2020-04-21, 14:48
Medlem
AoE3#1s avatar
Dow Jones fick precis en högre botten än den innan. Var redo på att gå ut ur era bearar ifall den nya botten signalerar köp

EDIT: Nya botten blev precis överkörd neråt, röda pluppar på alla 4 jag listade.
Var redo att sälja era innehav tidigt nu damer och herrar
Citera
2020-04-21, 14:53
Medlem
AoE3#1s avatar
DJ visar motstånd här, Crude & Brent verkar börja falla nu, grattis ni som ryggade Brent Bear.

Kan bli här pendeln vänder neråt för börsen igen
Citera
2020-04-21, 14:59
Medlem
AoE3#1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av worowynzki
Hur lång tid vågar du sitta på den?

sålde nu på 20%, crude fick en stor grön plupp nöjer mig här.
Citera
2020-04-21, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Sverige kommer klara sig dåligt oavsett öppet eller stängt. Ekonomin är global 2020.

Vi är ett exportberoende land och det som kommer skadas mest. Utöver det har vi kriminaliteten, kommunkrisen, invandringen, svag ledning och polariseringen.

Sverige gick bra efter krigets slut för att våra industrier inte var bombade, nu är detta inget krig utan ett virus.

Jo men många länder var ju delaktiga i världskriget, så att det är ett virus nu spelar inte så stor roll. Samma påverkan oavsett krig eller virus. Orsakar förstörelse. Framförallt spelar det roll att Sverige inte stängt ner sitt land. Exporten tar alltid stryk när länder behöver bygga upp igen. Finns ju trots allt en del kapital i detta land. Om folk vågar konsumera och folk får jobben tillbaka klarar vi nog oss mkt bättre än alla andra länder som stängt ner tror jag.

Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Om man tittar på vad som främst drabbas så är det en mardröm för Norge t ex.

Turism och kryssningar - check
Olja - check
Hotellmagnater - check
Flyg - check

Vad har jag glömt?? Nobia bussar, haha...

Norge har ju allt som gått åt pipan.

Visst drabbas även Sverige men i Norge är det väl bara laxen kvar såvida inte den nu också får ett virus.

Så, ja... Sverige klarar sig bättre än många länder.

Ja, Norge har problem men deras oljefond på 1000 miljarder borde de kunna använda för att släcka en del bränder. Norge lever ju på oljan och blir ett mkt fattigare land utan så helt klart ska det bli spännande att se hur det går för dem framöver.

Skulle faktiskt inte bli förvånad om Europa delas in i ett nord och sydläger. Tror ni vi kan få ett Europa i två delar? Italien, Grekland och Spanien med sina höga skulder relaterat till BNP. Vill EU hjälpa dessa igen?
Citera
2020-04-21, 15:09
Medlem
bergsdals avatar
Kör dom flesta calls här?
Citera
2020-04-21, 15:22
Medlem
flytandelyckas avatar
Jag har köpt en BEAR Olja och har på 10 min gjort en avkastning på 9%.. omg det här bådar inte gott.
Citera
2020-04-21, 15:25
Medlem
AoE3#1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flytandelycka
Jag har köpt en BEAR Olja och har på 10 min gjort en avkastning på 9%.. omg det här bådar inte gott.

Många grejer får köpkraft nu, jag råder dig att gå ut och invänta av amerikanarna gör, jag gick in med en liten del i guld bull några minuter sen vågar inte beara nåt just nu, ser ut som att köpkraften kommer tillbaka nu
Citera
2020-04-21, 15:26
Medlem
flytandelyckas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AoE3#1
Många grejer får köpkraft nu, jag råder dig att gå ut och invänta av amerikanarna gör, jag gick in med en liten del i guld bull några minuter sen vågar inte beara nåt just nu, ser ut som att köpkraften kommer tillbaka nu

Hur länge bör man vänta efter att man gått ur?
Citera
2020-04-21, 15:27
Medlem
Ni börshajar kan ni förklara för mig vad som händer när knockout samt stop loss (Samma)? på Bull & Bear sker. worst case scenariot jag blir av med alla pengar jag satt in eller blir jag betalskyldig på något sätt?
Citera
2020-04-21, 15:27
Medlem
AoE3#1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flytandelycka

Dow Jones bröt precis negativa trenden, vågar ej sitta i Bears just nu. Var försiktig kan gå riktigt snabbt nu när USA öppnar
Citera
2020-04-21, 15:31
Medlem
AoE3#1s avatar
Min Bull Olja dog idag, någon som har en bra bull för olja?
Citera
2020-04-21, 15:33
Medlem
flytandelyckas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AoE3#1
Dow Jones bröt precis negativa trenden, vågar ej sitta i Bears just nu. Var försiktig kan gå riktigt snabbt nu när USA öppnar

Skulle inte sålt som det ser ut nu! Den fortsätter öka i värde. Hoppas att jag gjorde rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in