Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Ha ha ha! Va fan.... har fullständigt missat läsa media. Ok, då är ju åtminstone DET verifierat. Tack för det rotesau!
Lite citat:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rARQlm/toppjuristen-anhallen-igen-for-ytterligare-mordforsok-pa-advokaten
Hon var misstänkt att för att ligga bakom mordförsöket på advokaten Henrik Olsson Lilja förra året.
Men utredarna hittade inte några bevis mot den kvinnliga toppjuristen.
Nu har hon blivit anhållen för att ha beställt ett mord mot honom för två år sedan.
Ingen fara, lätt att missa när man läser stora nyheter.
Jag är som sagt den förste att lite grann tappa hakan, då jag hela tiden ansett Karin kall som huvudperson i detta, sett till vad jag hört om Henrik.
Citat:
Ursprungligen postat av
Browser
Hon greps på ett hotell innan förhandling skulle tas angående hennes beslag. Hon skall höras några gånger först innan åklagaren beslutar om en eventuell häktningsbegäran . Vem den andra är vet inte jag än-.
Utredningen gäller stämpling och förberedelse till mord 2018 och där finns ett målnummer och har rullat sedan minst 23 sept 2019 utan att det har hänt något tills i dag då. Kan ju röra beslagen som kan ha knäckts tex. Det återstår att se.
Det här med häktning kommer bli
ytterst intressant att se nu. Åklagaren har tabbat sig med henne en gång tidigare, så denna gången kan han aldrig komma undan JK om han skulle skicka henne till tinget utan grund ännu en gång.
Enligt min erfarenhet gör en åklagare inte samma tabbe om igen, så jag vill förutspå att hon kommer häktas på sannolika.
Men det skulle vara fullständigt storskaligt om hon ännu en gång skulle gå fri.
Enligt vad Karin själv berättat för mig, så rör beslagen en nyckelknippa, en laptop samt en adressbok.
Man har suttit otroligt länge på detta material, så det verkar ju invecklat vad man nu fått ihop för att komma till sannolika skäl.