Citat:
Ursprungligen postat av
rotesau
Det här med häktning kommer bli ytterst intressant att se nu. Åklagaren har tabbat sig med henne en gång tidigare, så denna gången kan han aldrig komma undan JK om han skulle skicka henne till tinget utan grund ännu en gång.
Enligt min erfarenhet gör en åklagare inte samma tabbe om igen, så jag vill förutspå att hon kommer häktas på sannolika.
Men det skulle vara fullständigt storskaligt om hon ännu en gång skulle gå fri.
Enligt vad Karin själv berättat för mig, så rör beslagen en nyckelknippa, en laptop samt en adressbok.
Man har suttit otroligt länge på detta material, så det verkar ju invecklat vad man nu fått ihop för att komma till sannolika skäl.
Japp och det lär vi få reda på senast 25 april om det finns något eller om man greppar luft igen. Det som skrivs från åklagarmyndigheten är luddigt när det gäller K. Man skall höra personen först innan beslut om häktningsbegäran, men den mannen i 20 års åldern kommer bli begärd häktad.
Häktas hon inte denna gång så bör han avgå den här åklagaren. Men varför höras först innan man tar beslut? Låter ju inte direkt förtroendeingivande, och vad hoppas man på? Att hon via förhör skulle delge något eller förklara sig? Oavsett skick är det en jurist som skall förhöras, och när det gäller bevis i fallet måste det också vara solklart innan ett eventuellt åtal.