2020-04-14, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
Marknaden har alltid rätt

Alltid

Alltid
Det är ju en random walk.

Idel dåliga makroekonomiska nyheter och främst svaga rapporter, ändå står index enbart -2.5% sedan april förra året. Det kanske är riktigt bedömt, men jag ställer mig ändå tveksam och säkrar portföljen.
Citera
2020-04-14, 16:17
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muney
Citat från DN.se:

Är detta också inprisat skulle ni säga?

Investor bara fortsätter stiga. Jag gjorde en riktig tabbe som sålde alldeles för sent. Men men, jag lär mig av mina misstag.

Det är detta som är så sjukt, allt talar för att börsen borde rasa men ändå stiger den. Måste vara bulltrap eller dead cat bounce detta alltså.

Visst jag förstår alla stimulanser (trycka pengar och QE) men det borde bara räcka så långt.

Någon som vet varför guldet rusar?
Citera
2020-04-14, 16:21
Medlem
Femliters avatar
Citat:
Citat från DN.se:

Investor bara fortsätter stiga. Jag gjorde en riktig tabbe som sålde alldeles för sent. Men men, jag lär mig av mina misstag.

Är det meningsfullt att jämföra en kris som skedde för nästan 100 år sedan med den som sker just nu?
Det är väl ett understatement och säga att världen har förändrats sedan dess.
Citera
2020-04-14, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Det är detta som är så sjukt, allt talar för att börsen borde rasa men ändå stiger den. Måste vara bulltrap eller dead cat bounce detta alltså.

Visst jag förstår alla stimulanser (trycka pengar och QE) men det borde bara räcka så långt.

Någon som vet varför guldet rusar?

Att guldet rusar, är inte det en reaktion på att centralbankerna trycker nya pengar utav bara helvete just nu? Investerare flyr till inflationssäkrade tillgångar.
Citera
2020-04-14, 16:25
Medlem
Hakalabakalas avatar
Sålde Tesla idag. Galet rally. Gick plus 50%. Borde köpt mer (som alltid).

Spännande tider.
Citera
2020-04-14, 16:28
Medlem
Jämförelse med -29
Köpsignal !!

Senaste man hörde det var 2018

Hur tror ni siffrorna ser ut om 6 mån ???
Allt kommer tolkas positivt då
Det prisar vi in nu

Det är precis som vanligt
Citera
2020-04-14, 16:29
Medlem
muneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Femliter
Är det meningsfullt att jämföra en kris som skedde för nästan 100 år sedan med den som sker just nu?
Det är väl ett understatement och säga att världen har förändrats sedan dess.
Nu var det ju journalisten som jämförde med den stora depressionen och inte jag. Min fråga var om skribenterna i tråden tror att en minskad tillväxt på 7,5% är inprisat i dagens värdering eller inte. Det går alldeles utmärkt att svara på utan att komma med en dryg motfråga.
Citera
2020-04-14, 16:29
Medlem
happilappis avatar
Snart tror jag alla permabears börjar panika och FOMOa. Det är då man dumpar. OMX har nog en 100punkter upp kvar, sp500 100-150punkter upp och nasdaq 300punkter upp. Där uppe får vi se om vi börjar gå ner igen (vilket är troligt), eller om stimulanspaketen räcker och corona inte gjort tillräckligt mycket skada för en djup lågkonjunktur (mycket osäkert).

Det var härliga stålar man tjänade från att köpa ett par veckor tillbaks iaf.. Jag lastar av lite i taget för varje såna här dagar vi får.
Citera
2020-04-14, 16:31
Medlem
Citat:
Citat från DN.se:

Du sålde på botten och ångrar nu att du inte var kylig och försöker hitta bortförklaringar och övertyga dig själv att du ändå gjorde "rätt till slut".
Citera
2020-04-14, 16:40
Medlem
muneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Du sålde på botten och ångrar nu att du inte var kylig och försöker hitta bortförklaringar och övertyga dig själv att du ändå gjorde "rätt till slut".
Du har fel. Jag är intresserad av att lära mig vilka mekanismer som styr börsen i dessa tider, därför är jag inne och läser och postar i denna tråd. Jag är väldigt öppen med hur lite jag vet och förstår om detta men jag försöker lära mig. Att du tolkar in att jag försöker rättfärdiga mitt misstag beror på fördomar hos dig. Det står tydligt på ren svenska i mitt inlägg att jag vill lära mig av mina misstag och agera bättre framöver.
Citera
2020-04-14, 16:42
Medlem
MikeHanlons avatar
Jag sålde av ALLT samma dag utbrottet i Italien blev känt. Visade sig vara ett klokt beslut. Ser att det stigit sedan dess, men kommer en störtdykning snart igen?

Mvh oerfaren.
Citera
2020-04-14, 16:42
Medlem
Citat:
Du har fel. Jag är intresserad av att lära mig vilka mekanismer som styr börsen i dessa tider, därför är jag inne och läser och postar i denna tråd. Jag är väldigt öppen med hur lite jag vet och förstår om detta men jag försöker lära mig. Att du tolkar in att jag försöker rättfärdiga mitt misstag beror på fördomar hos dig. Det står tydligt på ren svenska i mitt inlägg att jag vill lära mig av mina misstag och agera bättre framöver.

OK, fair enough. Jag ska försöka bidra med ett perspektiv som absolut inte behöver vara sanningen. Men jag tror att börsen förstår att den här krisen är fabricerad. Stabila och värdeskapande företag kommer fortsätta vara stabila och värdeskapande framöver. Därför ökar börsen. Att några ölhak och cafeer konkar är helt oväsentligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in