2020-04-22, 15:35
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tror också att HD är rädd. Tror att hon, långt innan mordet skedde, visste vad SD var kapabel till - att han inte skulle dra sig för både våld och övervåld vid skarpt läge. Han har ju på ett mer eller mindre subtilt sätt signalerar detta under tidens gång genom att bl.a uttala dödshot. Både på "skoj" och allvar.

Tänker också på att han bl.a bevisligen utsatt sin ena dotter för livsfara då han placerade henne alldeles vid ett stup för att ta en bild, som de flesta av oss redan har sett.

Sen att han uttalat funderingar om och googlat på hur man kan mörda sitt eget barn och få det att se ut som plötslig spädbarnsdöd. Hotat att döda både A*on och Lena.

Dessa exempel är vad vi vet. Hur många fler kan det finnas?

Så ja, inte konstigt att HD är rädd att prata i förhör och rättegång. Det var väl just detta, risken att SD skulle frias, som gjorde att hon teg som en mussla.

Undrar vad som fick även JG att tiga. Såna individer som SD ser till att få ta del av folks skamliga svagheter och hemligheter (sånt de flesta har mer eller mindre av). Sånt som sen används mot den man vill ska hålla käften om saker och göra som de är tillsagda.

Såna individer är riktigt farliga om något går dem emot. Något som hotar deras självbild eller sätter käppar i hjulet för dem på ett eller annat sätt.

Om nu SD frias i både TR och HR så sitter HD antagligen fast för alltid i SDs grepp. Kanske hade hon hellre velat att han skulle ha hamnat inom lås och bom? Kanske hon t.o.m hade räknat med det?

Vad tror ni andra?

Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Hon kanske inte törs köra bil mer?
SD har ju föreslagit ett par ggr att en bilolycka kan ske? Det skrev han även i sitt brev till rätten. Han dödshotar ju ingen då, enligt honom. Har ju bara önskat bilolycka för L m barn och H m deras barn. Fast hans två fruar verkar ha uppfattat det som att han var beredd att döda. På riktigt. HD och JG vet. LW fick bevis (mördad på riktigt).
Ni är inte kloka alltså. Lite pirrigt att fantisera om sånt men försök hålla er på jorden. Löjliga spökhistorier som man skrämde varandra med som barn. Att SD är farlig är trams.
Citera
2020-04-22, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
SD mobil har väl pingats på mordplatsen för tiden för mordet alla fall, då bör han veta vem som mördade LW, oavsett om det är han själv eller om han bara städat igen spåren. Hur involverad han är så vet fegisen allt.
Ja sanningen segrar alltid på något vis, hur lång tid det än tar.
Inte som jag minns det från utredningen. Han hade lämnat mobilen hemma om jag minns rätt. Han har ju hänvisat till just det. Men jag kan ha fel. Däremot har LWs mobil pingats i området nånstans.

Vi får försöka leta lite i utredningen.
Citera
2020-04-22, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifBilly2012
Pelletsbranden, när inträffade den och varför?vem var hemma vid tillfället. Det gav ju alla en anledning att storstäda

Ingen som har koll på detta?
Citera
2020-04-22, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Inte som jag minns det från utredningen. Han hade lämnat mobilen hemma om jag minns rätt. Han har ju hänvisat till just det. Men jag kan ha fel. Däremot har LWs mobil pingats i området nånstans.

Vi får försöka leta lite i utredningen.

Men hade inte någon mobil pingats som kunde påvisa att mobilen kunde befinna sig bakom ett plank. Det säger någon i ett förhör i rättegången.
Citera
2020-04-22, 15:39
Medlem
Citat:
Det visar ju bara vem han är. Men svårt att anmäla som du säger. Olaga hot är svårt att bevisa och de flesta anmälningar läggs ner i samma sekund anmälaren kliver ut från anmälingsrummet resp lägger på luren.
Samtidigt menar jag att det är synnerligen viktigt att var och en som blir hotad, verkligen tar detta vidare till polisen. Även som det stannar vid anmälan, finns det dokumenterat för HovRprocessen.
Citera
2020-04-22, 15:40
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Ingen mår bra av att vara manipulerad, oavsett om de är medvetna om det eller ej. Och vet man vad manipulation är så anklagar man inte offret för att ha ansvaret, det gör bara manilulatören själv och riktigt bra dessutom!!

Men jag undrar fortfarande vem som var största offret av manipulation i denna trio här och vem som var huvudmanipulatör, och som fick de två andra att i sin tur manipulera varann och dessutom omgivningen runt dom alla?

Är det HD som varit en gräslig äkta hälft som manipulerat och drillat SD i många år och som orsakat att han inte vågat skilja sig från HD, och dörför väntat ut tills HD själv vill ha en skilsmässa?

De här tankarna dyker upp efter att jag lyssnat på rättegång del 2, där SD säger att HD är drömkvinnan men han vill inte ha henne, och inte hade någon förhoppning om en återförening med HD. Där han också säger att han startat om relationen med LW efter skilsmässan och att HD inte fick veta detta, därmed ingen annan heller.
Om detta är en efterkonstruktion vet man förstås inte, men om man antar att just detta är 100 % sant, så är inte SD motiv att få tillbaka HD. Vad är då SD motiv?
Och varför skulle han då planerat en resa med HD, hon hade väl en relation med Sillen?

Och hur var det med USA-resan? Var den planerad sen länge tillsammans eller bestämdes det att HD skulle med på resan, först efter mordet på LW?

I Del 2 får man intrycket av att det var väldigt slut mellan HD och SD, vid tiden för mordet och att SD och LW var ett par i lönndom.
Hur kommer det sig då att LW skulle ha känt sig hotad av SD och att hon var rädd att bli mördad? Kan det varit någon annan som tex HD som skrämde henne och SD och att HD framförde hoten till SD som i sin tur framförde vad HD sagt?
Eller hur ska man få ihop bilden kring tiden före mordet egentligen?
Vad stämmer och vad stämmer inte?
Megamanipulatören var LW som styrde och ställde. Omöjligt att missa i FUP.
Citera
2020-04-22, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
De har levt ihop och skilt sig det är såklart så att han säkert yttrat några negativa ord om sin f d. Han är inte den första och inte den siste som gör det. Men i rättegången var han den som var mest sansad och ärlig och rak och respektfull tyckte jag.

Det var verkligen inte bara "några ord"!
Det var lika tufft som några skriver här.
Förmodligen har han talat om tiden då och tiden senare.
Ja, han verkar bland de mer sansade i persongalleriet kring LW.
Senast redigerad av Moschata 2020-04-22 kl. 16:06.
Citera
2020-04-22, 15:41
Medlem
Citat:
Men hade inte någon mobil pingats som kunde påvisa att mobilen kunde befinna sig bakom ett plank. Det säger någon i ett förhör i rättegången.

Måste jag missat fullständigt. Jag har heller inte laddat ner samtliga it-protokoll.

Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Samtidigt menar jag att det är synnerligen viktigt att var och en som blir hotad, verkligen tar detta vidare till polisen. Även som det stannar vid anmälan, finns det dokumenterat för HovRprocessen.
Sant. Visst har du rätt. Men gemene man tänker nog inte som du. Man tänker att "jag kan inte bevisa något". "Det blir i alla fall nedlagt". Men i HR lär det inte tas upp - det bevisar fortfarande inte att han var på mordplatsen eller att det går att styrka att han är en fullfjädrad mördare.
Citera
2020-04-22, 15:45
Medlem
Citat:

Sant. Visst har du rätt. Men gemene man tänker nog inte som du. Man tänker att "jag kan inte bevisa något". "Det blir i alla fall nedlagt". Men i HR lär det inte tas upp - det bevisar fortfarande inte att han var på mordplatsen eller att det går att styrka att han är en fullfjädrad mördare.

Om vi får en dom i TR för LWmordet som överklagas till HovR, räcker det förstås inte att SD hotat vittnen för att fälla honom, men det är helt klart försvårande för honom.
Senast redigerad av Elsa2020 2020-04-22 kl. 15:47.
Citera
2020-04-22, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Nej, han kunde BYTA lösenord på EN mailadress. Den som gick till deras domän. Det är inte Google-kontot!

Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Bra, tack. Jag hade för avsikt att skriva detsamma, men eftersom jag ej kan
verifiera exakt var jag läst det, så ansåg jag det vara klokare att avstå.

När Lena var gift med UW hade hon och svägerskan (ev också brodern till
UW), en gemensam blogg, därigenom kände U*lf till lösenordet.

Är det något som du minns, känner igen? Jag läste det väldigt tidigt, när
FUP lades ut.

Det stämmer inte att UW hade alla inloggningar! Se mitt inlägg ovan.
Citera
2020-04-22, 15:50
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ingen som har koll på detta?
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
1. När i tid det brann i SDs hus?

B2705-18 Aktbilaga 149 Förhör HD sidan 179
>
>FL: Mmh. Den här brand .. den här pellets branden som jag förstått,
>MT:Mmh.
>FL: , den var ju 27e mars.
>MT:Mmh.
>FL: Det ganska lång .. det är två månader innan.

2. När i tid SDs hus storstädades av HDs päron, syster (?) och grannen AM? Hur förhöll sig städandet i relation till när huset var avspärrat?

Städningen var 25/5-18. Från stämningsansökan:
Vittnesförhör med Andreas Marklund (förhörsbilaga 4B) angående vidtagen storstädning i Stefan Davidssons bostad den 25 maj 2018 till styrkande av att spår kan ha undanröjts.

Aktbil 155, sid 48

Avspärrning-------------2018-05-15 20:06
Häva---------------------2018-05-15 22:51

sid 63
"Teknisk undersökning i bostad samt tillhörnade utrymmen. "

Avspärrning -------------2018-05-16 10:42
Häva----------------------2018-05-18 14:40

sid 89
"För att genomföra teknisk undersökning samt husrannsakan"

Avspärrning -------------2018-05-31 09:25
Häva ---------------------2018-07-06 10:30

sid 115

Låscylindrar utbytta vid entredörr och källardörr. Avspärrningsband runt tomtgräns. Skyltar med lagrum uppsatta.

Avspärrning---------------2019-08-27 08:58

3. När JG smög omkring med ficklampa?

4. Till detta undrar jag också när i tid JG tipsade polisen om att söka efter LW i HDs hus.

Har ingen källa men 18/5 känns bekant.. Snurrigt är det 😅

5. Och, hur var det nu (har tjatat om detta jag vet) om HDs hus någonsin blev avspärrat för regelrätt husrannsakan eller om detta aldrig ägde rum?

Vet ej!

6. Ytterligare fundering om tidpunkter är: När cementerade JG sin trappa och bad SD om inspektion?

Det var väl på mordkvällen han svängde förbi där tror jag?

Jag tror Jerry kan ha städat bort något samt ringt polisen på Hanna för att skydda Stefan.
.
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
3. Aktbil 150, sid 253
Jerry är i SDs hus 24 maj
Skärmdumpar I´m in. Och Jerry på toa i mörkret.
Och plockar med sig något som ser ut som ett usb-minne, avslutar besöket med orden "Spooky får jag säga"
Senast redigerad av StefanDavidsson 2020-04-22 kl. 15:53.
Citera
2020-04-22, 15:52
Medlem
Citat:
Just det! Där är ju ett alldeles formidabelt tomrum. Men lite riskabelt då att börja snacka om sadel-sex. Risken finns ju att polisen beslagtar samtliga sadlar? Men annars ett alldeles förträffligt gömställe.

F ö var han en snål jävel. Dotter T fick 200 kr i MÅNADSpeng. Och W fick 150 kr.

Fetade: Men SD gillar ju gåtor, att överlista, att vara på gränsen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in