2020-04-22, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vilken kille i 20-årsåldern har K kontakt med tro? Nån ytlig bekant som hon träffat på under nån av sina krogrundor? Men det verkar vara en småbrottsling. Annars hade de inte skrivit "... med fängelse i straffskalan". Då hade man skrivit ostraffad och inte känd av polisen, eller liknande.

Jaha ja, det rör på sig i alla fall - man får vara tacksam för det lilla :-)

Kommer ni ihåg den yngre killen som kommunicerade med rätten och andra när Karin var ”frånvarande” utan telefon etc. Kan det vara samma kille?
Citera
2020-04-22, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snicky84
Kommer ni ihåg den yngre killen som kommunicerade med rätten och andra när Karin var ”frånvarande” utan telefon etc. Kan det vara samma kille?
Var inte han lite äldre? Men absolut! Hans mail till henne lade jag ut i tråden. Vi kanske kan hitta något där? Du har helt rätt. Denna tråd har legat i träda och det är svårt att minnas. Hundvakten va? Han som skötte hennes mail.
Citera
2020-04-22, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau

Det här med häktning kommer bli ytterst intressant att se nu. Åklagaren har tabbat sig med henne en gång tidigare, så denna gången kan han aldrig komma undan JK om han skulle skicka henne till tinget utan grund ännu en gång.
Enligt min erfarenhet gör en åklagare inte samma tabbe om igen, så jag vill förutspå att hon kommer häktas på sannolika.
Men det skulle vara fullständigt storskaligt om hon ännu en gång skulle gå fri.

Enligt vad Karin själv berättat för mig, så rör beslagen en nyckelknippa, en laptop samt en adressbok.
Man har suttit otroligt länge på detta material, så det verkar ju invecklat vad man nu fått ihop för att komma till sannolika skäl.

Japp och det lär vi få reda på senast 25 april om det finns något eller om man greppar luft igen. Det som skrivs från åklagarmyndigheten är luddigt när det gäller K. Man skall höra personen först innan beslut om häktningsbegäran, men den mannen i 20 års åldern kommer bli begärd häktad.
Häktas hon inte denna gång så bör han avgå den här åklagaren. Men varför höras först innan man tar beslut? Låter ju inte direkt förtroendeingivande, och vad hoppas man på? Att hon via förhör skulle delge något eller förklara sig? Oavsett skick är det en jurist som skall förhöras, och när det gäller bevis i fallet måste det också vara solklart innan ett eventuellt åtal.
Senast redigerad av Browser 2020-04-22 kl. 19:12.
Citera
2020-04-22, 19:14
Medlem
Citat:
Var inte han lite äldre? Men absolut! Hans mail till henne lade jag ut i tråden. Vi kanske kan hitta något där? Du har helt rätt. Denna tråd har legat i träda och det är svårt att minnas. Hundvakten va? Han som skötte hennes mail.

Precis, hundvakten. Hur gammal är han?
Citera
2020-04-22, 19:18
Medlem
Pandalina4s avatar
Har det inte framkommit tidigare att en man sagt att han skulle mörda HOL men ångrat sig. Var det i samband med KOL å Hundhistorien? Någon som minns eller har jag tappat det?
Citera
2020-04-22, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Har det inte framkommit tidigare att en man sagt att han skulle mörda HOL men ångrat sig. Var det i samband med KOL å Hundhistorien? Någon som minns eller har jag tappat det?

Citat:
Enligt Expressens uppgifter utreddes kvinnan för anstiftansbrott redan 2015, då hon misstänktes för att ha bett en person att skjuta Henrik Olsson Lilja. Den tilltänkta torpeden vände sig i stället till polisen, men den efterföljande utredningen las ned i brist på bevis.
https://www.expressen.se/nyheter/hovratten-haktar-inte-toppjuristen/

Nu gäller det 2018.
Citera
2020-04-22, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Är det lite svårt kanske att förstå innebörden av ord och text? Om det är så fråga någon först istället det ser lite bättre ut.
För den person som även är misstänkt för anstiftansbrott kommer åklagaren att besluta om häktning först efter att ytterligare förhör hållits.

Två personer anhållna för stämpling och förberedelse till mord i Stockholm hösten 2018

Bevis först och gärna häktning, sen kan man diskutera vidare. HOL är en skitstövel fortfarande oavsett hur många mordförsök K misstänks för. Även om hon skulle dömas så är han en stor jävla skitstövel.
Känner du HOL? Jag känner honom inte alls, så jag kan inte ha någon uppfattning om honom. Det kan man ju inte få bara genom att följa en sådan här tråd.
Citera
2020-04-22, 19:27
Medlem
Combivals avatar
Citat:

T*mmy B*lut?
Citera
2020-04-22, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
T*mmy B*lut?
Jaaaaa!!!! Tack :-)
Citera
2020-04-22, 19:36
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Jaaaaa!!!! Tack :-)

Hittar bara en med det namnet. Han är 29 år. Lite för gammalt väl?
Citera
2020-04-22, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Herregud en som inte ens får ett fullt straff om den skulle dömas. 20 års åldern bör vara närmare 20 än 25 men man vet ju aldrig. Ingen gangster alltså eller kriminellt belastad. Låter ju extremt märkligt.
Otroligt spännande.
Citera
2020-04-22, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Hittar bara en med det namnet. Han är 29 år. Lite för gammalt väl?
Låter lite gammalt. Men ibland vete fan hur media skriver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in