2020-04-12, 10:39
Medlem
-Gustavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
Fattar men lyssnar inte speciellt, alla säger olika inte enbart i era råd men behöver andra råd än folk som sagt att dom har mått väldigt bra på testo, ja skit efter kur o börjat punda. Men dom vart stora som fan, jag vill inte överdriva som sagt o bara små boosta som sagt men det kanske är dumt o inte funkar så i små mängder.

Vad jag har för mig så är orala mer skadligt för levern.

Har aldrig injencerat något alls om det inte heller vad tydligt första gången jag poängterade det.

Du ska inte kura punkt slut.

Hade en bekant som var pillertorsk, sen bombade han på med aas, körde testo och deca 500 av vardera i 2 år rakt av. Efter flera mentalbreakdowns så slutade han och sina 110kg som mest var vätska åkte ner till 80kg på mindre än 6 månader.
Citera
2020-04-13, 18:33
Medlem
Väger väl runt 85kg atm och är runt 180cm lång. Har haft mycket att göra i livet så jag har absolut mer fett på magen / höfterna än vad jag vill ha och har löshud från många många år sedan, dvs jag ser alltid tjockare ut än vad jag är.

Min plan var att köra 250mg test e e3d och börja snart och sluta emot slutet av sommaren förmodligen. Köra mer på en recomp / lean gains, dvs inte äta alledes för mycket.

Alla tjatar hela tiden om att man ska äta som fan och gå upp i vikt för att få mer muskler och ej förlora allt innan man kör PCT men jag kan ju inte gå upp till typ 110kg liksom.

Vad tycker ni om det? Att köra i kanske 16-20 veckor då dvs, sedan köra pct då.
Senast redigerad av onechest 2020-04-13 kl. 18:36.
Citera
2020-04-14, 10:33
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onechest
Väger väl runt 85kg atm och är runt 180cm lång. Har haft mycket att göra i livet så jag har absolut mer fett på magen / höfterna än vad jag vill ha och har löshud från många många år sedan, dvs jag ser alltid tjockare ut än vad jag är.

Min plan var att köra 250mg test e e3d och börja snart och sluta emot slutet av sommaren förmodligen. Köra mer på en recomp / lean gains, dvs inte äta alledes för mycket.

Alla tjatar hela tiden om att man ska äta som fan och gå upp i vikt för att få mer muskler och ej förlora allt innan man kör PCT men jag kan ju inte gå upp till typ 110kg liksom.

Deffa ner dig innan, eller kör en deffkur.
Du skall absolut inte Deffa när du kör pct för då kommer du förlora mer muskelmassa.
Citera
2020-04-14, 11:08
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
Det är inte det jag orkar helt enkelt inte avutmattning och ja jag skrev det precis att jag tagit en hel del droger din blinda fan, inget jag sticker under stolen precis.

Vill ta en snabbare utväg indeed en boost som sagt så man kommer igång som inte är en drog.

Bruk av opiater brukar sänka testosteronet. Jag tycker att du ska kolla upp dina nivåer via Werlabs och sedan sikta på TRT om det visar sig att du har lågt testosteron. Att kura och sedan sluta kommer som sagt antagligen att förvärra din situation i längden.
Citera
2020-04-14, 16:01
Medlem
Tänkte köra en testoQ 250mg e5d, vid så pass låg dos behöver jag något annat än nolva vid känning av gyno? Och kan jag köra på året runt eller behöver jag gå av och köra pct för att sedan hoppa på igen? Tack på förhand
Citera
2020-04-14, 16:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Bruk av opiater brukar sänka testosteronet. Jag tycker att du ska kolla upp dina nivåer via Werlabs och sedan sikta på TRT om det visar sig att du har lågt testosteron. Att kura och sedan sluta kommer som sagt antagligen att förvärra din situation i längden.

Det gör ju det.. Men exakt jo läst lite om TRT och tänkte där ifrån jag fick idén. Ska läsa på lite mer om det se om jag hittar nån bra guide för att göra det hemma.
Citera
2020-04-14, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onechest

Känns nästan omöjligt att hinna gå upp 25 kg till sommaren även på 580 mg TE/vecka... Du kommer kunna bygga riktigt bra på den dosen och håller du benkoll på kosten behöver det inte bli mycket fett av slitet på gymmet heller. Men lean gains är en av de svåraste sakerna att göra i byggarvärlden.
Jag gillar ditt andra förslag bättre. Kör 16-20 veckor, lägg dig på en dos av 300-350 mg/vecka, håll stenkoll på kost, vikt och bf. Borde bli en märkbar visuell skillnad till det bättre.
Citera
2020-04-16, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sosill
Har en till fråga också till er som har använd testo.
vad har hänt efter ni slutade? alltså kände ni er trötta hur var känslan :S
Är jävligt rädd för jag känner att jag har rätt bra testo i min kropp och nu när jag dopar känns det som att jag förstår det liksom men har alltid välja testa det

Jag var tvungen att sluta med min kur pga att jag kände en knöl på min ena testikel, det visade sig att jag hade fått testikelcancer. Vet ej om det berodde på mitt kurande eller inte.
Citera
2020-04-18, 17:42
Medlem
Jag har noll koll på preparat, så frågan kanske är dum, vi får se!

Börjar närma mig medelåldern (inte där ännu dock), och har efter ett par års uppehåll tagit tag i träning, kost och hälsa igen. Det har gått ungefär ett halvår, men framstegen är minimala och skador tar en evighet att läka. Jag är inte på något sätt ute efter att bygga stora muskler, jag vill, om möjligt, kunna orka mer och få snabbare återhämtning. Typ som det var tidigare. Alltså, fördröja att åldern tar ut sin rätt.

Finns det något alternativ för detta, och hur skulle det i så fall genomföras? Är det något som kanske är lagligt i ett annat EU-land, och går att få behandling/recept på där? En resa per månad skulle jag kunna göra för att träffa läkare t.ex. Kan tillägga att jag har testat mitt testosteron och det låg enligt läkaren i spannet för vad som är normalt för någon i min ålder.
Citera
2020-04-19, 10:43
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyttKontoLL
Jag har noll koll på preparat, så frågan kanske är dum, vi får se!

Börjar närma mig medelåldern (inte där ännu dock), och har efter ett par års uppehåll tagit tag i träning, kost och hälsa igen. Det har gått ungefär ett halvår, men framstegen är minimala och skador tar en evighet att läka. Jag är inte på något sätt ute efter att bygga stora muskler, jag vill, om möjligt, kunna orka mer och få snabbare återhämtning. Typ som det var tidigare. Alltså, fördröja att åldern tar ut sin rätt.

Finns det något alternativ för detta, och hur skulle det i så fall genomföras? Är det något som kanske är lagligt i ett annat EU-land, och går att få behandling/recept på där? En resa per månad skulle jag kunna göra för att träffa läkare t.ex. Kan tillägga att jag har testat mitt testosteron och det låg enligt läkaren i spannet för vad som är normalt för någon i min ålder.

Steg ett: Kolla din exakta testosteronnivå. "Normalt" säger i princip ingenting.
Citera
2020-04-19, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Steg ett: Kolla din exakta testosteronnivå. "Normalt" säger i princip ingenting.

Jag gjorde det, det var inte i Sverige utan i Thailand. Jag minns inte exakta resultatet, relativt säker på att det var något på 500, vilket jag inte riktigt förstår nu när jag har läst lite här och folk pratar om nivåer i tiotal och inte hundratal. Men jag antar att de använder en annan skala i Thailand?
Citera
2020-04-19, 15:00
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyttKontoLL
Jag gjorde det, det var inte i Sverige utan i Thailand. Jag minns inte exakta resultatet, relativt säker på att det var något på 500, vilket jag inte riktigt förstår nu när jag har läst lite här och folk pratar om nivåer i tiotal och inte hundratal. Men jag antar att de använder en annan skala i Thailand?

Det var garanterat ng/dL. 500 ng/dL är ca 17 nmol/L. 599 ng/dL är ca 21 nmol/L.

Det är helt ok för en medelålders man (utan att veta övriga hormonvärden). Inte värt att sabba din egenproduktion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in