2020-04-22, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
”Förutom toppjuristen har ytterligare en person anhållits, på samma misstankar. Denne person har även begärts häktad. Det rör sig om en man i 20-årsåldern hemmahörande i Stockholm. Han är inte dömd för våldsbrott eller annan brottslighet med fängelse i straffskalan.”

https://www.expressen.se/nyheter/krim/toppjuristen-tagen-av-polis-efter-skotten-mot-olsson-lilja-/
Vilken kille i 20-årsåldern har K kontakt med tro? Nån ytlig bekant som hon träffat på under nån av sina krogrundor? Men det verkar vara en småbrottsling. Annars hade de inte skrivit "... med fängelse i straffskalan". Då hade man skrivit ostraffad och inte känd av polisen, eller liknande.

Jaha ja, det rör på sig i alla fall - man får vara tacksam för det lilla :-)
Citera
2020-04-22, 17:18
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vilken kille i 20-årsåldern har K kontakt med tro? Nån ytlig bekant som hon träffat på under nån av sina krogrundor? Men det verkar vara en småbrottsling. Annars hade de inte skrivit "... med fängelse i straffskalan". Då hade man skrivit ostraffad och inte känd av polisen, eller liknande.

Precis, Är väldigt nyfiken på vem det kan vara. Förmodligen någon stackare hon kunnat manipulera. En så ung oerfaren kille kanske pratar i alla fall, till skillnad från de mer rutinerade?
Senast redigerad av Combival 2020-04-22 kl. 17:22.
Citera
2020-04-22, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Håller med! Skönt att det äntligen händer något. Hon har fått gå lös utan munkorg alldeles för länge.
Utan munkorg? Kära nån.
Nån som vet var hon hållit hus det senaste halvåret? Jobbat? Bott?
Citera
2020-04-22, 17:47
Medlem
orkar inte leta i tråden men vem är den kvinnliga juristen som greps idag?

namn plz
Citera
2020-04-22, 17:51
Medlem
NoHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perelk
orkar inte leta i tråden men vem är den kvinnliga juristen som greps idag?

namn plz

Hans ex-fru Karin
Citera
2020-04-22, 17:58
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Precis, Är väldigt nyfiken på vem det kan vara. Förmodligen någon stackare hon kunnat manipulera. En så ung oerfaren kille kanske pratar i alla fall, till skillnad från de mer rutinerade?

Jag har alltid tyckt att K påminner väldigt mycket om Arbogakvinnan. Vi vet hur hon manipulerade sin familj och utnyttjade ensamkommande. Skulle inte bli förvånad om det visar sig vara likadant här. Hon ska inte gå fri på våra gator. Nu hoppas jag bevisen håller hela vägen.
Citera
2020-04-22, 18:19
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castorchamp
Jag har alltid tyckt att K påminner väldigt mycket om Arbogakvinnan. Vi vet hur hon manipulerade sin familj och utnyttjade ensamkommande. Skulle inte bli förvånad om det visar sig vara likadant här. Hon ska inte gå fri på våra gator. Nu hoppas jag bevisen håller hela vägen.

Det var min första tanke. Någon utsatt person som är lättmanipulerad. Så fort killen blivit häktad får vi veta mer.
Citera
2020-04-22, 18:21
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Utan munkorg? Kära nån.
Nån som vet var hon hållit hus det senaste halvåret? Jobbat? Bott?

Hundar som bits beläggs med munkorg, varför inte människor? Det har inte framkommit här vad hon har bott eller sysselsatt sig med sista halvåret. Finns nog dom som vet men de skyddar henne.
Citera
2020-04-22, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castorchamp

Ja, likheten finns där verkligen. Manipulerande och gränslös. Det vore patetiskt och humoristiskt om hon funnit en ensamkommande att involvera sig med. Eller tragiskt vore det ju faktiskt.
Citera
2020-04-22, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Ja, likheten finns där verkligen. Manipulerande och gränslös. Det vore patetiskt och humoristiskt om hon funnit en ensamkommande att involvera sig med. Eller tragiskt vore det ju faktiskt.
Det har du rätt i. Säkert en snubbe från ett utanförskap som behöver pengar. Inte svårt att hitta.
Citera
2020-04-22, 18:23
Medlem
Citat:
Nu börjar det bli RIKTIGT intressant i tråden igen :-)

https://www.aklagare.se/nyheter-press/pressmeddelanden/2020/april/tva-personer-anhallna-for-stampling-och-forberedelse-till-mord-i-stockholm-hosten-2018/

Två personer är anhållna av åklagare såsom på sannolika skäl misstänkta för stämpling och förberedelse till mord på en advokat i centrala Stockholm hösten 2018. En av de nu anhållna personerna har tidigare varit frihetsberövad för anstiftan av försök till mord den 6 september 2019 på Kungsholmen. Målpersonen för den gärningen var också målet för nu aktuella gärningar.
Utredningen om anstiftan av försök till mord 2019 är alltjämt pågående och förhör är planerade att hållas med misstänkt. Något frihetsberövande har dock inte skett i den delen.
Den ena av de två anhållna kommer att begäras häktad inom kort.
För den person som även är misstänkt för anstiftansbrott kommer åklagaren att besluta om häktning först efter att ytterligare förhör hållits.

Ja verkligen. Detta tog en intressant vändning.
Citera
2020-04-22, 18:34
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ha ha ha! Va fan.... har fullständigt missat läsa media. Ok, då är ju åtminstone DET verifierat. Tack för det rotesau!

Lite citat:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rARQlm/toppjuristen-anhallen-igen-for-ytterligare-mordforsok-pa-advokaten

Hon var misstänkt att för att ligga bakom mordförsöket på advokaten Henrik Olsson Lilja förra året.
Men utredarna hittade inte några bevis mot den kvinnliga toppjuristen.
Nu har hon blivit anhållen för att ha beställt ett mord mot honom för två år sedan.

Ingen fara, lätt att missa när man läser stora nyheter.
Jag är som sagt den förste att lite grann tappa hakan, då jag hela tiden ansett Karin kall som huvudperson i detta, sett till vad jag hört om Henrik.

Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Hon greps på ett hotell innan förhandling skulle tas angående hennes beslag. Hon skall höras några gånger först innan åklagaren beslutar om en eventuell häktningsbegäran . Vem den andra är vet inte jag än-.
Utredningen gäller stämpling och förberedelse till mord 2018 och där finns ett målnummer och har rullat sedan minst 23 sept 2019 utan att det har hänt något tills i dag då. Kan ju röra beslagen som kan ha knäckts tex. Det återstår att se.

Det här med häktning kommer bli ytterst intressant att se nu. Åklagaren har tabbat sig med henne en gång tidigare, så denna gången kan han aldrig komma undan JK om han skulle skicka henne till tinget utan grund ännu en gång.
Enligt min erfarenhet gör en åklagare inte samma tabbe om igen, så jag vill förutspå att hon kommer häktas på sannolika.
Men det skulle vara fullständigt storskaligt om hon ännu en gång skulle gå fri.

Enligt vad Karin själv berättat för mig, så rör beslagen en nyckelknippa, en laptop samt en adressbok.
Man har suttit otroligt länge på detta material, så det verkar ju invecklat vad man nu fått ihop för att komma till sannolika skäl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in