2020-04-22, 13:25
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Men han gymmade ju aldrig? Never. Endast den 11:e och den 14:e. Så nån vardaglig sysselsättning var inte gymmandet.

Det finns så otroligt mycket skit man kan gräva fram som är stora frågetecken de här dagarna. Men INGET som placerar honom på brottsplatsen. Inga spår överhuvudtaget. Inget mordvapen med hans fingeravtryck. Inget blod som inte SD kan förklara. Denna förklaring av blod har han planterat hos HD som vidareplanterade det hos Therese (som blev misstänksam). Fast HD kan ju ha vetat om allting och villigt deltog i planterandet av förklaringen av blodförekomst.

Hans stalkande av LW är sjukt. Hans manipulerande av sin omgivning. Hans kontroll av LW, barnen, HD. Allt är så jävla sjukt. Det är katastrof att han får traska runt i samhället.

Jag tror nån kommer göra sig riktigt olycklig på honom.

Det är väl ett sätt då att skapa egentid gentemot möjliga intressen så att han kan ange skäl varför han inte är tillgänglig.
Citera
2020-04-22, 13:25
Medlem
Fribbäs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, det blir inte en stor "slot".
Aktbl 145, sid 127:

Sista verifierade kontakten med någon :

kl 23:01:02 ---------------till L*ena "har lite måsten"

Kl 00:00:00 ---------------PDF öppnas

Och SD menar ju enligt sitt brev till rätten att den kritiska tidpunkten, 23:33, då menar SD att han öppnat mailet han fick. SD tycker inte att det är utrett tillräckligt.

Vilket inte IT- forensikern JE menar. Han menar att det är uppdateringar som sker i datorn. Det finns inget som tyder på att något har öppnats:

Rättegången NA 24/3-20:

"Det handlar nu om 45-åringen på något sätt hade aktivt använt sin dator den aktuella tiden för mordet."

"-Inga filer har öppnats, säger vittnet.
"

https://www.na.se/artikel/just-nu-vi-ar-i-en-egen-terrorbalans-folj-rapporteringen-fran-rattegangen-om-hjarstamordet

Jo precis. Strax efter 23 fram till 00 finns inget som tyder på att han varit aktiv med telefon eller dator.

Tar SD cykeln så tar det ju inte våldsamt mycket tid att ta sig till mordplatsen. Slå ihjäl LW och sedan cykla tillbaka. Kanske 15-20 minuter ? Icke att förglömma att SD berättade att han var ute och cyklade under den aktuella tiden. Sedan drog han förvisso tillbaka det när han hade försäkrat sig om att ingen sett honom.

Hur som helst, aktiv både före och efter. Dessutom är han aktiv strax efter någon kollar Lenas mail på hennes laptop. I området så är det endast SD som kan lösenordet till hennes mail. Sedan fortsätter aktiviteterna med full kareta under dagen.
Citera
2020-04-22, 13:26
Medlem
Citat:
Tror han anar, men inte VET.

Tror jag också.
Han verkade chockad då han förstod att det var Lena som hade hittats bakom bullerplanket. Han skrev det på Facebook och åkte sen till sin stuga, där han sen häckade ett bra tag.
Citera
2020-04-22, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
JG misstänker men vill inte veta.

Så har jag också uppfattat det. Han var nog sur på Lena men han ville inte se henne död.
Citera
2020-04-22, 13:30
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Du har inte bidragit med något vettigt alls i tråden förutom en fruktansvärd massa skitsnack om både BO och andra tråddeltagare. Jag har tröttnat. Krmkr också. Så du får själv plocka fram de aktbilagor du önskar från tingsrätten. Eller hoppas att nån i din svans härinne serverar dom på fat till dig. De jag själv får ut, kommer jag inte delge tråden. Och jag vet att Krmkr också är jävligt less på dumheterna som du kräker ur dig och kommer inte heller att lämna ut något här.

Det räcker nu.

På vilket sätt inbillar du dig att du har
bidragit till den här tråden?

Det var Puttenot som beställde och
betalade för FUP. Krmkr scannade den.

Det är jag tacksam för.
Men det betyder inte att Krmkr har rätt att
skriva skit om andra tråddeltagare.
Bara för att han har tillgång till en bra
scanner så gör det inte honom till en
auktoritet i den här tråden. Och inte dig
heller bara för att ni är med i samma
ryggdunkarflock som utnyttjar den här
tråden för att få bekräftelse och känna er
viktiga.

Har du någon aning om hur patetisk du är?
Att skriva på NA-live och sedan berätta om
det här? För att få ryggdunkningar.
Är du 5 år, eller?

Det skrivs om hur manipulerade LW och HD
var av SD. Men ni märker inte hur
manipulerade ni själva är. Om man ansluter
sig till en flock så är man inte fri. Man
måste lyda ledaren om man inte vill bli
utstött ur flocken. Man måste anpassa sig
till de övriga i flocken för att få vara kvar
i gemenskapen.
Citera
2020-04-22, 13:32
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Jag ogillar fusk generellt, däremot anser jag det väl magstarkt att uppröras i någon högre grad, om jag själv legat i 6-7 år med maken till samma kvinna som tidigare varit psykiskt sjuk, och sjukskriven i 7 år. Det tycker jag är bra mycket värre kontextuellt sett. Det är min värdeskala.

Allmänt uppfattar jag geofolket och deras ftf och hur seriöst de reagerar på letandet av gömmor och burkar en aning överdrivet och sekteristisk. Men det finns säkert undantag där också.

I en sits där alla värdeskalor är upponer så kommer nog de inblandade bara se att det är de själva som är orättvist behandlade, och att det andra gör är värre. LWs noja där är väl ett sätt att urskulda sig själv och att visa att SDs ljugande (som hon vill se det) borde få konsekvenser för HD. Inte helt orimligt men ändå korkat och tvivelaktigt.
Citera
2020-04-22, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trie
Ett par reflektioner avseende att det inte finns något som placerar den misstänkte på brottsplatsen.

Utgångspunkten verkar vara att det inte finns några spår av en gärningsman alls på brottsplatsen. Det pekar i sig inte ut någon även om man kan föra statistiska resonemang om att personer med vissa yrken och fritidssysselsättningar kan antas lämna mindre spår än andra.

Det måste dock var möjligt att placera den misstänkte på brottsplatsen. I detta fall bor den nu misstänkte i brottsplatsens närhet och det finns inget som tyder att han skulle ha varit bortrest eller befunnit sig i något annat sammanhang vid den aktuella tidpunkten. Det finns heller inget som gör brottsplatsen otillgänglig för den misstänkte eftersom det var mörkt och inom nära gångavstånd och platsen var öppen för allmänheten, men samtidigt insynsskyddad.

Frågan innan man börjar se på övriga indicier är om det är sannolikt att den misstänkte faktiskt befunnit sig i närheten av den aktuella platsen. Man kan då se på hur ofta personerna verkade mötas och var de i så fall brukade träffas, om de mötts nyligen eller det förekommit diskussioner om att de skulle träffas den aktuella kvällen samt hur de på olika sätt brukade kommunicera.

Givet de aktuella omständigheterna skulle det nog gå att placera den misstänkte på brottsplatsen, givet att övriga indicier som stöder åtalet är tillräckliga.

Jag håller ju med dig, men det är antagligen tillräckligt tvivel för TR.

Igår länkade någon till en skyddsoverall som SD hade tittat? på eller köpt? Hittar inte inlägget just nu.
Är det någon som kan svara vilket det var SD gjorde? Har polis/åklagare undersökt vart alla länkar i tömningen leder, mån tro. Tycker den är graverande för SD, med tanke på att inga spår hittats på BP.
Men det är mina lekmannatankar.
Citera
2020-04-22, 13:37
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fribbä
Jo precis. Strax efter 23 fram till 00 finns inget som tyder på att han varit aktiv med telefon eller dator.

Tar SD cykeln så tar det ju inte våldsamt mycket tid att ta sig till mordplatsen. Slå ihjäl LW och sedan cykla tillbaka. Kanske 15-20 minuter ? Icke att förglömma att SD berättade att han var ute och cyklade under den aktuella tiden. Sedan drog han förvisso tillbaka det när han hade försäkrat sig om att ingen sett honom.

Hur som helst, aktiv både före och efter. Dessutom är han aktiv strax efter någon kollar Lenas mail på hennes laptop. I området så är det endast SD som kan lösenordet till hennes mail. Sedan fortsätter aktiviteterna med full kareta under dagen.

Inte sant. UW kunde dem också.
Citera
2020-04-22, 13:41
Medlem
Citat:
Men han gymmade ju aldrig? Never. Endast den 11:e och den 14:e. Så nån vardaglig sysselsättning var inte gymmandet.

Det finns så otroligt mycket skit man kan gräva fram som är stora frågetecken de här dagarna. Men INGET som placerar honom på brottsplatsen. Inga spår överhuvudtaget. Inget mordvapen med hans fingeravtryck. Inget blod som inte SD kan förklara. Denna förklaring av blod har han planterat hos HD som vidareplanterade det hos Therese (som blev misstänksam). Fast HD kan ju ha vetat om allting och villigt deltog i planterandet av förklaringen av blodförekomst.

Hans stalkande av LW är sjukt. Hans manipulerande av sin omgivning. Hans kontroll av LW, barnen, HD. Allt är så jävla sjukt. Det är katastrof att han får traska runt i samhället.

Jag tror nån kommer göra sig riktigt olycklig på honom.

Att blodet tillkom vid sex borde kunna tillbakavisas av andra bevis eftersom Lena aldrig blödde vid andra sexuella kontakter och inget blod hittades i trosor eller filtar. Den borde inte hålla. Då skulle alla mördare kunna förklara blod på det viset. (Typ)
Citera
2020-04-22, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fribbä
Ja - det är fel att uppmana till våld oavsett om snubben blir dömd eller inte.

Att en lynchmobb som är redo att bruka våld IRL är på plats...den delen håller vi helt enkelt inte med varandra om.
Jag kan givetvis inte hävda att du har fel Fribbä, men vill att du ändå tar dig en titt på vad jag fetat i nedanstående inlägg

Citat:
Vad du anser är för mig totalt ointressant. Uppenbarligen har han blivit sedd i Hjärsta. Och inte populär bland flertalet i stan har jag förstått av de som kontaktat mig.
Citera
2020-04-22, 13:45
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
På vilket sätt inbillar du dig att du har
bidragit till den här tråden?

Det var Puttenot som beställde och
betalade för FUP. Krmkr scannade den.

Det är jag tacksam för.
Men det betyder inte att Krmkr har rätt att
skriva skit om andra tråddeltagare.
Bara för att han har tillgång till en bra
scanner så gör det inte honom till en
auktoritet i den här tråden. Och inte dig
heller bara för att ni är med i samma
ryggdunkarflock som utnyttjar den här
tråden för att få bekräftelse och känna er
viktiga.

Har du någon aning om hur patetisk du är?
Att skriva på NA-live och sedan berätta om
det här? För att få ryggdunkningar.
Är du 5 år, eller?

Det skrivs om hur manipulerade LW och HD
var av SD. Men ni märker inte hur
manipulerade ni själva är. Om man ansluter
sig till en flock så är man inte fri. Man
måste lyda ledaren om man inte vill bli
utstött ur flocken. Man måste anpassa sig
till de övriga i flocken för att få vara kvar
i gemenskapen.

Ett mkt bra inlägg,

Att se/läsa alla inlägg som LW skrivit i chattar/ mess som framkommit i FU så framgår det tydligen vilken ond person LW var, pastorstiteln hon utgav sig med
var bara ett hyckleri för en sekt som hon tillhörde.
Senast redigerad av Smhf 2020-04-22 kl. 13:58.
Citera
2020-04-22, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Inte sant. UW kunde dem också.

Nej, han kunde BYTA lösenord på EN mailadress. Den som gick till deras domän. Det är inte Google-kontot!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in