2020-07-31, 15:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallaceShawn
Dagboksblad och aktbilaga 268 Anmälan om verkställd utevarohäktning

https://docdro.id/pqfIq7H
https://docdro.id/2dKIT4e
Tack så jättemycket!

S Dia*z utevaro sen 12 maj ett minne blott.
Stod 30 juli, var det honom de fick tag på i Spanien månntro?
Att det anses som fullbordat då han nådde svensk mark, typ svensk jurisidiktion.
Eller finns det fler..

Står nåt om rättegång i Dagboksblad, nåt skickat till häktet.
Nåt på gång efter denna omhäktning?
Citera
2020-07-31, 15:41
Medlem
WallaceShawns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Tack så jättemycket!

S Dia*z utevaro sen 12 maj ett minne blott.
Stod 30 juli, var det honom de fick tag på i Spanien månntro?
Att det anses som fullbordat då han nådde svensk mark, typ svensk jurisidiktion.
Eller finns det fler..

Står nåt om rättegång i Dagboksblad, nåt skickat till häktet.
Nåt på gång efter denna omhäktning?

Det är i sådana här fall som jag skulle vilja vara en fluga på väggen i förhörsrummet. Dom andra har suttit häktade så pass länge nu så poliserna vet om det krävs en eller två bitar socker i kaffet innan förhöret påbörjas. Nu har vi en misstänkt som varit på fri fot ett bra tag, en misstänkt som troligen läst denna tråd. -Hur bearbetar poliserna honom där i rummet?

Det här kommer nog att bli en intressant förundersökning att läsa.
Citera
2020-07-31, 22:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Det är i sådana här fall som jag skulle vilja vara en fluga på väggen i förhörsrummet. Dom andra har suttit häktade så pass länge nu så poliserna vet om det krävs en eller två bitar socker i kaffet innan förhöret påbörjas. Nu har vi en misstänkt som varit på fri fot ett bra tag, en misstänkt som troligen läst denna tråd. -Hur bearbetar poliserna honom där i rummet?

Det här kommer nog att bli en intressant förundersökning att läsa.
Ser det ut som andra förhör med KL i andra FUP så behöver de ett helt fält med sockerrör till kaffet..
Herre gud så denna kan hålla låda, det mest osammanhängande jag läst.
Så det ska onekligen bli intressant läsning.
Är nyfiken på hur kontakterna ser ut, det är en brokig skara.

vid häktningsförhandling den 15 juli skulle hon infinna sig på plats:

"NTE informeras om att Karin Lilja ska närvara på plats i salen / RF

Däremot bokades videolänk till 30 juli.
Nytt datum är 20 augusti ang häktningsförhandling.

Dia*z förra advokat entledigades, annars är det nog inget nytt som jag kan se.
Citera
2020-08-01, 11:55
Medlem
Citat:
Dagboksblad och aktbilaga 268 Anmälan om verkställd utevarohäktning

https://docdro.id/pqfIq7H
https://docdro.id/2dKIT4e

Tackar, då kan det bli en intressant fortsättning ur många aspekter när Covid-19 lagt sig

Och en tankeställare (förhoppningsvis) om hur illa det kan gå i en vårdnadstvist när varken föräldrar eller myndigheter lyssnar på vad barnen vill
Citera
2020-08-01, 12:58
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Tackar, då kan det bli en intressant fortsättning ur många aspekter när Covid-19 lagt sig

Och en tankeställare (förhoppningsvis) om hur illa det kan gå i en vårdnadstvist när varken föräldrar eller myndigheter lyssnar på vad barnen vill

Hur menar du? Vad ville barnen? Det var väl till och med så att myndigheterna tog initiativet i just detta fallet?
Citera
2020-08-03, 07:33
Medlem
Alexfoleys avatar
Citat:
Ser det ut som andra förhör med KL i andra FUP så behöver de ett helt fält med sockerrör till kaffet..
Herre gud så denna kan hålla låda, det mest osammanhängande jag läst.
Så det ska onekligen bli intressant läsning.
Är nyfiken på hur kontakterna ser ut, det är en brokig skara.

vid häktningsförhandling den 15 juli skulle hon infinna sig på plats:

"NTE informeras om att Karin Lilja ska närvara på plats i salen / RF

Däremot bokades videolänk till 30 juli.
Nytt datum är 20 augusti ang häktningsförhandling.

Dia*z förra advokat entledigades, annars är det nog inget nytt som jag kan se.

Förberedelsen och stämplingen till mord 2018 hänger INTE ihop med mordförsöket 2019 på annat sätt än KL som anstiftare.
När det gäller 2018 så har ju någon av de inblandade pratat vilket renderat i alla häktade personer så den delen leder nog till åtal och ev fällande domar!
Mordförsöket blir nog lite knepigare för KL har tydligen inte pladdrat mer än att hon är oförsiktig i förhören och inte riktigt har koll på vad hon säger ibland vilket har lett utredningen framåt.
MR har erkänt att han känner KL sedan 1 år tillbaka då han förmodligen blivit överbevisad i den frågan.
Hur mycket hon pladdrat i den här frågan får vi se snart MEN MR har sagt att han räknar med att vara ute redan nu i aug/sep så det blir en intressant läsning när vi har förundersökningen klar!
Citera
2020-08-03, 13:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexfoley
Förberedelsen och stämplingen till mord 2018 hänger INTE ihop med mordförsöket 2019 på annat sätt än KL som anstiftare.
När det gäller 2018 så har ju någon av de inblandade pratat vilket renderat i alla häktade personer så den delen leder nog till åtal och ev fällande domar!
Mordförsöket blir nog lite knepigare för KL har tydligen inte pladdrat mer än att hon är oförsiktig i förhören och inte riktigt har koll på vad hon säger ibland vilket har lett utredningen framåt.
MR har erkänt att han känner KL sedan 1 år tillbaka då han förmodligen blivit överbevisad i den frågan.
Hur mycket hon pladdrat i den här frågan får vi se snart MEN MR har sagt att han räknar med att vara ute redan nu i aug/sep så det blir en intressant läsning när vi har förundersökningen klar!
Det är väl vad de försökt utreda när det kommer till MR. Iom att de tar upp honom i förhör, ställer frågor till BR samt visar foto.

Iom att han är i rånarkretsar likt BR, Iom att han har en susp. knytpunkt mellan brotten via att anstiftaren KL är den samma?

Fanns det inget samband så är det väl för att det första gänget misslyckas med hennes begärda uppdrag och hon söker vidare.
Det vore ju ett troligt mönster betr. tidigare misstankar.
Nån som tipsar om BR till KL?
Nån som tipsar BR om KLs mission, om han är i behov av pengar?

Oavsett pladder eller inte så har antal av hennes beslag ökat och alla sitter häktade på sannolika. Där kan väl bevisning sitta.
Nåt tycker tydligen domstolen har bäring.

Det återstår att se och att hon talar osammanhängande ska gudarna veta, det är en enda gröt av paranoida trådar som spretar åt alla håll i tidigare FUP.
Om det är beroende på fylla och abstinens eller nåt gränsspsykotisk eller disdociativt som vid borderline/EIPS vet jag inte men det är totalt skevt.
Hur denna kan härja och överklaga i skrivelser övergår mitt förstånd, hon pratar helt irrationellt. Tydligen behärskar hon pappersarbete bättre...
Senast redigerad av develi 2020-08-03 kl. 14:32.
Citera
2020-08-03, 13:56
Medlem
WallaceShawns avatar
Citat:
Hur denna kan härja och överklaga i skrivelser övergår mitt förstånd, hon pratar helt irrationellt. Tydligen behärskar hon pappersarbete bättre...

Med miljonerna hon har förfogat över tidigare så är det inte helt osannolikt att hon kunnat anlita någon annan, i alla fall för att renskriva hennes idéer i ett mer juridiskt format. (Måste dock erkänna att jag inte har läst på om den delen av fallet så jag vet inte vem som skrev under och skickade in dom papperna)
Citera
2020-08-03, 14:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Med miljonerna hon har förfogat över tidigare så är det inte helt osannolikt att hon kunnat anlita någon annan, i alla fall för att renskriva hennes idéer i ett mer juridiskt format. (Måste dock erkänna att jag inte har läst på om den delen av fallet så jag vet inte vem som skrev under och skickade in dom papperna)
Jo iofs. Hon kan dock skriva bättre än tala när man läser mail som hon författat själv.
Det är dock samma kvävande svada men mer sammanhängande och samma offerroll som genomsyrar.
Ärligt talat begriper jag inte hur folk kan gå på nåt så genomskinligt manipulativt och stört.
Drama. Överdrifter så kan vill spy snarare än att det väcker nån empati.
Det är urbota dålig performance ihop med nåt oerhört stört som hovrar över henne.
Jag menar inte själva utredningen och rättegång som givetvis kräver bevisning utan rent allmänt.
Citera
2020-08-16, 22:02
Avslutad
Var förbi fritidshuset i Hälsingland häromdagen och där stor Mini-Coopern kvar, dock flyttad utanför husets parkering (fortfarande samma ägare = K) , bilen såg nytvättad ut jft annonsen i våras. Huset verkar genomgå renovering , en del byggnadsställningar på plats. Har inte lyckats få fram info om vem som förvärvat fastigheten Långvind 9:437 .
Citera
2020-08-16, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alexfoley

Om du vet vad MR har sagt vet du väl ungefär hur lång tid det tar till åtal väcks väl? Ingen av dem kommer vän släppas före en huvudförhandling eller vad tror du?
Citera
2020-08-17, 12:29
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Jo iofs. Hon kan dock skriva bättre än tala när man läser mail som hon författat själv.
Det är dock samma kvävande svada men mer sammanhängande och samma offerroll som genomsyrar.
Ärligt talat begriper jag inte hur folk kan gå på nåt så genomskinligt manipulativt och stört.
Drama. Överdrifter så kan vill spy snarare än att det väcker nån empati.

Det är urbota dålig performance ihop med nåt oerhört stört som hovrar över henne.
Jag menar inte själva utredningen och rättegång som givetvis kräver bevisning utan rent allmänt.
Det fetade:
Eftersom hon själv både varit åklagare och domare vet hon vad som faller i god jord. Många, speciellt kvinnor, drar på sig offerkoftan och det brukar löna sig vad gäller påföljden. KL har redan i ett tidigt skede kört med sjukdom och sprödhet. Ska bli intressant att se om hon lyckas. Det är ju folk inom det egna skrået som ska döma henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in