2020-04-19, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Jokermannen har förklarat att det var anteckningar som LW gjort på A-4 ark, som LW lät en vän till henna förvara, om den vännen blivit förhörd, eller inte nämnt anteckningarna är svårt att veta.

Hej @Smhf

Jo då, du har helt rätt i detta fallet och tillika har du en mycket god läsförmåga och sålunda förstår du också vad andra skribenter skriver till skillnad från vissa andra.

Det är helt korrekt att jag har haft tillgång till att ha fått läst mindre skrivna text-stycken som L*na Wesstr*m tidigare hade skrivit på hålade A4-papper och sedan förvarat dem inom en pärm, vilka hon själv kallade för "Dagboks-anteckningar"

Vid något tillfälle, och i samband med det att L*na Wesstr*m hade berättat för sin vän som hon hade ett mycket djupt förtroende för att det hade skurit sig riktigt rejält mellan henne [L*na Wesstr*m] och SD, det var just vid det tillfället som hon bad sin vän att förvara hennes pärm hemma hos sig.

Den mesta av skriften var skriven med vanlig bläck- eller kulspetspenna, men där finns också vissa bokstäver så som vissa ord som har skrivits med svart tuschpenna.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-04-19, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Rättvisan måste ha sin gång, och man får acceptera den oavsett vad man tror och känner.
Men jag hoppas på att man fortsätter att arbeta för att fallet ska lösas.

En sak är bra och det är att mord aldrig preskriberas.
Vi kan hoppas på att det finns någon plis där ute som blir den där "brinnande själen" som inte ger upp!

Jag tänker att det finns en och annan som har träffat SD och känner instinktivt liksom MV att det här stämmer inte. Det är något galet här.

Någon som gör det där extra.
För att lösa det här brottet.

Hej @ notknapparen

Det finns alltid någon eller några där ute som vet vad som hände med L*na Wesstr*m, men den eller dom tiger som muren.

Själv klart är det fruktansvärt, rent horribelt när en mördare lyckas med att komma undan sitt straff för sin begångna gärning.

Det jag tidigare framfört inom mina inlägg gällande KammarÅklagaren Åsa Hiding, så kan du lita på vad jag säger att hon kommer inte att ge upp det här mordfallet utan strid om det nu i slutänden visar sig att SD frikänns helt från mordet på L*na Wesstr*m.

Jag har under dagen kommit fram till en sak beträffande det begångna mordet på L*na Wesstr*m och det är följande sagt att,

Jag är 100% säker på att L*na Wesstr*m kände mördaren mycket väl, det handlar om 3 fenomen så som omständigheterna som talar med extrem styrka för att L*na Wesstr*m kände personen i fråga mycket väl.

Det är oftast de där små ... små detaljerna vilka man oftast förbiser som talar med styrka i detta fallet, men jag tänker inte ge mig in i någon vidare diskussion gällande detta på grund av att jag inte vill hamna i divergerande meningar med vissa skribenter om detta.

Vi får verkligen hoppas att mördaren får sitt straff förr eller senare och på ett eller annat sätt.

Mordet på L*na Wesstr*m var fruktansvärt hemskt, hänsynslöst, brutalt, horribelt och gjort av en mycket illasinnad individ med ett inre kokande hat mot sitt offer.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-04-19, 07:06
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Har ju inte läst den bloggen.
Finns tydligen delade meningar om henne.
Det verkar som att tråden är uppdelad i två läger, för och emot LW, för och emot SD
och några till.
Jag försöker tänka på två sätt och nu är jag så trött i huvudet ...
Alltid kan man förstå den ena. Alltid kan man förstå den andra.
Den här historien blir det nog film av med tiden ...
Tråden är uppdelad i dom som räds för och döljer sanningen och dom som tycker genuint illa om att låtsas som att verkligheten inte finns bara för att den inte alltid är så fin.

MH offras som syndabock av dom som så gärna vill Lena var någon annan än hon var.,
Läs och bedöm själv om MH berättar sanningen eller om det är lögner till polisen i vittnesförhören.

MHs vittnesmål finns på sid 72-77. Hon frågas om bloggen vilken också till största delen finns med..

https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/thumbs/@@147:12098da118938afde4d6cc846d9aa3ca

Mh är en sympatisk kvinna som oförskyllt råkade illa ut för att hon hamnade i en familj med stora sociala problem p.g.a mamman.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-19 kl. 07:36.
Citera
2020-04-19, 08:40
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Då misslyckades han med bygget.
Hon flyttade ut till eget boende, skilsmässa på hennes initiativ
samt en ny sängvärmare.

Ser inte ut som om hon skulle vara kuvad direkt.
Haha okej det är en tolkning det.

Jag lutar mer mot något i den här stilen..
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Håller verkligen med om att möjligheten finns men jag tycker att det kring Hannas mående som en direkt effekt av SDs manipulation blivit lite av en trådsanning baserat på SDs väldigt sannolika personlighetsstörning. Det jag tycker att alla utgår ifrån är ungefär att HD måste ha varit en snäll och sympatisk människa innan SD fick sina klor i henne. Jag har inte sett något som tyder på det. Om man ser henne som lite mer lik SD till karaktär, vilket skulle kunna vara det som förde de samman och har gjort att de kunnat hålla ihop alla dessa år, så kan man betrakta diskussioner om att mörda den egna familjen ur ett annat perspektiv.
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Instämmer med båda. Väl formulerat. HD har tråden igenom skyddats på olika sätt från granskning, trots att hon har motiv, närhet och eget hat. SD har dragit uppmärksamheten åt sig och HD har fått hålla låg profil. Det har blivit en trådsanning att hon enbart är en skör, bräcklig passiv varelse ur stånd att agera för egen räkning. Detta trots att hon bevisligen kan orka och prestera mycket som andra knappt skulle klara av att orka i livspusslet (arbeta som strokesjuksköterska på ett stort sjukhus, ägna sig åt att jaga burkar intensivt dygnet runt i perioder både i Örebro och runtom i landet samt utomlands, lösa svåra mystar där SD och JG går bet, komma ihåg att ha koll på sin exmans golvbrunnar så att de är välstädade, enligt FUP skapa flashbackkonton och vara aktiv på nätet för att påverka tråd, flytta in i eget nytt boende, börja spendera tid med ny "pojkvän", planera en massa reselogistik kring caschandet tillsammans med både exet och nye killen, vara mamma till två tonåringar osv). Upplever att bara trådens trådsanningar och beteende i sig om HD pekar på en del... Sedan finns det givetvis även sansade och vettiga inlägg till hennes försvar. Dessutom. Men en del av tråden upplever jag som medvetna dimridåer kring HD. Vi anar ibland en annan bild av henne när den tillrättalagda bilden av HD som passiv, skör omöjlig GM krackelerar men vi sopas då raskt in i något tjafs eller tumult.

HD kan mycket väl varit GM. Motiv har hon. Vetskap om sådant hon som ej involverad inte skulle kunna ha, har hon också. Hat verkar hon också ha vilket är relevant då det ser ut att vara ett hatbrott. Örhänget kan peka åt HDs håll som GM sett till hur SD verkar ha triggat kvinnorna mot varandra med smycken. De sjutton fuskloggarna och de minst sjutton slagen är ett indicium. Frånvaron av spår på BP skulle till exempel kunna förklaras av att SD lurar ner LW till planket där HD väntar iförd "skyddsutrustning" (som hon stulit från sitt jobb på sjukhuset) och slår ihjäl LW varpå dessa plagg bränns. SD skulle knappast fått med sig något offer ner till planket en mörk kväll iförd full skyddsmundering men om någon redan stod där dold bland träden så blir BP och frånvaron av spår från GM mer logisk.
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Instämmer med att allt ovan kan vara fullkomligt möjligt.

Och som jag sagt innan: "Jag hoppas hon är död" som hon sa till sin chef kan betyda: "Jag hoppas verkligen att hon dog".

Att de har pratat om att döda LW redan något/några år innan, det vet vi redan: "Hon får leva"

#TeamÅsaHiding : boxing:
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Skulle mordet vara planerat till den 11-12 så kan vi väl utgå från att HD inte var tänkt att medverka vid avrättningen.
Som jag kommer ihåg var hon på annan plats då... i LW:s hemtrakter och tog en av LW:s burkar där.
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Ok jättebra om det stämmer, jag tror inte att HD var på plats vid planket när LW mördas och att natten den 11e var ursprungsplanen betraktar jag som fastslaget. Inte heller har HD hjälpt till med något alibi till exempel genom att hantera SDs mobiltelefon. Nej jag tycker det mest sannolika är att HD inte vet om att LW ska mördas på förhand men har diskuterat hennes död teoretiskt med SD och uttryckt hur skönt det skulle vara om hon försvann eller liknande. Kanske kan hon ha givit sitt godkännande i förväg men absolut inte velat delta själv på något sätt.
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Håller med dig fullständigt här.

Som SD´s syskon sa när de två blev tillsammans (inte rätt ord, men innebörden var denna, se FUP): "De två var EN PERSON".

Dessutom är Hanna en kopia av SD´s mamma. Både till utseende och personlighet, sa någon av dem.

Hans mamma som han brukar pussa PÅ munnen.

Var en enda person i SD´s familj närvarande vid rättegången?

#TeamÅsaHiding
Så fucked up 😅
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Och som av en tillfällighet så har någon loggat in på LWs geocash-konto samma dag, dvs söndagen 7 oktober 2018. Och ännu mer som av en händelse så är H*errT*eamD*avidsson inloggad samtidigt.
Hoppsan! Det där vill man ju att polisen gräver i.
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Om det är han som är GM så kanske tog han kanske i vid dådet så att han fick blodsmak i munnen. När han får se bilderna blir det en freudiansk felsägning när han ska uttrycka obehag.
Precis så tror jag!
Citera
2020-04-19, 08:48
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Tråden är uppdelad i dom som räds för och döljer sanningen och dom som tycker genuint illa om att låtsas som att verkligheten inte finns bara för att den inte alltid är så fin.

MH offras som syndabock av dom som så gärna vill Lena var någon annan än hon var.,
Läs och bedöm själv om MH berättar sanningen eller om det är lögner till polisen i vittnesförhören.

MHs vittnesmål finns på sid 72-77. Hon frågas om bloggen vilken också till största delen finns med..

https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/thumbs/@@147:12098da118938afde4d6cc846d9aa3ca

Mh är en sympatisk kvinna som oförskyllt råkade illa ut för att hon hamnade i en familj med stora sociala problem p.g.a mamman.

När MH blev involverad i fam Wesström genom äktenskapet med UW så kom hon att få en del insyn i behandlingen av barnen, vilket inte är så konstigt.

MH fick ta del från insidan av vad fam Wesströms barn fick uppleva.

När jag lyssnade på UW:s förhör så tyckte jag han lät stabil, nu har jag ändrat uppfattning, man gör inte slut på ett äktenskap via mail som han gjorde med MH.
Citera
2020-04-19, 08:48
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Vem är Malin? Inte läst om!
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Malin MH är UWs fru som hamnade mitt i smeten bland sociala dysfunktionella fam, Wesström. Stalaren LW smög omkring i rummet när hon sov och ostronryggen UW avslutade deras äktenskap via mail. Hon var en frisk fläkt bland socialt handikappade. Synnerligen sympatisk människa som tidigt vittnade om hur illa barnen for som bekräftats i FUP.
MH var den enda av flera vuxna som inte sket i barnen.
Madonnaproblematikerna gav henne skulden över att hon läckte om barnen och inte Lena som utsatte barnen
. Underbar och varm människa. För fin för UW.
Hahaha men herregud människa du kan väl iaf försöka dölja din agenda?! 😂

Moschata, här har du Malin Hilgendorfs helt jävla sinnessjuka blogg

https://anonymousfiles.io/jhM0o8eI/
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Vad har Malins dotter med mordet att göra? Du ska nog tänka dig för vad du skriver.
Ingenting. Men Malin har ju engagerat sig rätt mycket i fallet men framförallt i smutskastning av Lena. Och projicerande av sitt dåliga mödraskap på henne såklart.

Någon råkade sen hitta Malins unga dotters instagram och den är fylld av lättklädda bilder, anspelningar på sex, död, ångest och typ satanism. Vilket ju blir så in i helvete jävla roligt. Det är liksom fööör stereotypiskt, tycker du inte?
Citera
2020-04-19, 08:52
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Detta är högintressant, tycker jag. En av poliserna som konfronterade SD i vivallaskogen i vittnesförhör. Lyssna fr.o.m ca 25 minuter in i avsnitt 6 på youtube:

https://www.youtube.com/watch?v=-d8oc_gQgZY
Polisen om mötet d 12 maj ”Vivalla...Pros- eller Diktargatan...han säger ett namn men det stämmer inte.”
SD hävdar ju att han aldrig ljugit i mötet men inte heller minns om han uppgivit sitt namn. Enligt min uppfattning är polisens inställning märklig - det är inte en sån vi letar efter - men hur ANMÄLAREN ser ut kan man väl inte ha såna synpunkter på! Polisen söker några busar men det här är en konstig person som cyklar omkring och också söker busar. De borde lyssnat på hans berättelse och sett till att han kom hem. Observerar att han inte talar om nån cykel. ”Han går sedan upp mot skogen...”

Vad du finner högintressant med det sista förhöret förstår jag inte och vill gärna höra.
Citera
2020-04-19, 09:07
Bannlyst
Tidigare postat av JokerMannen. [Fetat]
Hej @ notknapparen

Hej @ KnäppGöken... HE HE HE.

Det finns alltid någon eller några där ute som vet vad som hände med L*na Wesstr*m, men den eller dom tiger som muren...........

Eller glömmer bort. Tappar minnet. Är hel oförstående om vad man pratar om.

Eehe... Aahaa... Va... Vet inte..... Eeh, Va?.... Ahhhh.... Jag förstår inte.... Aahaaa.... Eeh.,Va?

Hanna Davidsson gör allt hon kan för att inte minnas nåt
.

Jag är 100% säker på att L*na Wesstr*m kände mördaren mycket väl, det handlar om 3 fenomen så som omständigheterna som talar med extrem styrka för att L*na Wesstr*m kände personen i fråga mycket väl...........

Japp, förtroendet för Stefan lockade ut henne ur lägenheten. Förtroendet för Stefan förde henne ner till planket och förtroendet för Stefan förde henne bakom planket.
Men Vem väntade på henne bakom planket.?

Vi får verkligen hoppas att mördaren får sitt straff förr eller senare och på ett eller annat sätt.............

Ja, verkligen. Att ha 2 lösa mördare gåendes på gatan kommer driva folk till vansinne. Dom kommer såklart inte mörda igen, men dom skall självklart ha sitt straff.

Mordet på L*na Wesstr*m var fruktansvärt hemskt, hänsynslöst, brutalt, horribelt och gjort av en mycket illasinnad individ med ett inre kokande hat mot sitt offer..............

Vem kan då ha ett sådant hat mot Lena.?
Stefan? - Varför då?
För att Lena skulle avslöja ännu en gång att dom hade sex. Nej.! Hanna visste redan även den andra gången. NO Big deal.!
Hanna hade ju skiljt sig. Det fanns inget att avslöja. Stefan hade gratis-sex flera dagar i veckan. Visst, på Geo-eventen såg det kanske inte så bra ut att Kung o Drottning var skiljda.
Hade Stefan nån egentlig och personlig anledning att döda Lena på ett så brutalt sätt.
Nä, egentligen inte.... Om det inte var för att hjälpa nån annan som kände ett sådant hat.
Och vem skulle det då vara i så fall.??
Tänk efter nu, Hanna hatade Lena över allt annat. Lena hade Jävlats med Hanna under så lång tid. Och när Lena började radera loggningar så brast det. Knulla hennes man, skickat hot-sms o meddelanden hela tiden, svikit en vän mm det tar på psyket. Det enda roliga Hanna hade kvar var Geo'n så när Lena började radera så brast det.
Stefan fixade allt innan mordet - och allt efter mordet. Men den som slog ihjäl Lena var Hanna. Det räckte inte med att bara slå ihjäl, utan hon mosade verkligen sin rival. Bara en kvinna får ett sånt hat. Kvinnor är sånna mot varandra. En man dödar, sen räcker det Medans en kvinna måste plåga när hon känner det hatat.

Hade Stefan dödat Lena så hade skriken hörts i max 30 sekunder. Han skulle varit totalt överlägsen mot henne.
Nu hördes skriken i flera minuter vilket tyder på en kamp mellan två jämbördiga.

Hanna dödade Lena med hjälp av Stefan.
Dom har gemensamt o i samförstånd utfört detta.

Mvh/ @JokerMannen
Mvh/ @JxxxxLxxxxxx
[/quote]
.
Citera
2020-04-19, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Hade man inte avfört HD så hade fallet blivit ohanterligt och svällt upp in absurdum och allt hade troligen fallit ihop som ett korthus.

Nu verkar det ha gjort det i alla fall. Men vi får väl se. Misstänker att ÅH&Co har minst ett ess kvar i rockfickan att spela ut, men hon är lugn och tålmodig.
Jag tror inte på att hon sparar på sitt ess. Det skulle hon spelat ut i TR. Men jag hoppas att hon låter polisen fortsätta gräva. Det är nog många som är irriterade att fanskapet går fritt i samhället nu. Han kan inte vara dummare än att han begriper att det fortfarande kan gå åt skogen. Klarar han sig även i ev HR, så ska han vara medveten om att vilken vecka som helst kan insatsstyrkan återigen bryta sig in en tidig morgon.
Citera
2020-04-19, 09:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
En rättegång är en dynamisk process. Man kan inte ta ut saker i förskott. Ofta. Inte ens denna frigivning inför dom. Kanske. Under påsk. Det finns saker som är svåra att kontrollera...

Du har såklart rätt.

Fakta är trotts allt att det finns tvivel.
Rätten anser inte att det är styrkt att Stefan slog ihjäl Lena.

Om det bara var info från förhandlingen eller om något tillkommit spelar egentligen ingen roll.

Åsa kunde inte styrka brottet enl rätten.
Citera
2020-04-19, 09:16
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Under hela min tid i denna tråd har jag påpekat det osmakliga (och brottsliga!) i att utpeka en odömd person som mördare.
Visst går det att förstå att psykologiskt "undernärda" individer kan ha ett behov att i form av flockgemenskap under anonymitet få ägna sig åt att utpeka en person som mördare trots att ingen dom fallit, men det är ingen hedervärd sysselsättning. Det är klassisk lynchjustis, ingenting annat!
Flashbacks verkligt dystra sida och som tyvärr ger irreparabla skador.
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Vad tycker du om allt som har skrivits om Lena och hur det drabbar hennes barn, föräldrar och andra som står henne nära, trots att de är absolut oskyldiga och hon själv inte kan försvara sig?
Tycker du det är mer försvarligt att tjata om och flera gånger om dagen upprepa allt negativt som går att leta fram om ett brottsoffer?
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Du, likt många andra i tråden, vet mycket väl vad jag anser i själva saken: Väljer man att leva på det vis LW gjorde (hon var dock pastor, glöm inte det!), så får man nog räkna med att eftervärldens offentliga dom kan komma att bli både kritisk och hård.

Lev väl, så må det gå dig väl i livet.
Hört det nån gång, hoppsann?
På samma sätt kan man säga att om man i en mordutredning beter sig på det sätt som SD gjort med uppenbara lögner, ändringar av sitt vittnesmål, fläckvis glömska, hånfullhet och skratt under rättegången med mera så får han stå ut med och acceptera att de flesta ser honom som mördare och pratar om honom som om han var en mördare.

Om SD frikänns så kommer han troligen också att behöva stå ut med att polisen beskriver det här fallet som polisiärt uppklarat men utan tillräcklig bevisning för att få mördaren fälld i domstol.
Citera
2020-04-19, 09:17
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Hanna har väl alibi och inte Lenas blod på tvättmaskin och skor.
Om Hanna verkligen hade haft alibi så förstår jag inte hur hon kunde häktas under en vecka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in