2020-04-22, 13:54
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fribbä
Förutom den misstänkta tiden för mordet. Då är det stendött.
Jag funderar lite på hur det sett ut andra dagar/nätter i SD:s aktiviteter på nätet, mobil, dator, etc.
Vi har ju sett utskrifter/tisdlinjer från 11, 12, 14 o 15 maj -18.
Men hur ser det ut andra nätter?
Finns det även då tillfällen då det inte händer nåt?

Sömnbehov verkar karln ju inte ha överhuvudtaget, han kan sova 10 minuter på köksgolvet emellanåt, har jag för mej att han vittnat om.
Citera
2020-04-22, 13:54
Medlem
Pelletsbranden, när inträffade den och varför?vem var hemma vid tillfället. Det gav ju alla en anledning att storstäda
Citera
2020-04-22, 13:55
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Har inga invändningar mot det du skriver.
Jag är den första att beklaga att kristna förkunnare inte lever som de borde och som de dessutom har avgett löfte om inför Gud. Sorgligt, minst sagt!

Men likväl som det finns fallna änglar finns det också fallna kvinnor och denna tråd har inte utan orsak uppehållit sig vid en sådan.
Equmenia-kyrkan i Örebro har inte mått bra av all den smuts som ett solkat renommé p g a LW:s uppförande indirekt har kommit att häfta vid den.
Jag önskar ingen människa att leva i psykos, men när det gäller LW och hennes beteende och agerande, hade det för församlingen och andra delar av omgivningen varit lättare att hantera, det är jag helt övertygad om. Istället har hon med vett (nåja) och vilja medvetet betett sig otillständigt, omoraliskt och oansvarigt. Det skadar på djupet förtroendet för kristna när hyckleriet hos somliga blir offentligt

Du nämner Knutby.
OffT: Bra att denna nu nedlagda församling och dess ledare Åsa Waldau (nu med annat efternamn) hängs ut.
ÅW:s straff för misshandel fastställdes igår iom att hon återkallade sitt överklagande till HovR. Alltså på sätt och vis ändå en klok kvinna: HovR hade mycket väl kunnat skärpa hennes straff.
Hoppas nu att åkl ÅH kan ta lärdom av Kristi Brud in spe och avstå från överklagande i detta mål..

Åsa Waldau bodde i min kommun hennes syster fick utstå mkt hat tack vare ÅW.

LW var ingen äkta själasörjare den pastorstitel hon omgav med sig vara bara ett inlindade av hyckleri.
Senast redigerad av Smhf 2020-04-22 kl. 13:59.
Citera
2020-04-22, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Inte sant. UW kunde dem också.

Bra, tack. Jag hade för avsikt att skriva detsamma, men eftersom jag ej kan
verifiera exakt var jag läst det, så ansåg jag det vara klokare att avstå.

När Lena var gift med UW hade hon och svägerskan (ev också brodern till
UW), en gemensam blogg, därigenom kände U*lf till lösenordet.

Är det något som du minns, känner igen? Jag läste det väldigt tidigt, när
FUP lades ut.
Citera
2020-04-22, 13:57
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Jag ogillar fusk generellt, däremot anser jag det väl magstarkt att uppröras i någon högre grad, om jag själv legat i 6-7 år med maken till samma kvinna som tidigare varit psykiskt sjuk, och sjukskriven i 7 år. Det tycker jag är bra mycket värre kontextuellt sett. Det är min värdeskala.

Allmänt uppfattar jag geofolket och deras ftf och hur seriöst de reagerar på letandet av gömmor och burkar en aning överdrivet och sekteristisk. Men det finns säkert undantag där också.
No kidding!
Citera
2020-04-22, 14:03
Medlem
Kära nån. Det verkar som om trollen är arga på mig. Orkar inte ens citera skiten. Men det är helt ok. Jag hade nämligen blivit djupt oroad om någon av dom hållit med mig i det jag skriver.

Hela luntan på 14K sidor (med alla förhör, messengertrafik till och från alla möjliga samt övrigt material) visar att SD är den skyldige. Det är bara det att det går inte att styrka. Vilket innebär att SD troligen kommer gå fri. Inget straff. Ingen reprimand. Ingenting. Bara luft. Tyvärr är det inte något man kan göra åt i nuläget. Men det fina i kråksången är att ärendet när som helst kan tas upp igen om reella bevis kommer upp till ytan. Då är det bara för åklagaren att begära resning. Här finns ingen preskriptionstid, och SD kommer få leva med ett damoklessvärd över huvudet. Jag ställer mitt hopp till att rättvisa skipas nån gång i framtiden.
Citera
2020-04-22, 14:04
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, det blir inte en stor "slot".
Aktbl 145, sid 127:

Sista verifierade kontakten med någon :

kl 23:01:02 ---------------till L*ena "har lite måsten"

Kl 00:00:00 ---------------PDF öppnas

Och SD menar ju enligt sitt brev till rätten att den kritiska tidpunkten, 23:33, då menar SD att han öppnat mailet han fick. SD tycker inte att det är utrett tillräckligt.

Vilket inte IT- forensikern JE menar. Han menar att det är uppdateringar som sker i datorn. Det finns inget som tyder på att något har öppnats:

Rättegången NA 24/3-20:

"Det handlar nu om 45-åringen på något sätt hade aktivt använt sin dator den aktuella tiden för mordet."

"-Inga filer har öppnats, säger vittnet.
"

https://www.na.se/artikel/just-nu-vi-ar-i-en-egen-terrorbalans-folj-rapporteringen-fran-rattegangen-om-hjarstamordet

Jag funderar på den där filöppningen, kl 00.00.00
Det är en e-faktura om jag kommer ihåg rätt. Det förefaller som om det är något som automatiskt sker just precis vid det klockslaget. Om jag kollar in på min egen bank via nätet direkt efter 00.00 så har det ofta hänt saker. De sätter säkert digitala spår.

Kort sagt, jag tror inte att SD aktivt öppnade en fil.
Citera
2020-04-22, 14:21
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Har inga invändningar mot det du skriver.
Jag är den första att beklaga att kristna förkunnare inte lever som de borde och som de dessutom har avgett löfte om inför Gud. Sorgligt, minst sagt!

Men likväl som det finns fallna änglar finns det också fallna kvinnor och denna tråd har inte utan orsak uppehållit sig vid en sådan.
Equmenia-kyrkan i Örebro har inte mått bra av all den smuts som ett solkat renommé p g a LW:s uppförande indirekt har kommit att häfta vid den.
Jag önskar ingen människa att leva i psykos, men när det gäller LW och hennes beteende och agerande, hade det för församlingen och andra delar av omgivningen varit lättare att hantera, det är jag helt övertygad om. Istället har hon med vett (nåja) och vilja medvetet betett sig otillständigt, omoraliskt och oansvarigt. Det skadar på djupet förtroendet för kristna när hyckleriet hos somliga blir offentligt

Du nämner Knutby.
OffT: Bra att denna nu nedlagda församling och dess ledare Åsa Waldau (nu med annat efternamn) hängs ut.
ÅW:s straff för misshandel fastställdes igår iom att hon återkallade sitt överklagande till HovR. Alltså på sätt och vis ändå en klok kvinna: HovR hade mycket väl kunnat skärpa hennes straff.
Hoppas nu att åkl ÅH kan ta lärdom av Kristi Brud in spe och avstå från överklagande i detta mål..
Man kan fråga sig om Eukemenia skyddar fler pastorer som försvaras då dom låter egna köttets lustar komma emellan sina gemål?
LW var en bra pastor för han därnere och en usel för han däruppe.

Denna sång sjöng Lena Wesstöm till SD (och HD?) när hon vigde dom i kyrkan 2011-12. Lena och Stefan hade då känt varandra i flera år
Av Kent " utan dina andetag"

Jag vet att du sover
känner värmen från din hud
bara lukten gör mej svag
men jag vågar inte väcka dej nu

Jag skulle ge dej
allting du pekar på
men bara när du inte hör
vågar jag säga så

Jag kan inte ens gå
utan din luft i mina lungor
jag kan inte ens stå
när du inte ser på
och genomskinlig grå
blir jag
utan dina andetag

Min klocka har stannat
under dina ögonlock
fladdrar drömmarna förbi
inuti är du fjäderlätt och vit

Och utan ett ljud
mitt hjärta i din hand
har jag tappat bort mitt språk
det fastnar i ditt hår

Jag kan inte ens gå
jag kan inte ens stå
när du inte ser på
och färglös som en tår
blir jag
utan dina andetag

Jag kan inte ens gå
jag kan inte ens stå
om du inte ser på
och genomskinlig grå
vad vore jag
utan dina andetag

Hmm "bara lukten gör mig svag men jag vågar inte väcka dig nu"? (Vänta tills vi är ensamma)
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-22 kl. 14:28.
Citera
2020-04-22, 14:30
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Svårt att besvara saker när du skriver så överdimensionerat , om många olika grejer. Bättre om du separerar saker i fler inlägg istället. Jag kan inte se allt du skrivet när jag ska svara eftersom jag inte har kvar min dator.

Ja, vi skriver väl båda ganska mycket text i våra inlägg, och jag kände även jag att det var svårt att besvara ditt inlägg. Försöker dela upp mitt svar så här istället om det är bättre?

Citat:
Jag vet att det fanns inbördes tjafs i deras minigrupp där fredrik och yankee dude var inblandad. Men problem uppstod i större grad i samband med att affären avslöjades för övriga medlemmar. Människor tog parti, och de splittrades av naturliga skäl. Helena var inte främst rewier i Lenas värld, utan en konfident som hon anförtrodde sig åt angående den destruktiva relationen med Stefan. Det mesta av deras loggar rör de områdena, där L ber H spionera på Stefans Facebook och liknande, för att få insider information då han avföljt eller blockerat henne från social media.

Ja, det blev en splittring av gruppen när affären uppdagades. Här hänger jag inte riktigt med i kopplingen mellan det och HÅ. För L*ena var HÅ en vän att delge sina problem, men när det gällde loggarna som HD loggade kontaktade både HD och LW henne i frågan. Som jag uppfattat det så önskade HÅ att de själva skulle lösa den konflikten.

Jag fattar inte exakt vad du menar med "det mesta av deras loggar"... jag tolkar det som du menar HÅs och LWs chattar? Ja, och jag ser att mycket rör SDs och L*enas relation. Och det var väl så jag menade, som en kommnetar till att du sa att L*ena inte pratade med vänner om av/på loggningarna på L*enas cacher.

Och jag menar att det gjorde hon.

Citat:
Lena ber att få komma förbi när Helena och hennes make tillsammans med paret Davidssons ska träffas hemma hos H med ytterligare några utländska geocatchare. När Davidssons möter Lena där går de och dottern hem.

Ja, så var det. Det är möjligt att Lena inte hade kännedom om att HD och SD var bjudna, men jag tror att hon hade det. Det blev en maktkamp för henne, att dels var det ju HQ som var bjuden och L*ena kände det som att hon varit minst lika delaktig i geotouren som de andra. Jag tror att hon gjort ett stort arbete där. Hon tyckte att kravet att hon skulle lägga sig platt, inte varken få synas eller finnas som delaktig kändes orättvis, medan SD och HD fick ta hela äran.

Nu kan iofs jag tycka att det var orimligt att be om att få delta på bjudningen, eftersom det handlade om ett så litet antal och att det skulle bli krystat att vara där tillsammans med HD.

Citat:
H, var ett stöd, fastän hon inte gärna ville bli inblandad, hon lyssnade och blev orolig för Ls fysiska väl och ve, men L försäkrade att S främst var ett hot mot hennes känslomässiga mående. Jag ser endast bråken om loggning och burkar som en förlängning av otrohetsaffären och inte en enskild separat händelse. Lena var sur och svartsjuk, och tolerererade inget fusk. Det triggade henne, själv har hon fuskat i åratal tillsammans med S, bakom Hs rygg. Lenas problem var att hon aldrig höll låg profil, och var envis som synden.

Så var det nog.
Och även för HD var det en maktkamp eftersom hon strax efter mordet loggade samtliga 17 cacher på nytt.

Citat:
Du, med flera reagerar starkt på att Hanna fuskloggar, ser ni inte skogen för alla träden? Eller så kanske ni har en liknande moral som S och L? Att fuska på tävling är värre än att slå, trampa och slå på den som är försvagad av sjukdom och är i underläge?

Vad jag minns har jag aldrig skrivit något om H*annas fuskloggar?
Det eftersom jag har svårt att veta exakt var gränsen går. Jag är inte insatt i geocachingen.

Jag vet att HD ska ha varit ganska duktig på att lösa mystar, och ibland gjorde hon förarbetet. I de fallen kanske man inte varit på plats men ändå delaktig. Och vad som gäller med reglerna har jag svårt att ta ställning helt hundra. Förmodligen finns det ett mellanting. Ibland var hon förtjänt, ibland inte. Och det blir ju svårt att veta när man loggat tillsammans i åratal hur man ska göra med sina loggningar.

Så här anklagar du mig felaktigt.

Citat:
Lena var inte mer manipulerad av S än att hon hade full insikt i vad som försiggick, sedan att hon ändå valde den vägen var hennes eget beslut. Lena visste att Stefan pysslade med manipulation, ändå tolererade hon att låta honom fortsätta. Det ser jag snarare som att hon är självdestruktiv, än manipulerad. Och det tror jag beror på hennes såriga barndom.

Jag håller inte med om att det enbart handlar om "L*enas eget beslut". Man kan vara införstådd , men ändå inte klara att ta sig ur det. Det är ju det som många kvinnor vittnar om. Även forskningen stöder det.

Citat:
Att du inte håller med mig är ingalunda en nyhet. Jag omyndigförklarar ogärna människor om de inte är psykiskt sjuka eller utvecklingsstörda. Hanna var just psykiskt sjuk och rejält medicinerad. Ett offer för något hon inte själv kunde välja. Både S och L är inte diagnosticerade och bör inte betraktas som offer, i min bok.

Så låt oss fortsätta vara oense, det tillhör livet.

Det är inte så att jag inte håller med dig om något alls. Du har många kloka tankar som jag delar med dig. Man behöver inte alls vara "ovänner" för att man inte delar samma åsikter?

Ja, jag har vid ett tillfälle nämnt att jag inte är ense i frågan om skuldbeläggningen och det ansvar som du lägger på L*ena. Naturligtvis är inget hundra, inget ansvar alls eller hundra; allt ansvar.

Men L*ena beskriver själv att det är som knark, och att hon inte klarar av att ta sig ur relationen. Hon beskriver sig själv som psykiskt sjuk och jobbar som en galning för att få hjälp. Hon lyckades pallra sig förbi flera led, men ville egentligen bli inlagd på psykiatrisk klinik.
Citera
2020-04-22, 14:31
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Bra, tack. Jag hade för avsikt att skriva detsamma, men eftersom jag ej kan
verifiera exakt var jag läst det, så ansåg jag det vara klokare att avstå.

När Lena var gift med UW hade hon och svägerskan (ev också brodern till
UW), en gemensam blogg, därigenom kände U*lf till lösenordet.

Är det något som du minns, känner igen? Jag läste det väldigt tidigt, när
FUP lades ut.

Ja, jag känner igen det.

+ att UW flera gånger erbjöd sig att öppna
LWs konto för polisen.
Citera
2020-04-22, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Håller med. Undrar om problemet är att verkligen utesluta HD. Tycker att t.ex. hur stor kraft slag utedelats med kunde brukas där, men HD kanske är kraftigare än jag tänker mig.
Många av indicier och motiv kan sägas gälla både HD och SD. Även om det är SD som haft mest m BO att göra.

Jag tror att SD utförde mordet, men berättade mkt tidigt för HD och att hon tiger för att hon är rädd vad han ska göra om hon berättat.

Tror också att HD är rädd. Tror att hon, långt innan mordet skedde, visste vad SD var kapabel till - att han inte skulle dra sig för både våld och övervåld vid skarpt läge. Han har ju på ett mer eller mindre subtilt sätt signalerar detta under tidens gång genom att bl.a uttala dödshot. Både på "skoj" och allvar.

Tänker också på att han bl.a bevisligen utsatt sin ena dotter för livsfara då han placerade henne alldeles vid ett stup för att ta en bild, som de flesta av oss redan har sett.

Sen att han uttalat funderingar om och googlat på hur man kan mörda sitt eget barn och få det att se ut som plötslig spädbarnsdöd. Hotat att döda både A*on och Lena.

Dessa exempel är vad vi vet. Hur många fler kan det finnas?

Så ja, inte konstigt att HD är rädd att prata i förhör och rättegång. Det var väl just detta, risken att SD skulle frias, som gjorde att hon teg som en mussla.

Undrar vad som fick även JG att tiga. Såna individer som SD ser till att få ta del av folks skamliga svagheter och hemligheter (sånt de flesta har mer eller mindre av). Sånt som sen används mot den man vill ska hålla käften om saker och göra som de är tillsagda.

Såna individer är riktigt farliga om något går dem emot. Något som hotar deras självbild eller sätter käppar i hjulet för dem på ett eller annat sätt.

Om nu SD frias i både TR och HR så sitter HD antagligen fast för alltid i SDs grepp. Kanske hade hon hellre velat att han skulle ha hamnat inom lås och bom? Kanske hon t.o.m hade räknat med det?

Vad tror ni andra?
Citera
2020-04-22, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifBilly2012
Nä jag vet. Det är så störigt. Efteråt var han på fyndplatsen flera gånger. Varför? Tog med dottern också
Varför inte bara besöka minnesplatsen som fanns.
Hur många rättegångsavsnitt har du hört? Har lyssnat på nästan alla men lyssnar om de med SD.

Måste man koppla någon till brottsplatsen egentligen? Finns det andra mord där det är fällande dom ändå?
DNA på hennes ring finns och sperma på kjolen men de kan ju kommit dit tidigare

Det jag fetat. Jag har missat att SD skulle tagit med sig en dotter till fyndplatsen. Har du sid nr eller datum på det förhör han säger det?

På tal om dotter. Är döttrarna förhörda om de hade koll på mamma och/eller pappa den 14 maj?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in