2020-04-16, 22:06
Medlem
Sverige 2020 :

Sjukvårdspersonalens nya arbetskläder: regnrockar från Skara Sommarland

”En skandal”

Sjuksköterskor på bland annat Karolinska sjukhuset i Huddinge går nu runt iklädda regnponchos från Skara Sommarland när de arbetar.

En sjukvårdsanställd som Aftonbladet är i kontakt med säger att det här är en ”skandal” och ifrågasätter om regnskydden verkligen är säkra.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/AdwV15/sjukvardspersonalens-nya-arbetsklader-regnrockar-fran-skara-sommarlan
Senast redigerad av Copernicus 2020-04-16 kl. 22:13.
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Sthlm/Sörmlands siffror är nu på samma nivåer som lombardiets värsta dagar kring 26/27 mars

Som sagt. Skiten ökar exponentiellt i Sthlm.

Imorgon kanske 180 döda och då klipper vi t.o.m Brooklyn

Det vet jag inte, men detta är bara början än och det är inte så konstigt då Tegnell fått regeringen att fatta fel beslut under hela denna pandemi.

Men en katastrof i klass med spanska influensan kan vi lugnt räkna med...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Splintergraft
Vilka siffror utgår man ifrån då om det inte är bekräftade fall? Tar man ett nr från röven eller?

Jag undrar seriöst

Förmodligen tittar man på vilket R tal man borde ligga på med de åtgärder man satt in, och hur många nya smittade som kommer varje dag i Stockholm.
Om antalet nya som behöver vård är lägre än beräkningen säger, så är det troligt att en ny parameter kommit i spel som sänker R talet ytterligare.
Gissningsvis partiell flockimmunitet. Eller möjligtvis att viruset blivit snällare, vilket jag ställer mig mycket tveksam till.

Notera att detta är min personliga känsla.
Men att de utgår från bekräftade fall, kan du åtminstone glömma..
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bob-Dylan
Givetvis. I förlängningen. Men nu?

Innan vi ens vet vad f-n vi har att göra med ? (För det vet vi inte)

Innan vi har en sportkeps till effektiv behandling? Som förmodligen kommer inom månader iallafall då hela världen jobbar på detta.

Varför tror du andra länder har samma taktik men just nu har lock-down?

Kan inte förstå de som inbillar sig att lilla Sverige har rätt och hela den övriga världen har fel.
Citera
Medlem
Bob-Dylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maduro
Ja, sund logik. Man kan tycka att detta borde vara majoritetens ställning och vidare också FHM's men...

... men vi ska offras på den falska solidaritetens altare. Eller hoppa för ättestupet för allas bästa.
Var nu en duktig svensk och ställ dig gärna också i ledet till Ättestupet. Trängs inte, kommer inte behövas.
Citera
2020-04-16, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Splintergraft
Kan någon förklara för mig hur Tegnell säger att vi kan nå flockimmunitet i Maj, när vi enbart har (bekräftade) ynka 12500 fall?

Var mer än en månad sedan man slutade testa alla med symptom. Även om vi idag inte är nära flockiummunitet, så är antalet som är eller varit smittade MYCKET högre än 12500.
Citera
2020-04-16, 22:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hissen100
Har en kompis som också är anställd som heltids-skribent på olika forum. Inte detta (form och forum), han har betalt för "skrivna inlägg och rad" det innebär att man har betalt både för mängden av inlägg och hur lång det är!

Kul att du svar kort och med en lögn.

Jag förstår, du och de dina tjänar pengar på att sprida desinformation medan vi andra söker fakta och försöker göra nytta.
Citera
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Medelåldern för svenskar som dör i covid är 82 år, exakt samma som Sveriges medellivslängd.
Yeah right.
Eller så är den knappt 60 om man tittar i verkligheten.
Är det kul och sitta och hitta på saker på löpande band?
Citera
Medlem
saijas avatar
För fem veckor sen när jag började med semikarantän, inte isolering, tänkte jag att efter den här veckan kommer jag känna mig klokare vart Sverige är påväg och hur det kommer utveckla sig.
Jag är inte ett dugg klokare, det kan gå hur fan som helst där här känns det som.
Är försiktigt positivt att vi kommer reda ut det här rätt bra men jag hade definitivt önskat mer åtgärder tidigare, nu känns det som att äldrevården är rätt körd och det kommer dö enormt många gamlingar.

Tycker fortfarande inte om Tegnell, han säger för mycket felaktigheter och höftar alldeles för mycket.
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Okej då var det inte du som sa det utan någon annan.

Ja att om förhållandet är statiskt så påverkar det så klart inte R0 värdet, det jag hävdar är att det finns de som påstår att det är miljoner smittade i Sverige nu och det kan det inte vara om inte R0 är betydligt högre än vad Corona tillskrivits.
Visa mig gärna hur du räknar, jag är genuint nyfiken. Smittan kan ha funnits i Sverige sedan slutet av oktober då många kom hem från militära olympiska spelen i Wuhan (18-27/10) och blev ordentligt sjuka med coronaliknande symptom och även smittade sina familjer.
Citera
Medlem
Windchesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Dessutom skröt han i början av förra veckan att FHM's titthåls-polls då man undersökte 750 Sthlm'are var osedvanligt stor. (Vilket den var!)

Den visade på 2.4 procent smittade.

Dårarna har ingen koll....

Fast den var flera veckor gammal, och utifrån den och beräkningar på hur fort smittan sprider sig så får han fram sitt antagande.
Citera
Medlem
Meck-Vorpommerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Stockholm har 7 - 15 % smittade i de två studier som gjorts. Vi har testat så få därför har vi få bekräftade smittade. Bara i Stockholms län så är det nog minst 250 000 smittade.

Tester eller modelleringar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in