
AldrigMeraMagalufs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MysanPysan4
Är det någon som varit/är extremt trött efter konstaterad eller misstänkt covid19? Jag är så trött så jag orkar knappt hålla mig vaken vissa dagar. Har först haft feber (mellan förhöjd temp-38.3) konstant i nästan tre veckor tillsammans med gräslig huvudvärk, extrem trötthet o lite torrhetskänsla i halsen, lite hosta ibland men inte alls uttalad. Hade även magproblem under första veckan. Ej konstaterad corona men snabbsänkan har visat virus. Därefter symptomfri i 5-6 dagar ungefär bortsett från tröttheten för att sedan få tillbaka huvudvärken, lite tjock i halsen o någon febertopp o en ännu värre trötthet. Har träffat närstående efter min symptomfria period som efter detta har insjuknat m samma symptom. Är det fler som är galet trötta?

Jag var väldigt trött efter det som jag tror var första omgången corona. Jag hade varit hemma med feber och torrhosta i ett par veckor, och när de symptomen väl gick över trodde jag att jag var frisk, trots att jag var mycket tröttare än normalt. Tyvärr försökte jag då leva som vanligt - jobba, storstäda och löpträna - och snart låg jag åter i min säng, fast den här gången med en väldigt otrevlig lunginflammation. Det tog fyra veckor till innan jag blev frisk, men nu när jag väl tycks ha blivit det (peppar, peppar) har tröttheten försvunnit helt på ett par dagar. Om jag var du skulle jag sjukskriva och isolera mig tills jag var normalpigg igen.
Citera
2020-04-22, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maduro
Har två vänner som endast känner tryck över bröstet och onormal andfåddhet. Någon som haft detta där det inte utvecklat sig värre?

Har träffat dem två en del så jag lär åka på samma resa.

Någon som funderar på det här med bestående organskador?

https://www.washingtonpost.com/healt...571_story.html

Jag har under 3 veckors tid enbart haft tryck över bröstet och det känns konstigt och lite tungt att andas. Jag har inga andra symtom. Åkte till vårdcentralen med förhoppning om att få göra ett coronarest men fick inte det (jag jobbar inom vården, så därför ville jag veta)... en läkare lyssnade på mitt hjärta och lungor och allt såg bra ut.. men jag känner en olustig känsla för jag känner mig allt annat än frisk.. är det någon som haft mitt symtom enbart? Tror ni man kan ha Corona utan att det visar sig när man lyssnar på lungor och hjärta?
Citera
2020-04-22, 23:40
Medlem
Madeleine-Ss avatar
Mått jättebra idag men nu plötsligt när jag gått och lagt mig fick jag frossa och började hacka tänder. Har också lite tungt med andningen. Jag är aldrig sjuk så det känns lite läskigt. Jobbar på sjukhus så jag får testa mig. Har så sjukt dåligt samvete för jag drack pepsi Max ur flaskan för några timmar sen och barnen ville också ha. Sa först nej men sen hällde jag ändå upp varsitt glas till dom. 😳
Citera
2020-04-23, 00:04
Medlem
Det här pirret i kroppen som många har känt när de är smittade av corona, är det nån som känt det? Börjat uppmärksammats mer och mer. Jag har själv haft det (ryggen) även ont i halsen men har även kronisk herpes (typ bältros) så det känns också så innan det bryter ut. Mycket märkligt detta virus. Börjar mer och mer tro att det är från labb..
Citera
2020-04-23, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Singoalla87
Jag har under 3 veckors tid enbart haft tryck över bröstet och det känns konstigt och lite tungt att andas. Jag har inga andra symtom. Åkte till vårdcentralen med förhoppning om att få göra ett coronarest men fick inte det (jag jobbar inom vården, så därför ville jag veta)... en läkare lyssnade på mitt hjärta och lungor och allt såg bra ut.. men jag känner en olustig känsla för jag känner mig allt annat än frisk.. är det någon som haft mitt symtom enbart? Tror ni man kan ha Corona utan att det visar sig när man lyssnar på lungor och hjärta?
Jag var lite sjuk i slutet av mars, kändes som feber. Dock var det ingen feber . Började då äta humussyra som jag sedan många år tillbaka tar om jag blir sjuk. Tecken som jag har haft. Första dagarna tyckte jag att bajset hade en grönaktig färg. Typ som när man ätit spenat. Tryck över bröstet som kom å gick. Påminner om magkatarr. Ont i ryggen växlande mellan höger å vänster sida. Kass i magen några ggr per dag, lite mera trött än vanligt.
Citera
2020-04-23, 00:21
Medlem
gurglms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singoalla87

Hade exakt samma symptom - tung andhämtning, samt eventuellt minimalt förhöjd temp till och från.
Höll i sig i ca 2v.
Dock ingen annan i min närhet som fick symptom. Kan ju varit lindrig covid, som då ej smittade, tänker jag. Eller något annat diffust som ger tung andhämtning?

Just det - var du lite risig i kistan samtidigt? Det var jag. Muggbesök 4+ gånger/dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in