2020-04-16, 23:28
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Precis. Där har AT ständigt tjatat om att man skulle gå hem om man fick symptom och att man inte smittar asymptomatiskt.

Helt fel.

https://www.sciencealert.com/here-s-what-we-know-so-far-about-those-who-can-pass-corona-without-symptoms

AT:s autistiska hjärna gjorde en tankevurpa under arbetet med "strategin".
FHM siktade på att skydda utsatta till 90% istället för 100% i den fåfänga tron att Sverige skulle kunna hantera dom där 10% som slank igenom.

Problemet var bara att dom där 10% plötsligt var 20% en vecka senare och 40% veckan därpå.

Ups...
Citera
2020-04-16, 23:28
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kentiro
En anonym och internationell grupp av forskare släppte idag sin första artikel under namnet PROJECT EPSTEIN.

Vem är denna ”Epstein” som folk skrivit massa om? Var han forskare? Har han koppling till dessa?

https://projectepstein.github.io/

Det måste ju involvera vår alarmistiske vän här ja. Det ser ut som forskning, i sitt upplägg delvis iaf, men texten påminner mer om ett gymnasieprojekt, plus att det finns politisk agenda. Och sen används andras forskningsartiklar.
Citera
2020-04-16, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Har varit känt i Sydostasien länge.

Ja sedan länge men FHM har insisterat. De måste ju varit medvetna om detta och då undrar man ju vad de sysslar med.
Citera
Medlem
Citat:
Precis. Där har AT ständigt tjatat om att man skulle gå hem om man fick symptom och att man inte smittar asymptomatiskt.

Helt fel.

https://www.sciencealert.com/here-s-what-we-know-so-far-about-those-who-can-pass-corona-without-symptoms

AT och FHM har tyvärr flock immunitet mot fakta och externa forskningsrapporter, de måste vara påhittade av dom själva för att gälla och så måste de definitivt stödja hans tidigare teser annars är de invalida by default.
Citera
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Riskgrupperna ska ju isoleras så då får de väl få dispens och ha ungarna hemma och gå i karantän.

Nix. Går inte ser du, för här i lilla svedala har vi minsann något som heter skooolplikt.
Det är tydligen världsunikt enligt regimen.
Citera
2020-04-16, 23:30
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Tyder ej på det. Hade dött en massa gamla om så vore fallet. Så många att någon hade reagerat.
Militärerna i Boden hade luftvägssymtom. Trots det tog ej smittspridningen fart.

Du tycker inte att det dör massa gamla nu?

Jag håller med dig om att det är osannolikt att de i Boden skulle haft covid-19.

Men jag är övertygad om att det finns stor andel asymtomatisk smittspridning.

Jag tycker Sveriges åtgärder i det stora är rimliga. Mem något som inte är rimligt är att personalen på.äldreboenden inte har åtminstone munskydd för att skydda asymtomatisk smittspridning till de boende. Det ger inte 100% skydd men det är ett billigt skydd som räddar en del från att bli sjuka.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Ja varför inte?
Hela världens elit ansåg att jorden var platt för 600 år sedan och att häxor existerade för 400 år sedan.
Och att hänvisa till att bara för majoriteten tycker så är det rätt anser jag är att tolka sanning väldigt enkelt.

Säger inte att det är rätt men sannolikheten...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Tänk såhär. Ett virus är som ett skenande tåg.

När ingen är immun, då skenar tåget i 100 km/h.

När cirka 60% är smittade så står tåget still.

Dra ett rakt streck mellan de här två punkterna.

När 30% är smittade, så går tåget alltså i 50 km/h, halvfart.

Att tåget står still (60%) kallas att ha flockimmunitet. Men redan halvvägs dit, när bara 30% är smittade, så märker man att tåget har saktat ner till hälften.

Tågets hastighet motsvarar hastigheten som viruset sprids. När ingen är smittad, då är R-värdet 2.5, och viruset går på full fart. När 60% är smittade, då är R-värdet 1.0, och smittan står stilla. När 30% är smittade så sprids smittan hälften så snabbt, och R-värdet är mittemellan, dvs. R=1.75.

När flockimmunitet har inträtt bör väl ändå R0 vara under 1? Annars avstannar inte smittan.
Citera
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sukp
För att vi garanterat haft fall under februari utan att det registrerats och det är två månader sedan nu.

Källa på det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombayduck1
Är det inte lite tidigt att dra slutsatser? Länderna skiljer sig åt demografiskt samt befinner sig i olika faser
Argumentet har tjatats tusen gånger förut. Jag orkar inte bemöta än gång till, så tro och tyck vad du vill.

Citat:
Ursprungligen postat av bombayduck1
Eftersom du befinner dig i Ryssland så är jag nyfiken på hur du uppfattar Putins stöd. Stärks det i krisen eller avtar det tror du?
Mars-siffran var lägre än för februari, ned från 69% till 63%.

https://www.levada.ru/en/ratings/

Men det är ju "lite tidigt att dra slutsatser".
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Ja jag är ju stark så hugga ved hade passat så du kunde vara varm på utelägren.

Gör militärtjänst eller gå med i hemvärnet... Kommer du ej ångra efteråt.....
Gratis Coronaöverlevnad. NBC utb. ingår väll åtminståne litegrann nu för tiden.....
Citera
2020-04-16, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kakap0
En kompis sa till mig att minst 9 miljoner svenskar har dött av Corona, väldigt oroande siffror, funderar på att börja tvätta händerna extra noga nu!

Min inre röst sa att livet dödat åtskilliga miljarder människor så statistiskt är corona helt ofarligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in