2020-04-16, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Hur kom LW:s blod UNDER SD:s plös hos vederbörandes vänstra sko ?

Varför hittades inget blod hos SD:s högra sko och skons plös ? ... varken ovanpå eller under plösen.

Mvh/ @JokerMannen

Han kan iofs ha rispat benet då han var på geotur nån gång och att blodet rann nerför benet och in i skon. Han fotade även det blödande benet.

Vet du om det var hans eget, Lenas eller bådas blod?
Citera
2020-04-16, 02:58
Medlem
Citat:
Då ber jag att få ställa en fråga till dig vilken följande lyder,

Var ifrån kom dessa plastskydden som Gärningspersonen i sådant fall brukade till sina skor vid det då aktuella mordtillfället bakom bullerplanket ?

Mvh/ @JokerMannen

Detta var inte ställt till mig men jag svarar ändå så här: Kan det ha varit såna blå plastskydd man får när man är på sjukhusbesök? När det är slaskigt ute? Det kan även förklara varför det inte ens fanns skoavtryck på brottsplatsen.

Jag var visst 2a på bollen, märker jag.
Citera
2020-04-16, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifBilly2012
Det vi har: otrohet, hot, avslöjanden och utbrott/skilsmässa,
Sedan fler hemligheter och bedrägeri och svek följt av hot, stalking, misshandel och polisanmälan.
Han tar foto på henne i smyg,
Kontrollerar och skrämmer henne.

Han hittar på en historia om gangstrar på cykelvägen, ljuger för polisen, ljuger för bekanta, felaktiga uppgifter om tid plats för viktiga händelser och helt orimliga bortförklaringar till så många saker.
Det städas, tvättas och vattnas på mordnatten!!

Det finns blod och DNA. Det kan man dock inte tidsbestämma så han förklarar bort det med sex.

Det saknas alltså: Mordvapen och spår på brottsplatsen?

Är det så man enkelt tolkar detta? Har folk inte åkt in med färre bevis än så?

Tillägg: Han visste att dörren stod på glänt, han visste att det var hon som hade hittats innan det blev offentligt, han sade till sin chef att det skulle bli tråkiga löpsedlar redan tidigt nästa dag.
Alltså man kan fortsätta i oändlighet

Otroligt illa om man bortser från den jättestarka indiciekedjan.
Citera
2020-04-16, 03:03
Medlem
Citat:
Då ber jag att få ställa en fråga till dig vilken följande lyder,

Var ifrån kom dessa plastskydden som Gärningspersonen i sådant fall brukade till sina skor vid det då aktuella mordtillfället bakom bullerplanket ?

Mvh/ @JokerMannen

Framförallt på sjukhus.
Citera
2020-04-16, 03:31
Medlem
Citat:
Hur kom LW:s blod UNDER SD:s plös hos vederbörandes vänstra sko ?

Varför hittades inget blod hos SD:s högra sko och skons plös ? ... varken ovanpå eller under plösen.

Mvh/ @JokerMannen

Sitter du och ljuger rakt av eller är du bara okunnig.

NFCs expert kunde inte avgöra om DNAt på skon kom från
blod saliv eller sekret.

https://embed.scribblelive.com/Embed/v7.aspx?Id=2919445&Page=43&overlay=false

Citat:
23 mar 2020 11:09

Det går inte att säga om det är blod eller dna från saliv eller sekret som hittats på 45-åringens skor

På skorna har det hittats dna från både Lena Wesström och 45-åringen.

Citera
2020-04-16, 03:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Lena hade lite av sitt eget (mörka) hår i ena handen men det var inte bortslitet. Skrev rättsläkaren på mordplatsen.

Om det hade konstaterats att håret kom från LW
så hade inte NFC skrivit så här.

Citat:
Hårstrå, mörkt. I vänster hand, Lena Wesström
Fon11ns materia/nr: 201801008168
I materialet iakttogs ett djurhår samt fem hårstrån, men dessa är
inte lämpade för DNA-analys med NFC:s standardmetodik
.
Citera
2020-04-16, 05:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Vill de dölja det som det så hett pratades om redan tidigt i tråden...ligger det kanske en sanning i att det snuskades rejält i deras krets och inte bara LW?
Klart att de gifta som har pervokris hellre pekar på en ensamstående singelmamma som är präst och låter henne ensam
få ta skulden??!!
Det pratades om sexklubbar och allt möjligt tidigt i tråden, det kanske ligger massor av sanning där, Hanna har alla fall erkänt att hon haft sex med andra män, i under och efter äktenskapet med SD.
Att pippa runt som gift måste väl vara värre än att göra det som singel???
Varför annars sånt hysch hysch??
Humhum Hanna retade sig dessutom på LW kropp...inte för att hon tävlade om en man hon ändå inte ville ha...tävlade hon med LW om alla mäns uppskattning i gänget?? Var HD svartsjuk på Lena pga andra män än SD???

Var står det att HD retade sig på LW:s kropp?
LW cyklade ju efter HD och kommenterade hennes utseende men sa att det
var henne SD ville ha. "Du ser bra ut, men .."
Var det ett svar till ovanstående ..Vuxna människor?
Citera
2020-04-16, 06:19
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Ja det har du rätt i .

Ja jag är också intresserad av att läsa Domskälen men också med hur många som röstade för ett frikännande, Om nu Domaren röstade för skyldig och nämnde männnen för frikännande så finns ju chansen att HR dömer SD som skyldig.
Om någon/några röstade för att han skulle dömas så ger det bättre chanser att ta fallet vidare till HD.
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Yes, domskäl och om någon eller några skriver sig skiljaktiga i domen kommer ju att vara högintressant, speciellt om det är den lagfarne som skiljer sig ur från de andra.
Det är intressant även om det är tvärtom eftersom det är lite tveksamt med domarens åsikter om kvinnomisshandel.
Citera
2020-04-16, 06:21
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
En mördare som på något sätt har hittat en anledning att mörda Lena, och sen har lyckats lura Ut Lena frivilligt ur lägenheten för att efter det ha lyckats få henne att följa med ner längs gatan, frivilligt ha följt med runt bullerplanket och sist ha blivit ihjälslagen med 17 slag i ansiktet. Detta har hon alltså råkat ut för och frivilligt följt med. Inget rånmord och inget våkdtäcktsmord. Enligt lagen är det är Inte Hanna eller Stefan som har tydliga motiv. I lagens mening har ingen av dom två utfört detta, utan det är enligt lagen någon annan.
Eftersom hon då följde med frivilligt så borde det vara nån hon kände väl...
Vi hamnade precis rent juridiskt på ruta ett igen. Vem har mördat Lena.
Hanna o Stefan kan räknas bort, så vem var det då.??
Folk borde börja bli oroliga i Örebro.
När kommer nån utan anledning att mördas igen.
Problemet är Hanna.
Varför tror du att Hanna kan räknas bort?

Schaz skrev att Hanna och Malin hade alibi.
Tyvärr tror jag att det var en lögn.
Hade det varit sant så tror jag att Stefan hade dömts för mordet.
Hanna är den som möjligen skulle kunna skapa rimligt tvivel.
Det kan vara hon som har mördat, utan att lämna några spår efter sig.
Frånvaron av spår efter henne gjorde att åklagaren inte kunde/ville åtala henne.
SD kan möjligen ha varit medhjälpare, men det fanns inte med i åtalspunkterna.

Spekulationer...
Citera
2020-04-16, 07:40
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Efter som detta mordfallet intresserar mig med stor kraft skall jag åter på nytt gå igenom allt material som jag har för att vara säker på att jag inte har missat någon viktig detalj.

Gott folk nu är det dags att vi hjälper polisen och KammarÅklagaren Åsa Hiding, det vill säga, ni som har partikuljära misstankar var vänlig kontakta polisen och berätta, och ni som sitter inne på viktig och för polisen hitintills okänd information, var vänlig kontakta polisen.

Det vore en ren katastrof om detta mordfallet skulle förbli ouppklarat efter ett sådant långvarigt och påkostat arbete inom polisen.

Mvh/ @JokerMannen
Lägg ner nu. Polisen har initialt gjort en massa fel och det resultatet ser du nu.
Det finns inga mer stenar att vända på.
Du får surt suga i dig att SD inte kommer åka på detta.
Citera
2020-04-16, 08:12
Medlem
Citat:
1: / "Dom har ingenting på mig"

2: / "Dom kommer aldrig att klara upp det här mordet"

3: / SD visste om att ytterdörren till L*na Wesstr*m:s bostadsrätt stod på glänt.

Polisen i Örebro har tidigare uttryckt sig beträffande SD att det är en riktigt smart jäkel.

Om inte SD har med mordet på L*na Wesstr*m att göra, så är jag Kalle Ankas Moster.

Mvh/ @JokerMannen
Det tycks just nu som att frågan om du har släktskap med Kalle Anka inte kommer att kunna fastställas av Örebro TR, eftersom nu allt tyder på att SD kommer att frikännas.

Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Exakt! Förklarar frånvaron av riktiga skospår.

Och SD kan också ha snott åt sig sådana på Gustavsvik.

#TeamÅsaHiding
Det tycks mig som att alla de som satsade på 'Team Åsa Hiding' olyckligtvis satsade på fel häst.
Miljoner av skattepengar har tagits i anspråk (insatsstyrkor också), tonläget har varit högt (svansföringen också) och så verkar det nu som av allt det här högljudda, det till slut bara bidde en tummetott (pun intended).

Den senaste tiden har jag huvudsakligen fått ägna mig åt corona, så mina besök i tråden har fått stå tillbaka. Döm då om min förvåning när jag igår vid middagstid kollade tråden och får se att SD hade släppts på fri fot.

Det här frisläppandet kan knappast innebära något annat än att tingsrätten i sitt domslut kommer att landa i att det inte går att fälla SD för nåt brott öht, allraminst då för mord.

Under hela min tid i denna tråd har jag påpekat det osmakliga (och brottsliga!) i att utpeka en odömd person som mördare.
Visst går det att förstå att psykologiskt "undernärda" individer kan ha ett behov att i form av flockgemenskap under anonymitet få ägna sig åt att utpeka en person som mördare trots att ingen dom fallit, men det är ingen hedervärd sysselsättning. Det är klassisk lynchjustis, ingenting annat!
Flashbacks verkligt dystra sida och som tyvärr ger irreparabla skador.
Citera
2020-04-16, 08:22
Medlem
Du som sitter och gör profit på Lenas död genom att sälja tillgång till ljudinspelningar från rättegången:

- Jag hade inte sagt något om det om du inte beslutat att lägga ut gråtvideon som "bonusmaterial". Som att det är en smaskig deckare.

Det räcker att den finns här i tråden där folk ändå får anstränga sig lite för att hitta den.

Dina videor dök upp som förslag på Youtube och gråtvideon når därmed många fler genom sin lättillgänglighet.

Hur tror du det kommer kännas för Lenas barn att den videon börjar cirkulera i vidare kretsar?

Hoppas du ger hela summan du tjänat till Lenas barn som kompensation. Eller till någon kvinnojour.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in