2020-04-16, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Min inre röst sa att livet dödat åtskilliga miljarder människor så statistiskt är corona helt ofarligt.

Har du bara en inre röst? Det verkar otillförlitligt. Det är bara när rösterna når konsensus som man kan lita på dem.
Citera
2020-04-16, 23:34
Avslutad
Tack vare Corona kommer det förmodligen dö färre människor i Sverige totalt sätt denna vår, detta eftersom landet går på halvfart och färre dör i andra orsaker som tex bilolyckor med mera, dessutom kanske vi nu minskar på andra virus och magsjukor.

Sedan kanske självmorden ökar, det vet vi inte ännu heller.

Men jag tror faktiskt vi kommer få se färre döda totalt sett tack vare Corona.
Normalt dör det 250 människor om dagen i Sverige.
Citera
2020-04-16, 23:35
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Min tro är att en nedstängning är billigare i längden.
Sedan så är inte ekonomi det jag prioriterar främst under en världsomspännande epidemi.
Nej. Inte jag heller. Men om två tillvägagångssätt ger samma dödstal när det här är över om några år, men den ena strategin ger mindre påverkan på ekonomin och levnadssätt så väljer jag hellre den strategin.
Citera
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Det är väl bara att sjukskriva allihop.

Då gör rektorn en orosanmälan.

För vi har skooolplikt i Sverige.

Vad är värre än idioter?
Kalkryggar som är idioter.

Nu har SD ställt fråga till utbildningsministern i frågan.

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/skriftlig-fraga/coronasmittan-och-skolplikten_H7111201

Räkna inte med annat än ett nonsenssvar där man hänvisar till FHM:s riktlinjer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kakap0
MILJARDER MÄNNISKOR?!
Jag som trodde att runt 100 miljoner människor har dött i världshistorien och du pratar om MILJARDER?!?!?!?
Hur många människor har dött egentligen? Kan vill inte vara mer än 150-200 miljoner?!

Du tror alltså att alla 1.9 miljarder människor som fanns på planeten runt början på 1900 talet lever idag?
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Jag har faktiskt inget intresse av det.
Utöver jobb, träning och hund har jag ej fritid över men tack för tipset.

Var girig. HV är betald träning.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Ja sedan länge men FHM har insisterat. De måste ju varit medvetna om detta och då undrar man ju vad de sysslar med.

Precis.
De borde vara medvetna om det. Då är alternativet att de ljuger. Mörkar om man vill uttrycka det milt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Nej men man kan inte blåögt ta for givet att dom hittar ett vaccin bara vi låser in oss ett par år.
Ingen har sagt att vi "tar det för givet". Mig veterligen finns det väldigt goda chanser att vi har ett vaccin inom rimlig tid.

Motsatsen är alltså att göra som Tegnell och blåögt ta för givet att vi bygger upp en immunitet. Den hypotesen verkar ju betydligt mer osäker än antagandet/förhoppningen att vi skall kunna utveckla ett vaccin. Och läkemedel, och behandlingsmetoder, osv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Jag förstår, du och de dina tjänar pengar på att sprida desinformation medan vi andra söker fakta och försöker göra nytta.

Lustigt påstående, du är ju själv en utav dom som sprider desinformation.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Sedan så är inte ekonomi det jag prioriterar främst under en världsomspännande epidemi.

Det går att se samband mellan folkhälsa och ekonomi, om du tänker riktigt hårt och länge så kanske det lossnar.
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Tack och lov agerar FHM inte utifrån tro utan utifrån vetenskap.
Citera
2020-04-16, 23:36
Medlem
AnnaDeas avatar
Skrattretande att även fan cluben har fått sig en törn i en artikel från en respekterad källa

https://www.dn.se/ledare/lisa-magnusson-anders-tegnells-fanclub-beter-sig-som-pubertala-barn/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in