2020-04-21, 15:48
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
lugn och ro
Lugn och ro är bra och har ett värde i sig!
Citera
2020-04-21, 15:50
Medlem
sinewaves avatar
Spännande att DJI öppnar under EMA21 på 4h. Om stängning under 4h finns det definitivt anledning att börja prata om en början till ett trendskifte.

Senast DJI stängde under EMA21 på 4h var den 5:e april.
Citera
2020-04-21, 15:58
Medlem
JohnDillingers avatar
Finns det nån sån fin som den där Bear Olja x10 som går nu? Sålde av den med 40% ökning innan. Var uppe på 60% och luktade...
Citera
2020-04-21, 16:07
Medlem
Separatistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halshuggning
Ja, Norge har problem men deras oljefond på 1000 miljarder borde de kunna använda för att släcka en del bränder.

1000 miljarder var innan börsen vände, men visst finns det säkert några kronor kvar.
Citera
2020-04-21, 16:08
Medlem
Hur påverkar olje priserna andra branscher, i t.ex Norge. Påverkas Norges teknik företag indirekt? Även om företagen inte påverkas kan det få småsparare att börja sälja av allt vilken leder till ännu större problem ?
Citera
2020-04-21, 16:12
Medlem
Snubchurps avatar
Bara certifikatsnack här? Trist att det inte skrivs mer om köpvärda aktier. Har en hel lista som jag skulle kunna delge mig men ingen verkar vilja diskutera köpvärda aktier.
Citera
2020-04-21, 16:14
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Separatisten
1000 miljarder var innan börsen vände, men visst finns det säkert några kronor kvar.
Med tanke på att Norge äger andra länder i Syd så ska du kanske inte ta och mopsa dig om att deras oljereserv går på en törn, staten tjänar pengar från alla håll du kan komma att tänka dig. Således är oljefonden rätt så relativ för Norges ekonomi, dem gör deg - kontinuerligt, å sidan om börsen, och det jämnas ut med börsrörelser, vilket stabiliserar Norge.

Visst är "veckans corona-relaterade aktie" intressant att läsa om.
Citera
2020-04-21, 16:14
Medlem
Pengabingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Bara certifikatsnack här? Trist att det inte skrivs mer om köpvärda aktier. Har en hel lista som jag skulle kunna delge mig men ingen verkar vilja diskutera köpvärda aktier.

Absolut kör hårt.
Citera
2020-04-21, 16:17
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pengabingen
Absolut kör hårt.
Combigene
Nanologica
Episurf
Nanexa
Irras
NeoDynamics
RaySearch
Promore Pharma
PExA
Invent Medic
Realfiction
Zordix
Stayble

Mest småbolag, jag vet men kul med volla.
Långliggare kan jag föreslå Qlife.
Citera
2020-04-21, 16:19
Medlem
Citat:

Ja tack! Jag håller med dig.
Jag försöker följa kattens rekommendationer också.
Citera
2020-04-21, 16:21
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halshuggning
Kommer Sverige klara sig ur denna kris bättre än många andra länder då man inte har stängt ner allting? Får lite vibbar om 2a världskrigets slut där Sverige och Schweiz blomstrade ekonomiskt när alla andra länder behövde bygga upp efter kriget.
Sverige har precis sagt nej till kinesiska pengar av oklar anledning så vi ligger nog väldigt dåligt till.
Citera
2020-04-21, 16:30
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Combigene
Nanologica
Episurf
Nanexa
Irras
NeoDynamics
RaySearch
Promore Pharma
PExA
Invent Medic
Realfiction
Zordix
Stayble

Mest småbolag, jag vet men kul med volla.
Långliggare kan jag föreslå Qlife.

Citat:
Ursprungligen postat av Kubi
Ja tack! Jag håller med dig.
Jag försöker följa kattens rekommendationer också.

Ska tillägga att det är läge att ligga kort i aktierna nu och plocka hem vinster. Lite mer trade helt enkelt. Stanna bara kvar i aktier ni planerat behålla under en längre tidshorisont (pratar år).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in