2020-04-16, 08:26
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Under hela min tid i denna tråd har jag påpekat det osmakliga (och brottsliga!) i att utpeka en odömd person som mördare.
Visst går det att förstå att psykologiskt "undernärda" individer kan ha ett behov att i form av flockgemenskap under anonymitet få ägna sig åt att utpeka en person som mördare trots att ingen dom fallit, men det är ingen hedervärd sysselsättning. Det är klassisk lynchjustis, ingenting annat!
Flashbacks verkligt dystra sida och som tyvärr ger irreparabla skador.
Vad tycker du om allt som har skrivits om Lena och hur det drabbar hennes barn, föräldrar och andra som står henne nära, trots att de är absolut oskyldiga och hon själv inte kan försvara sig?
Tycker du det är mer försvarligt att tjata om och flera gånger om dagen upprepa allt negativt som går att leta fram om ett brottsoffer?
Citera
2020-04-16, 08:39
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Hej @letsdoit

Jag har studerat dina utlagda bilder på Armerings-järn Tack !

Jag har länge haft en tanke åt ett helt annat håll och även prövat mina tankar med utmärkt resultat, det handlar om ett rör som är från 11,5 till 12,0 = 🚫 = centimeter och längden 2,9 till 3,0 decimeter och röret är tillräckligt stabilt för att slå mycket hårda slag mot hårda föremål utan att tillhygget ger vika.

Tanken kom redan från början att Gärningspersonen använt ett ihåligt runt tillhygge.

Jag har starka misstankar om vad tillhygget kan vara undangömt.

Observera att jag inte vågar ta upp vad jag starkt misstänker gällande var mordvapnet kan vara undangömt, detta med anledning av att både HD och nu också SD samt JG håller koll på vad som skrivs i tråden.

Jag skall kontakta polisen och berätta vad jag länge misstänkt och anledningen till varför jag har mina misstankar riktade till en viss plats.

Mvh/ @JokerMannen

Nu är inte jag @letsdoit som du kan se.

Du har ställt frågan för ngr dagar sedan till folk i tråden om de kan gissa var man bäst gömmer ett mordvapen, folk har gissat på olika ställen, men inget "godkänt" från dig att det var rätt.

Nu skriver du läs det fetade, om ngn hade gissat rätt vad hade du svarat då?

Denna "gissningslek" skrev du innan SD var släppt, både HD och JG har kunnat läsa i tråden, varför har du inte kontaktat polisen ang gömstället tidigare?
Citera
2020-04-16, 08:51
Medlem
Fribbäs avatar
Har lyssnat igenom en del och man kan inte låta bli att gripas av detta fall! Explosivt drama.

Tyvärr lutar det åt att rättegången inte får något lyckligt slut. Även om det är helt uppenbart att SD är inblandad i mordet.

Något annat som är helt uppenbart är att HD inte berättar allt hon vet. Två rimliga förklaringar varför är

1. Hon är på något sätt inblandad i mordet.
2. Hon skyddar SD för att hon fortfarande har någon relation (må vara stark vänskap) med SD.

Alternativ två ter sig rimligast i sammanhanget. Hon pratar rätt gott om SD och har hat så det räcker och blir över för LW. Man får inte glömma att hon anser att LW har förstört hennes liv. En icke oväsentlig detalj och förklarar varför hon känslomässigt kan hantera den position hon tagit.

Men men. Barnen är dom som får lida - både LWs och SD/HDs barn. LWs barn för de kommer växa upp utan mamma och kanske då blir utan definitivt svar på vad som hände med deras mamma.

SD/HDs barn för att dom får växa upp med en pappa som är sociopat och som troligtvis är en mördare. Det kommer göras påmint flera gånger framöver. Kommer inte bli lätt att leva med. Även synd om dom att växa upp med en mamma som troligtvis skyddar SD och är så feg att hon inte vågar stå upp för sanningen. Inga roliga föräldrar att ha som förebilder.

Även om SD/HD går vinnande ut ur detta så har dom fortfarande torskat. Alla vet att det undanhålls information och att minst en av dom är inblandad i mordet. Alla vet vilket svin SD är som går bakom ryggen på sin fru och sina barn med gränslös otrohet.

Hoppas att sanningen kommer fram tillslut. Tills dess så hoppas jag att både HD och SD får utstå svårt lidande på det sociala och ekonomiska planet.
Citera
2020-04-16, 08:54
Medlem
Honan6s avatar
Jag ansåg tidigt att det kunde vara ett problem med att SD var personligt vän med polisen TM. Nu när FUP är tillhanda visade det sig att det fanns ytterligare en forensiker, d v s PW som var underställd TM.
TM och PW borde omgående ha ersatts av andra utredare utan kopplingar till den misstänkte och helst från ett helt annat län.

Jag kan inte låta bli att fundera på om man som privata vänner till en misstänkt medvetet eller omedvetet har missat att undersöka viktiga detaljer i utredningen.
Någon som har sett vilken forensiker som skickade iväg Lenas kjol till NFC utan att begära test på den för ögat synliga spermafläcken?
Hur många fler detaljer finns i utredningsmaterialet som man har missat?
Citera
2020-04-16, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
1: / "Dom har ingenting på mig"

2: / "Dom kommer aldrig att klara upp det här mordet"

3: / SD visste om att ytterdörren till L*na Wesstr*m:s bostadsrätt stod på glänt.

Polisen i Örebro har tidigare uttryckt sig beträffande SD att det är en riktigt smart jäkel.

Om inte SD har med mordet på L*na Wesstr*m att göra, så är jag Kalle Ankas Moster.

Mvh/ @JokerMannen

Glöm inte att han uttalade sig alldeles för tidigt om att LW fick en plågsam död! Det visste han.
Citera
2020-04-16, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Detta var inte ställt till mig men jag svarar ändå så här: Kan det ha varit såna blå plastskydd man får när man är på sjukhusbesök? När det är slaskigt ute? Det kan även förklara varför det inte ens fanns skoavtryck på brottsplatsen.

Jag var visst 2a på bollen, märker jag.

Ja, det var de blå skoskydden jag hade i tankarna. Finns säkert ofärgade också. GM hade tänkt på det mesta men inte allt, så smart var han inte.
Citera
2020-04-16, 09:11
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
jag har varit tveksam till att detta åtal skulle hålla hela tiden just för att det inte blev någon omhäktning och att åklagaren inte vid det första försöket kom över nivån skälig misstanke. Däremot har det förvånat mig att tingsrätten gick med på häktning i augusti förra året trots att något mer graverande förutom skvaller och spekulationer har kommit fram.

Den djävligt onödiga maktdemonstrationen som Hiding lät utföra i augusti förra året har stört mig länge, vad var det för mening med att skrämma skiten ur MGM,s barn när det som det visade sig när FUP släpptes att det inte fanns något nytt att hänga upp den kraftfulla insatsen på?

Precis som du har jag undrat över vad det var som gjorde att TR gick med på sannolika skäl då i augusti, man får hoppas att det inte berodde på vilken rådman det var som satt vid förhandlingen.
Citera
2020-04-16, 09:12
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Jag ansåg tidigt att det kunde vara ett problem med att SD var personligt vän med polisen TM. Nu när FUP är tillhanda visade det sig att det fanns ytterligare en forensiker, d v s PW som var underställd TM.
TM och PW borde omgående ha ersatts av andra utredare utan kopplingar till den misstänkte och helst från ett helt annat län.

Jag kan inte låta bli att fundera på om man som privata vänner till en misstänkt medvetet eller omedvetet har missat att undersöka viktiga detaljer i utredningen.
Någon som har sett vilken forensiker som skickade iväg Lenas kjol till NFC utan att begära test på den för ögat synliga spermafläcken?

Hur kan man se med blotta ögat att det är en spärmafläck?
Citera
2020-04-16, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Problemet är Hanna.
Varför tror du att Hanna kan räknas bort?

Schaz skrev att Hanna och Malin hade alibi.
Tyvärr tror jag att det var en lögn.
Hade det varit sant så tror jag att Stefan hade dömts för mordet.
Hanna är den som möjligen skulle kunna skapa rimligt tvivel.
Det kan vara hon som har mördat, utan att lämna några spår efter sig.
Frånvaron av spår efter henne gjorde att åklagaren inte kunde/ville åtala henne.
SD kan möjligen ha varit medhjälpare, men det fanns inte med i åtalspunkterna.

Spekulationer...

En "hon" är jag väldigt tveksam till. I så fall hade det behövts en injektion av sövningsmedel i BO ...
Citera
2020-04-16, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Lägg ner nu. Polisen har initialt gjort en massa fel och det resultatet ser du nu.
Det finns inga mer stenar att vända på.
Du får surt suga i dig att SD inte kommer åka på detta.

Det finns flera stenar att vända på och det får vi hoppas att enträgna poliser gör. Det går helt klart att göra mer. Låt folk engagera sig.
Citera
2020-04-16, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det tycks just nu som att frågan om du har släktskap med Kalle Anka inte kommer att kunna fastställas av Örebro TR, eftersom nu allt tyder på att SD kommer att frikännas.

Det tycks mig som att alla de som satsade på 'Team Åsa Hiding' olyckligtvis satsade på fel häst.
Miljoner av skattepengar har tagits i anspråk (insatsstyrkor också), tonläget har varit högt (svansföringen också) och så verkar det nu som av allt det här högljudda, det till slut bara bidde en tummetott (pun intended).

Den senaste tiden har jag huvudsakligen fått ägna mig åt corona, så mina besök i tråden har fått stå tillbaka. Döm då om min förvåning när jag igår vid middagstid kollade tråden och får se att SD hade släppts på fri fot.

Det här frisläppandet kan knappast innebära något annat än att tingsrätten i sitt domslut kommer att landa i att det inte går att fälla SD för nåt brott öht, allraminst då för mord.

Under hela min tid i denna tråd har jag påpekat det osmakliga (och brottsliga!) i att utpeka en odömd person som mördare.
Visst går det att förstå att psykologiskt "undernärda" individer kan ha ett behov att i form av flockgemenskap under anonymitet få ägna sig åt att utpeka en person som mördare trots att ingen dom fallit, men det är ingen hedervärd sysselsättning. Det är klassisk lynchjustis, ingenting annat!
Flashbacks verkligt dystra sida och som tyvärr ger irreparabla skador.
Du vet lika bra som vi andra att SD är skyldig. Det vet rätten också. Problemet är att de stod och vägde. De släppte honom i väntan på en dom som väntas bli friande i brist på bevis. Här blir inget totalt friande från brott. HR är nästa instans och de kan döma annorlunda. Det är många ute i samhället som är förbannade, och hade jag varit Stefan skulle jag se mig över axeln.
Citera
2020-04-16, 09:28
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6

Ja som till exempel de mörka hårstråna, till dem har vi inte fått någon godtagbar förklaring, väl?

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in