Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-04-13, 09:11
  #1597
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar
Ingrid och Maria är inte längre en del av Swebbtv-nyheter-projektet enligt egna uppgifter från deras podd.

Det verkar inte bättre än att Ingrid har väldiga svårigheter att fungera ihop med andra, men tanke på hur hon hastigt försvinner från olika projekt.

Nån som vet varför Ingrid Carlqvist hoppat av SwebbTV?
Citera
2020-04-13, 10:20
  #1598
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejvidica
-Där tar du fel Ingrid är bara för rak som rightwing och i lilla landet mellanmjölk blir
folk lätt skitnödiga .Frispråkig är vad hon är.

Ok. Men det är på intet sätt en motsättning till att vara adekvat. Nu kom jag återigen att tänka på psykiatri, en association som är direkt förknippad med henne. Det här är klokt av Swebb-tv.
Citera
2020-04-13, 10:29
  #1599
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Ok. Men det är på intet sätt en motsättning till att vara adekvat. Nu kom jag återigen att tänka på psykiatri, en association som är direkt förknippad med henne. Det här är klokt av Swebb-tv.
Håller med.

Beträffande Carlqvist känns det som hon är någon man håller till godo med i brist på bättre, mer meriterade kvinnor. Tragiskt.
Citera
2020-04-13, 17:59
  #1600
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar
Ingrid och Maria är inte längre en del av Swebbtv-nyheter-projektet enligt egna uppgifter från deras podd.

Det verkar inte bättre än att Ingrid har väldiga svårigheter att fungera ihop med andra, men tanke på hur hon hastigt försvinner från olika projekt.

Hon lämnade Det Fria Sverige, vad mer har hon fått lämna?
Citera
2020-04-13, 22:25
  #1601
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Hon lämnade Det Fria Sverige, vad mer har hon fått lämna?

Aftonbladet punkt.se var hon väl nyhetschef för innan hon försvann därifrån
Gatestone fick hon kicken från.
Villaliv fick hon kicken ifrån.
Hon lämnade publicistklubben
Hon jobbade också för Barometern innan hon blev uppsagd.
Hon har lämnat Tryckfrihetssällskapet
Hon var poddare i Radio Länsman tillsammans med Länsman och Conrad innan hon och Conrad lämnade projektet.
Dispatch International var ett projekt hon hade men som är nedlagt numera.

Senaste åren:
Lämnat DFS
Lämnat Svegot
och nu lämnar hon även Swebbtv.

Det enda hon inte verkar ha övergivit kan vara de frekventa resorna till Marocko som hon har besökt över 50 ggr. Ja över femtio gånger.
Citera
2020-04-13, 22:35
  #1602
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar
Aftonbladet punkt.se var hon väl nyhetschef för innan hon försvann därifrån
Gatestone fick hon kicken från.
Villaliv fick hon kicken ifrån.
Hon lämnade publicistklubben
Hon jobbade också för Barometern innan hon blev uppsagd.
Hon har lämnat Tryckfrihetssällskapet
Hon var poddare i Radio Länsman tillsammans med Länsman och Conrad innan hon och Conrad lämnade projektet.
Dispatch International var ett projekt hon hade men som är nedlagt numera.

Senaste åren:
Lämnat DFS
Lämnat Svegot
och nu lämnar hon även Swebbtv.

Det enda hon inte verkar ha övergivit kan vara de frekventa resorna till Marocko som hon har besökt över 50 ggr. Ja över femtio gånger.
Hon är väl ett solklart fall av det gamla syndromet "nationell pga. personliga motgångar". Håll avståndet.
Citera
2020-04-13, 22:48
  #1603
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar
Aftonbladet punkt.se var hon väl nyhetschef för innan hon försvann därifrån
Gatestone fick hon kicken från.
Villaliv fick hon kicken ifrån.
Hon lämnade publicistklubben
Hon jobbade också för Barometern innan hon blev uppsagd.
Hon har lämnat Tryckfrihetssällskapet
Hon var poddare i Radio Länsman tillsammans med Länsman och Conrad innan hon och Conrad lämnade projektet.
Dispatch International var ett projekt hon hade men som är nedlagt numera.

Senaste åren:
Lämnat DFS
Lämnat Svegot
och nu lämnar hon även Swebbtv.

Det enda hon inte verkar ha övergivit kan vara de frekventa resorna till Marocko som hon har besökt över 50 ggr. Ja över femtio gånger.

Oj, hon har verkligen samarbetsproblem. Hon måste ha en egen podd som hon sköter helt själv.
Citera
2020-04-17, 18:26
  #1604
Medlem
Zneds avatar
Matti och har Erik kommit med ett nytt avsnitt av "Titta på ”Erik och Matti". Det var ju glädjande.

Citat:
Titta på ”Erik och Matti nr 34 om splittringen till följd av Corona mm” på YouTube
https://youtu.be/45RURgmP2dE

Kan också rekommendera ett avsnitt i " Exakt 24" med Matti och Markus jonsson.

Citat:
Titta på ”På Agendan v.16: Adam Alsing, knarkande poliser och Trump” på YouTube
https://youtu.be/9tOIQMSzhko

Citat:
(FB) Exakt24.se (ny alternativmedia)
Citera
2020-04-17, 19:45
  #1605
Medlem
Arnstads avatar
Vad sägs om Swebbtv:s inringningsprogram? Är Swebbtv goes ring P1 lyckat? För egen del tycker jag att det är kul att de testar, men jag är tveksam till om det är något de ska göra igen. Det behövs en speciell och mycket avgränsad fråga för att det ska funka - och så behöver man på något sätt ha någon grindvakt. Möjligen kan man låta någon inringare komma in i en längre poddsändning typ LBC eller Talk radio.

Kul försök, men plågsamt.
Citera
2020-04-18, 15:06
  #1606
Medlem
svartriddares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Vad sägs om Swebbtv:s inringningsprogram? Är Swebbtv goes ring P1 lyckat? För egen del tycker jag att det är kul att de testar, men jag är tveksam till om det är något de ska göra igen. Det behövs en speciell och mycket avgränsad fråga för att det ska funka - och så behöver man på något sätt ha någon grindvakt. Möjligen kan man låta någon inringare komma in i en längre poddsändning typ LBC eller Talk radio.

Kul försök, men plågsamt.
Krigsförbrytaren och judelakejen Winston Churchill sa "the best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter" och jag tror att det finns mycket att lära i det där citatet. Jag har inte hört programmet själv men jag antar att gamla tanter och farbröder ringer in för att prata om hur 5G kommer koka oss levande eller dyl.
Citera
2020-04-18, 15:46
  #1607
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartriddare
Krigsförbrytaren och judelakejen Winston Churchill sa "the best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter" och jag tror att det finns mycket att lära i det där citatet. Jag har inte hört programmet själv men jag antar att gamla tanter och farbröder ringer in för att prata om hur 5G kommer koka oss levande eller dyl.

Ja, det var en del av det som hände. Hon från Strålskyddsstiftelsen (?) var dock en av de bättre inringarna ur synpunkten att vara tydlig och lyfta en specifik fråga.

Det här formatet kan man jobba vidare med. Men det behövs grindvakter och att det görs klart för inringarna vad som gäller. Det går också utmärkt att klippa bort mer försnack. Erik är bra.
Citera
2020-04-20, 09:18
  #1608
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zned
Har sett :



Jan Tullberg är ju alltid Jan Tullberg. Ett mycket bra program på Swebbtv. Rekommenderas.

"Systemkollapsen närmar sig, samhällskontraktet har börjat upplösas. Folk tror att den skatt de betalar in, skall gå till dem själva och deras anhöriga. Vid behov. De förstår inte att pengarna går till invandrare. Till folk som har trängt sig in ( på grund av inkompetenta och odugliga politiker) och inte ska vara här"

"Andra länder som Australien förpassar sina immigranter till några eländiga öar norr om Australien. Vill de därifrån får de åka hem. Men de kan förpassas till Kambodja som Australien slutit kontrakt med"

Tullberg borde göra fler program, han är bra.

Tullberg är bra, ja det är de allesamman. Det är dock fel detta: "inkompetenta och odugliga politiker".

Politikerkåren vill ju ha det så här. De är kompetenta och inte odugliga. Sant är att de är landsförrädare och fullt medvetna om vad det är de gör.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback