2020-04-12, 21:34
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ja, det är en del som har en smutsig byk att tvätta. Tyvärr har det tillkommit ett par i den sörjan, förmodligen genom PM. Inte svårt att begripa.

Förstår vad du menar och instämmer. Tur att vi är en del som begåvats med visst minne och minns vad som tidigare tagits upp i tråden. Väldigt bra initiativ förresten att göra som Tufsankatt och Studebakerhog som båda påbörjat omläsningar av tråden från start. Ett gigantiskt jobb men klokt med tanke på att man då lättare upptäcker konstigheter.
Citera
2020-04-12, 21:41
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Just det där att förespegla sina kvinnor framtidsplaner som är orealistiska verkar varit en paradgren hos SD. Hela historien med att de skulle skilja sig och gifta sig igen.... Visst händer det att folk gör det, men då är det ju ingenting de planerar vid första skilsmässan.
Jag tror snarare att det var SDs mående än HDs som ligger bakom mordet. ( Och sedan kan SDs vara kört i botten p.g.a. HDs bryt med honom.)

Nej, det måste vara ytterst ovanligt. Har aldrig hört talas om det faktiskt bland alla jag känner.

Jag vet hur du känner inför HDs skuld/oskuld i fallet och har inte kunnat bestämma mig definitivt för vad jag tror men lutar åt att hon är djupt involverad, om än jag som du tror att hon är minst lika manipulerad som LW.

Ju mer man läser i FUP desto mer blir det tydligt att SD boostat sitt ego på bekostnad av båda kvinnorna. Det här med smyckena är ju en sådan tydlig illstruation av det. Så socialt klumpig kan ingen vara att man gör så utan att göra det för att så split. Man önskar att både HD och LW insett att de blivit lurade samtidigt och båda två vänt honom ryggen men de var nog båda för inne i kampen mot varandra. Läste någonstans att en psykopat mycket väl kan känna känslor men bara för sig själv. Jag gissar att SD mycket väl kan ha mått skit i perioder när hans gamblande med båda kvinnor stundtals gjort hans tillvaro obekväm men detta ledde honom nog bara att bete sig värre än till någon god självinsikt. Eller så innebar deppiga stunder för SD bara att han begav sig till en av kvinnorna och fick dennas sympati och så fick han henne att avsky den andra ännu mer. Söndra och härska. Undrar om han gjort så med JG och HD också?
Citera
2020-04-12, 21:43
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, han använde sig av strategin Härska genom att Söndra, för att själv slippa stå mitt i Korselden. Förflyttning av fokus. Han sådde split mellan LW och HD genom att som flitig budbärare springa mellan dem med brinnande fnösken så inte elden skulle slockna.

Jag tror att du har helt rätt.

Tack. Ja, den bilden blir alltmer tydlig av läsningen av FUP. Undrar om HD någonsin kommer att inse allt vad SD lovade LW och att hans sanning till henne inte var vidare sann? Eller kommer hon för alltid stänga in sig själv i en bubbla av att LW var roten till allt ont och SD var trogen henne?
Citera
2020-04-12, 22:04
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Absolut. Och jag tror också att SD manipulerat HD och LW mot varandra. Jag spekulerar att SD sa till LW att han kände sig ensam och övergiven i äktenskapet med HD då hon var under isen och att LW började tycka synd om honom och att han sedan sa att han ville leva med LW då äktenskapet med HD var över.
LW har uttryckt att hon är den som räddade deras äktenskap genom att finnas till hands som lyssnare och tröstare när HD mådde dåligt. SD lämnade ut många privata detaljer om sin hustru och relationen; uppgifter som med stor sannolikhet kom att färga och förstärka LWs negativa bild av HD.
Citat:
Mycket möjligt stämmer även TinnaNinna85s vittnesmål i tråden om att HD okejade arrangemanget initialt vilket då gav LW skäl att tro att det hon gjorde var okej samt att relationen med SD var på väg mot äktenskap osv. Och jag spekulerar att SD sa till HD att det han hade med LW bara var sex, att det var för hennes skull, att hennes vite riddare till hjälte behövde få ha sex men att känslorna låg hos henne, att LW bara var drift och inget mer.
FUP har visat att det förhöll sig precis tvärtom; i takt med HDs tillfrisknande, runt 2014, började hon misstänka att SD och LW var mer än vänner. Hon ogillade att de umgicks så ofta och påtalade detta för SD som å sin sida förnekade att de var mer än vänner. I chatt med SD framgår att hon stör sig på LWs figur och vassa diskussionssätt. Vid ett tillfälle uttalar HD att äktenskapet är över ifall han inte slutar upp att umgås med LW (framgår i FUP). Till sist, i februari 2017, konfronterar HD sin rival. LW bjuder hem HD och erkänner omgående affären med SD.
Det har också framkommit i FUP att HD blev väldigt ledsen, arg och besviken över otroheten, samtidigt som det var skönt att få det hela bekräftat. I samband med avslöjandet blev SD förbjuden att ha privat kontakt med LW varpå SD gjorde sin hustru till viljes genom att ta bort LW från sociala medier.
Framöver kom den hemliga appen Telegram att gälla.

Så det finns absolut ingenting som antyder att HD skulle ha gett sin tillåtelse till vare sig sex eller fortsatt kontakt med LW. Efter avslöjandet fick LW och SD låtsas inför HD vid geosammankomsterna och läget blev minst sagt ansträngt.
Citat:
Jag spekulerar vidare att han sedan efter ett tag sa till HD att LW börjat bli jobbig, att hon inbillat sig löften från hans sida och att hon var psykiskt sjuk då han hela tiden varit tydlig med att han var en gift man. Till LW sa han kanske att det var HD som var psykiskt sjuk och inte begrep att släppa honom men att han snart skulle bli fri från henne och därmed kunde förlova sig med LW.
Under tiden affären pågick ska han ha talat om HD i nedlåtande ordalag; alltifrån missnöje med hennes kropp till uppgifter om känslomässig svaghet och labilitet.
Citat:
De motstridiga uppgifterna i tråden om planer på förnyat äktenskap med HD och försoningsresa till USA med HD parallellt med löften om förlovning och förlovningsresa till Kilimanjaro med LW tyder på detta. Med stor sannolikhet så triggade han dem mot varandra och målade in sig i ett hörn mellan två kvinnor som mådde allt sämre tills han gav vika för den ena och mördade den andra.
LW nämnde Kilimanjaro, en resa hon såg fram emot som ett offentliggörande av deras relation; en nystart. SD förnekar detta påstående. - Så frågan är om löftet har getts vid en tidpunkt längre bakåt i tiden - som ett sätt att få LW på gott humör?

Han hade mycket att stå i ja när LW fick betala för ett havererat äktenskap. Väl känt är att han dessförinnan har visat sig öppen för att lösa sina och andras bekymmer med mord.

Är det t o m LWs förtjänst att HD lever idag, kan man fråga sig. - Istället för att "avsluta lidandet" för sin hustru, fick han en annan kvinna att förlora sig i; någon som också stod beredd att lyssna och stryka medhårs. Till en början.
Citera
2020-04-12, 22:06
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Jag har en bild av att Stefan mer lutar åt narcissistens drag.
Min teori är att han från mycket tidig barndom burit på skam och skuld och ett mindervärde.

Hans liv bygger på att bemästra dessa underliggande känslor genom att ta kontroll över sin omgivning i alla sammanhang han kan för att därigenom också kontrollera sig själv.

Psykopaten bär inte på några integrerade känslor utan strategin blir då att kopiera andra människors beteenden....vilket såklart inte fungerar i längden.
Stefan ger mig bilden av att han har ett eget känsloliv, om än otroligt skruvat.

Jag själv är i skrivande stund övertygad om att Stefan präglas av skam, skuld, otillräcklighet o mkt dålig självkänsla.
Den grandiosa självbilden han intensivt jobbar upp blir den kompensation han är i behov av och gör det både på andra människors bekostnad och de facto går över lik för.

Detta är då ingen sanning, utan enbart min egen teori.

Trevligt med initierade beskrivningar som har trovärdigheten för sig. ”Psykopat” har förstås en slang-/talspråklig spännvidd som säkert inbegriper bl.a. narcissister på djupt vatten, som ”går över lik”. Men det finns här då säkert också en stor poäng i konstaterandet att synliga beteenden handlar om en form av känslohantering (och inte, förstås, om en form av teater eller simulering av ngn annans känsla), med ordentliga kompensatoriska utslag.

Jo, vi gissar. Vi spekulerar. Vi gör så gott vi kan. Tack.
Senast redigerad av Lonnrot 2020-04-12 kl. 22:21.
Citera
2020-04-12, 22:10
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det du och jag var oense om var att du skrev att SD och Lena hade haft sex i både Theas OCH i Esters sängar. Då bad jag dig om bevis för att det gällde även Esters säng men det fick jag inget svar på. I ditt svar till mig på mitt inlägg så hade du plockat bort en mening och då fick mitt inlägg en lite annan mening.

Försök inte förvränga fakta.

Jag skrev inte att SD och Lena haft sex i Este*s säng.

Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Nej, det gör hen inte.

I ett brev som LW skrev till HD så
berättade hon att hon och SD haft sex i
The*as säng.

Den hon låg med i Est*ers säng var Beholder.

Jag hade inte plockat bort någon mening!
Du hade lagt till den efter att jag hade svarat dig!

Du får väl uttrycka dig så det går att fatta vad du
menar då? Jag är ingen tankeläsare.

Du följer ju tråden så jag trodde att du hade koll på det.

Läses nerifrån och upp.

Citat:
11 feb201821:55
Mar*ie Ström*blad
Vadå

11 feb201821:55
Mar*ie Ström*blad
Va

11 feb 2018 21:55
Mar*ie Ström*blad
Men du får väl förklara för henne

11 feb 2018 21 :55
Lena Wesström
Det kom surt efter tyvärr

11 feb 2018 21 :54
Lena Wesström
MEN

11 feb 2018 21:54
Mar*ie Ström*blad
Ja

11 feb 2018 21 :54
Lena Wesström
Så vi fnissade

11 feb 2018 21:54
Lena Wesström
Men kommer ju inte träffa på henne och Behöva förklara nåt

11 feb201821:54
Mar*ie Ström*blad
Ja ok

11 feb 2018 21 :53
Lena Wesström
Han blev lite stressad

11 feb 2018 21:53
Mar*ie Ström*blad
Men du kommer kanske träffa j nu

Lena Wesström
En helt okänd snubbe

Mar*ie Ström*blad
Ja ja

11 feb 2018 21:53
Mar*ie Ström*blad
Förklara sen

Lena Wesström
Om det ändå varit M eller så

11 feb201821:53
Lena Wesström
Shit!

11 feb201821:53
Mar*ie Ström*blad
Ha ha

Lena Wesström
Hon klappade mig på kinden, fick sträcka sig lite över honom. Sa inte ett ord till honom. Han sa inget
heller. Och jag sa INTE "det här är Jimmy"

11 feb 2018 21:52
Mar*ie Ström*blad
Kommer ihåg hur det va

11 feb 2018 21 :52
Mar*ie Ström*blad
Det är så med tonårsbarn

11 feb 2018 21 :52
Lena Wesström
@@@@®

11 feb 2018 21:51
Lena Wesström
"Puss"

11 feb 2018 21 :51
Mar*ie Ström*blad
Ha ha

11 feb201821:51
Lena Wesström
"Du med, puss, jag älskar dig"

Mar*ie Ström*blad
Då så

Lena Wesström
"Gör det, ha en bra dag"

11 feb 2018 21:51
Lena Wesström
"Jag ska gå nu"

Mar*ie Ström*blad
@

11 feb201821:51
Lena Wesström
"Nä, jag sov"

Mar*ie Ström*blad
Blev nog jobbigt för henne också

11 feb 2018 21 :50
Lena Wesström
"Jag skulle bara hämta en tröja. Jag ringde, men du svarade inte"

11 feb 2018 21:50
Mar*ie Ström*blad
Ha ha

11 feb 2018 21:50
Lena Wesström
"Oj, hej Ester ... "

11 feb 2018 21 :50
Mar*ie Ström*blad
Nä men hon fattar om du förklarar

11 feb201821:50
Lena Wesström
Fanns inte en chans att låtsas som nåt annat

11 feb 2018 21:49
Mar*ie Ström*blad
Ja

11 feb 2018 21 :49
Lena Wesström
Och vi låg helt ihoptjorvade - en sak som är så himla mysig med honom. Vi vill båda ligga helt ihop,
hela tiden, trängs och gosar

11 feb 2018 21:49
Mar*ie Ström*blad
Du får väl prata med henne sen

11 feb 2018 21 :49
Mar*ie Ström*blad
Ha ha

11 feb 2018 21 :48
Lena Wesström
Men det syns ju om nån inte har några kläder

Mar*ie Ström*blad
Undra hon

Mar*ie Ström*blad
Ja ok

Lena Wesström
Och hade täcket på

11 feb201821:48
Mar*ie Ström*blad
Vilken tur

11 feb 2018 21:48
Lena Wesström
Gjorde inget bus just då

Mar*ie Ström*blad
OMG

Lena Wesström
Där låg vi. ..

Mar*ie Ström*blad
Ha ha

Mar*ie Ström*blad
Wow

Lena Wesström
@

Lena Wesström
Kom upp i sitt rum

11 feb 2018 21:47
Lena Wesström
Ester skulle hämta nåt. Ringde, men jag hade ljudet av. Så hon gick hit. Såg att Roger låg i soffan.
Hade väl inte en tanke på att nån mer skulle vara här

11 feb 2018 21 :47
Mar*ie Ström*blad
Men va kul att det blev lyckat

11 feb 2018 21 :47
Mar*ie Ström*blad
Vad sa hon då

11 feb 2018 21:46
Mar*ie Ström*blad
Va oj då

11 feb2018 21:46
Lena Wesström
Roger sov i soffan, Jimmy uppe med mig

11 feb 2018 21 :46
Lena Wesström
Vi kom hem efter tre igår. Och kvällen innan la vi oss vid fyra. Så vi sa att vi tar det lugnt idag på
morgonen

11 feb 2018 21 :46
Lena Wesström
Men vet du, ESTER KOM HIT!

Citat:

Ul*f Wes*ström
sön 11 feb. 2018, 20:09

Hej, det här känns som det blir knasigt. Ester
berättade att hon varit hos dig. Hon vill inte
åka till dig imorgon. Hon känner sig obekväm
med folk i hennes säng och jag gissar att hon
har andra orsaker också som hon inte berättar
om. Jag har sagt att jag vill hitta lösningar
med sängar hos dig men nu blev hon sur på
mig

U*lf Wes*ström
� Det blir svårt när jag säger åt
barnen att du är bortrest och
att det är därför de är kvar
hos mig tills imorgon.
® Vet inte hur vi ska få till det
här. Hon kan ha en annan
plan som gör att hon vill vara
kvar hos mig men det känns
inte bra när jag inte är hemma
tisdag-/ onsdag

LW 20:12
Jag var borta. Sen blev det att
vi inte kunde sova i Karlstad
natten till idag och två sov
hos mig. En I soffan, en med
mig. Jag är lika ledsen som
alla att hon behövde se det.
Och ännu mera ledsen över
att vi inte har varsitt sovrum
Vet inte vad jag ska göra nu.
Ska vi prata?

U*lf Wes*ström
Jag vet inte eller vad man in
göra, mitt första alt är att E
går över till dig imorgon, för
att det ska hända tror jag på
ett öppet rakt varmt samtal
mellan er om lösningar. Alt
2 är att hon är kvar hos mig
med vad det nu innebär när
jag är borta. Jag åker astidigt
på ti s morgon och åter sent
onsdag

s. 2994-3003

https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/thumbs/@@147:63f3669805b8439e2b2b883eb8fe6663
Citera
2020-04-12, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Att LW hade sex med andra samtidigt med SD är ju gamla nyheter, minst sagt.
SD hade väl problem med det, så gift med HD han ändå var.
Så sanslöst skruvad och sjuk är SD...

Han uppmanade henne någon gång att skaffa andra män .. om det var strategiskt vet inte jag.
Han var ju tydligen svartsjuk också men förnekade det.
Skrevs inte det i slutpläderingen också ..
Citera
2020-04-12, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
DU har fått den bilden av LW, det säger en hel del om dig, det hoppas jag att DU funderar över, för du är i princip ensam om den bilden. Så du kan sluta nu att skriva att det är den bilden MAN fått av LW.
Du är enbart ute efter att få LW att framstå som du vill att hon ska framstå, vill du förklara varför du har sånt agg mot Lena så varsågod och klargör det en gång för alla, för det är så uppenbart att detta handlar om DINA egna känslor, att du är känslomässigt involverad och inte ett dugg objektiv! Snälla sluta med ditt tunnelseende, det börjar liksom bli riktigt knasigt efter såhär lång tid.

Ja, och framförallt att inte ha förmågan att se på sig själv med ett annat perspektiv. I dryga två års tid tjata om brottsoffrets vandel är knasigt! Det hen skriver är något alla redan vet och har med sig men har sedan gått vidare med andra viktiga perspektiv för att få ihop helheten.
Att stå och stampa på samma fläck och vara immun mot kritik är knasigt som sagt.
Ett ordspråk säger att det hjärtat är fullt av, det talar munnen.
Citera
2020-04-12, 22:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Jag har läst mycket om detta men ändå lyckats missa exakt när de olika händelserna i SDs hus ska ha ägt rum. Du kanske kan hjälpa mig att se bilden lite mer klar ihop med datum?

Sammantaget så undrar jag om:
1. När i tid det brann i SDs hus?
2. När i tid SDs hus storstädades av HDs päron, syster (?) och grannen AM? Hur förhöll sig städandet i relation till när huset var avspärrat?
3. När JG smög omkring med ficklampa?
4. Till detta undrar jag också när i tid JG tipsade polisen om att söka efter LW i HDs hus.
5. Och, hur var det nu (har tjatat om detta jag vet) om HDs hus någonsin blev avspärrat för regelrätt husrannsakan eller om detta aldrig ägde rum?

Ytterligare fundering om tidpunkter är: När cementerade JG sin trappa och bad SD om inspektion?

Detta med husen och ev bevismaterial har gäckat tråden länge och i denna röriga tråd är det svårt att hålla i huvudet allt så man ser hela bilden klar.

Vad tror du att JG kan ha ägnat sig åt i ett nersläckt hus? Letat efter LW? Letat efter bevis för att hjälpa SD eller för att stjälpa SD?

Svarar lite snabbt på några av frågorna du har (så mycket jag hinner innan jag måste avsluta)

1. Aktbilaga 149, sid 179:
Förhör H*anna 28/8-19:
"FL: Mmh. Den här brand .. den här pellets branden som jag förstått,
MT:Mmh.
FL: , den var ju 27e mars.
FL: Det ganska lång .. det är två månader innan.
FL: Mmh. Varför har man inte städat tidigare?"
-----------------------------------------------------------------------------------
2. Aktbil 149 sid 178:
"FL: Vad gäller den här städningen nu då, eeh av Stefans hus. När minst sju personer var med
och städade.
FL: Aah. Om jag inte säger fel nu så tror jag att det var den 25e maj."
------------------------------------------------------------------------------------
3. Aktbil 150, sid 253
Jerry är i SDs hus 24 maj
Skärmdumpar I´m in. Och Jerry på toa i mörkret.
Och plockar med sig något som ser ut som ett usb-minne, avslutar besöket med orden "Spooky får jag säga"

4 och 5 avstår jag från att svara på nu.

Blev försenad med mitt svar ändå, så kanske du redan har fått svar.
Citera
2020-04-12, 22:27
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
LW har uttryckt att hon är den som räddade deras äktenskap genom att finnas till hands som lyssnare och tröstare när HD mådde dåligt. SD lämnade ut många privata detaljer om sin hustru och relationen; uppgifter som med stor sannolikhet kom att färga och förstärka LWs negativa bild av HD. FUP har visat att det förhöll sig precis tvärtom; i takt med HDs tillfrisknande, runt 2014, började hon misstänka att SD och LW var mer än vänner. Hon ogillade att de umgicks så ofta och påtalade detta för SD som å sin sida förnekade att de var mer än vänner. I chatt med SD framgår att hon stör sig på LWs figur och vassa diskussionssätt. Vid ett tillfälle uttalar HD att äktenskapet är över ifall han inte slutar upp att umgås med LW (framgår i FUP). Till sist, i februari 2017, konfronterar HD sin rival. LW bjuder hem HD och erkänner omgående affären med SD.
Det har också framkommit i FUP att HD blev väldigt ledsen, arg och besviken över otroheten, samtidigt som det var skönt att få det hela bekräftat. I samband med avslöjandet blev SD förbjuden att ha privat kontakt med LW varpå SD gjorde sin hustru till viljes genom att ta bort LW från sociala medier.
Framöver kom den hemliga appen Telegram att gälla.

Så det finns absolut ingenting som antyder att HD skulle ha gett sin tillåtelse till vare sig sex eller fortsatt kontakt med LW. Efter avslöjandet fick LW och SD låtsas inför HD vid geosammankomsterna och läget blev minst sagt ansträngt. Under tiden affären pågick ska han ha talat om HD i nedlåtande ordalag; alltifrån missnöje med hennes kropp till uppgifter om känslomässig svaghet och labilitet.
LW nämnde Kilimanjaro, en resa hon såg fram emot som ett offentliggörande av deras relation; en nystart. SD förnekar detta påstående. - Så frågan är om löftet har getts vid en tidpunkt längre bakåt i tiden - som ett sätt att få LW på gott humör?

Han hade mycket att stå i ja när LW fick betala för ett havererat äktenskap. Väl känt är att han dessförinnan har visat sig öppen för att lösa sina och andras bekymmer med mord.

Är det t o m LWs förtjänst att HD lever idag, kan man fråga sig. - Istället för att "avsluta lidandet" för sin hustru, fick han en annan kvinna att förlora sig i; någon som också stod beredd att lyssna och stryka medhårs. Till en början.

Tack för din korrigering av vad jag missuppfattat i mina spekulationer! Jag har läst FUP (flertalet vittnesmål med vänner till LW men långt ifrån hela FUP) men finner det ibland svårt att veta vilka hur jag ska väga olika uppgifter och vittnesmål mot varandra, framförallt om det är information som kommer från HD som har egna motiv att inte berätta sanningsenligt. Men du har skrivit genomtänkt och klokt så jag litar på att du läst FUP bättre än mig och vet vad du uttalar dig här.

Så utifrån din läsning av FUP kan vi alltså anta att uppgifterna från kontot Tinnaninna85 om att HD var nöjd med arrangemanget alltså är felaktiga och inte stämmer? Likaså andra kontons spekulationer om att Davidssons kunnat ha haft ett öppet förhållande? Jag hade tolkat det som så att HD inte alls var nöjd med arrangemanget på slutet men att hon någon gång då hon varit under isen mer hade okejat det men jag är beredd att revidera min syn om jag har haft fel.

Annars ja, det är nog mycket möjligt att om inte LW hade dött så hade SD gett sig på HD istället. Han har ju tydligen sett mord som lösning på problem tidigare som vi båda konstaterar. Har svårt att se varför HDs pappa därmed försvarar honom.
Citera
2020-04-12, 22:30
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Svarar lite snabbt på några av frågorna du har (så mycket jag hinner innan jag måste avsluta)

1. Aktbilaga 149, sid 179:
Förhör H*anna 28/8-19:
"FL: Mmh. Den här brand .. den här pellets branden som jag förstått,
FL: , den var ju 27e mars.
FL: Det ganska lång .. det är två månader innan.
FL: Mmh. Varför har man inte städat tidigare?"
-----------------------------------------------------------------------------------
2. Aktbil 149 sid 178:
"FL: Vad gäller den här städningen nu då, eeh av Stefans hus. När minst sju personer var med
och städade.
FL: Aah. Om jag inte säger fel nu så tror jag att det var den 25e maj."
------------------------------------------------------------------------------------
3. Aktbil 150, sid 253
Jerry är i SDs hus 24 maj
Skärmdumpar I´m in. Och Jerry på toa i mörkret.
Och plockar med sig något som ser ut som ett usb-minne, avslutar besöket med orden "Spooky får jag säga"

4 och 5 avstår jag från att svara på nu.

Blev försenad med mitt svar ändå, så kanske du redan har fått svar.

Tack! StefanDavidsson (huh så otäckt det kontonamnet känns även om kontot ju är trevligt!) hann svara innan men tack ändå för att du la ner tid på att ta fram detta!

Ofta när jag läser om fallet så inser jag hur rörigt det blir när man inte är helt säker på när i tid saker sker då alla ageranden står i relation till varandra. En tidslinje gör allt så mycket enklare.
Citera
2020-04-12, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Hugget som stucket.
Han borde inte blir dömd på indicier, men domstolen är ju som bekant det enda icke tillståndspliktiga lotteriet

Å andra sidan finns det inget hinder att domstolen dömer utifrån indicier heller. Det finns en massa indirekt bevisning som t.ex. mordhot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in