2020-04-22, 14:32
Medlem
När tror ni vi kan vänta oss att dom förkunnas?
Citera
2020-04-22, 14:34
Medlem
Ang arlandahotellet… det är så konstigt. De hade alla möjligheter att sova där:

Ägare till Bo Kloster Pierre Bertonlotto tillfrågas om Stefan Davidsson har haft en bokning 2018-05-15 tom 2018-0516. Pierre uppger att Stefan Davidsson bokat via 1-lotels.com på ovanstående datum. Han har betalat för rummet och i samband med bokningen uppgett telefonnummer 070-399 76 66 och e mail-adressen saabstefan@gmail.com. Bokningen gjorde han 2018-05-09 kl.20.24. Enligt Pierre är Stefan kontaktad om att nyckeln finns i en nyckelbox vid hotellet om de anländer efter kl.18.00. Pierre uppger att i bokningen var det beställt glutenfri frukost. Gästen får en frukostpåse. Pierre kan inte se om han kom till hotellet eller inte. Men han har ett minne av att den glutenfria frukostpåsen kom tillbaka. Med det menar han att det kan vara så att gästen aldrig an lände till hotellet.

Redan den 9 maj alltså bokades rummet. Han måste självklart ha läst bokningssvaret. Han måste självklart att noterat att koden var hans sista fyra siffror i sitt eget mobilnummer. Glutenfri frukost var beställd men den kom tydligen i retur.

VARFÖR SOV DE INTE PÅ HOTELLET? Jag köper inte att de inte mindes koden.

----

Ang Hannas kunskap om Lena den 19 maj, skriver förhörsledaren: Jag hade således inte tillgång till den informationen förrän efter det att Hanna hade lämnat stationen och jag har inte haft någon kontakt med Hanna alls efter aktuellt förhör.
Senast redigerad av Picasso2 2020-04-22 kl. 14:36.
Citera
2020-04-22, 14:34
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fribbä
Jo precis. Strax efter 23 fram till 00 finns inget som tyder på att han varit aktiv med telefon eller dator.

Tar SD cykeln så tar det ju inte våldsamt mycket tid att ta sig till mordplatsen. Slå ihjäl LW och sedan cykla tillbaka. Kanske 15-20 minuter ? Icke att förglömma att SD berättade att han var ute och cyklade under den aktuella tiden. Sedan drog han förvisso tillbaka det när han hade försäkrat sig om att ingen sett honom.

Hur som helst, aktiv både före och efter. Dessutom är han aktiv strax efter någon kollar Lenas mail på hennes laptop. I området så är det endast SD som kan lösenordet till hennes mail. Sedan fortsätter aktiviteterna med full kareta under dagen.

Som jag minns det har UW sagt att han hade hennes lösenord också.
I rätten och in förhör har han sagt att han inte ville störa utredningen men inte heller gå in på grund av integritetsskäl.

Jag förmodar att man kollat upp UW, på flera sätt än alibi.
Citera
2020-04-22, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fistfuckandehyena
När tror ni vi kan vänta oss att dom förkunnas?
Den meddelas den 6 maj. Normalt kl 11.00 så det tror jag det blir denna gången också.
Citera
2020-04-22, 14:39
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Jag funderar på den där filöppningen, kl 00.00.00
Det är en e-faktura om jag kommer ihåg rätt. Det förefaller som om det är något som automatiskt sker just precis vid det klockslaget. Om jag kollar in på min egen bank via nätet direkt efter 00.00 så har det ofta hänt saker. De sätter säkert digitala spår.

Kort sagt, jag tror inte att SD aktivt öppnade en fil.

Du kan titta på Aktbil 145 sid 128:

Jag kan inte riktigt se vad det står men en PDF ska det vara. Står möjligen, Relationshandlingar/intyg eller liknande.

Till skillnad mot det som är mellan 23:01-00:00, där det är tomt, och okänd aktivitet.

Klockan 00:03 ca skriver ju SD "fint" till L*ena.

Så det har inte så stor betydelse ur alibisynpunkt om det var en PDF eller inte som öppnades. L*ena var redan död då sedan en halvtimme.
Citera
2020-04-22, 14:41
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Som jag minns det har UW sagt att han hade hennes lösenord också.
I rätten och in förhör har han sagt att han inte ville störa utredningen men inte heller gå in på grund av integritetsskäl.

Jag förmodar att man kollat upp UW, på flera sätt än alibi
.

Vilka sätt skulle det kunna vara?
Citera
2020-04-22, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tror också att HD är rädd. Tror att hon, långt innan mordet skedde, visste vad SD var kapabel till - att han inte skulle dra sig för både våld och övervåld vid skarpt läge. Han har ju på ett mer eller mindre subtilt sätt signalerar detta under tidens gång genom att bl.a uttala dödshot. Både på "skoj" och allvar.

Tänker också på att han bl.a bevisligen utsatt sin ena dotter för livsfara då han placerade henne alldeles vid ett stup för att ta en bild, som de flesta av oss redan har sett.

Sen att han uttalat funderingar om och googlat på hur man kan mörda sitt eget barn och få det att se ut som plötslig spädbarnsdöd. Hotat att döda både A*on och Lena.

Dessa exempel är vad vi vet. Hur många fler kan det finnas?

Så ja, inte konstigt att HD är rädd att prata i förhör och rättegång. Det var väl just detta, risken att SD skulle frias, som gjorde att hon teg som en mussla.

Undrar vad som fick även JG att tiga. Såna individer som SD ser till att få ta del av folks skamliga svagheter och hemligheter (sånt de flesta har mer eller mindre av). Sånt som sen används mot den man vill ska hålla käften om saker och göra som de är tillsagda.

Såna individer är riktigt farliga om något går dem emot. Något som hotar deras självbild eller sätter käppar i hjulet för dem på ett eller annat sätt.

Om nu SD frias i både TR och HR så sitter HD antagligen fast för alltid i SDs grepp. Kanske hade hon hellre velat att han skulle ha hamnat inom lås och bom? Kanske hon t.o.m hade räknat med det?

Vad tror ni andra?

Hon kanske inte törs köra bil mer?
SD har ju föreslagit ett par ggr att en bilolycka kan ske? Det skrev han även i sitt brev till rätten. Han dödshotar ju ingen då, enligt honom. Har ju bara önskat bilolycka för L m barn och H m deras barn. Fast hans två fruar verkar ha uppfattat det som att han var beredd att döda. På riktigt. HD och JG vet. LW fick bevis (mördad på riktigt).
Citera
2020-04-22, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fribbä
Jo precis. Strax efter 23 fram till 00 finns inget som tyder på att han varit aktiv med telefon eller dator.

Tar SD cykeln så tar det ju inte våldsamt mycket tid att ta sig till mordplatsen. Slå ihjäl LW och sedan cykla tillbaka. Kanske 15-20 minuter ? Icke att förglömma att SD berättade att han var ute och cyklade under den aktuella tiden. Sedan drog han förvisso tillbaka det när han hade försäkrat sig om att ingen sett honom.

Hur som helst, aktiv både före och efter. Dessutom är han aktiv strax efter någon kollar Lenas mail på hennes laptop. I området så är det endast SD som kan lösenordet till hennes mail. Sedan fortsätter aktiviteterna med full kareta under dagen.

Om mordvapnet är smalt - kan det då finnas inuti cykelramen, tro?
Men det har man väl kanske redan har undersökt?
Citera
2020-04-22, 14:52
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Du kan titta på Aktbil 145 sid 128:

Jag kan inte riktigt se vad det står men en PDF ska det vara. Står möjligen, Relationshandlingar/intyg eller liknande.

Till skillnad mot det som är mellan 23:01-00:00, där det är tomt, och okänd aktivitet.

Klockan 00:03 ca skriver ju SD "fint" till L*ena.

Så det har inte så stor betydelse ur alibisynpunkt om det var en PDF eller inte som öppnades. L*ena var redan död då sedan en halvtimme.

Nej, det stämmer ju.
Ändå pricksäkert av SD att lyckas få till klockslaget 00.00.00
Citera
2020-04-22, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Om mordvapnet är smalt - kan det då finnas inuti cykelramen, tro?
Men det har man väl kanske redan har undersökt?
Tror det är skitsvårt att få loss cykelramen för att peta in ett armeringsrör exempelvis, den är fastsvetsad. Men smart ställe annars. Han kan ha sköljt av det rejält och lämnat den på den plats där han stal det. Det fattades ju ett armeringsjärn enligt nån på hans arbetsplats. Hur man nu kan märka sånt. Jag inbillar mig att såna finns det massor av, om man nu förvarar armeringsjärn nånstans.
Citera
2020-04-22, 15:03
Medlem
En liten fråga: Han blev anhållen 15 maj kl 19.00 - eller i alla fall inpetad i arresten, i cell nr 13. I en daganteckning står det samma kväll: Kl 22.32 "Vaken, frågar om klockan". Men de åkte ju till Arlanda den kvällen? Är det något fel på tidsangivelserna här?
Citera
2020-04-22, 15:08
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Vilka sätt skulle det kunna vara?

Jag antar att den delen ligger i slasken?
Jag har verkligen inte följt många fall, kanske du vet bättre hur man brukar göra?

Men det är inte hans DNA som hittas på L*enas kjol, under hennes ring. Jag förmodar att man har kollat hans mobil, dator mastuppkopplingar. Kollat mobiltrafik och konversationer över tid.

Har han raderat något? Vittnen har de något att berättas om skiljaktigheter, bråk? Har L*ena skrivit något?

Man har kollar hans övervakningskamera i hemmet. Det finns i FUP.

Jag förmodar att en stor del av utredningsarbetet har bestått i att avföra personer från utredningen.
SD har ju pekat finger åt ett gäng geocachare, utom två som varit i Norrland, N*a och säkert finns fler som han antytt. H*anna var ju en av dom.

Så det vore ju orimligt att de inte kollat fd maken.

Är det honom du misstänker?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in