Citat:
Ursprungligen postat av
Megaforce
Furulund har både lägenhetsområden (t.ex. övre björndammen), radhusområden och villaområden i en salu blandning. Det mesta är relativt nya områden från slutet av 70-talet och senare dvs efter miljonprogrammet. Det är lugnare i furulund än i askim (som t.ex. har pilegården). .
Jo, jag räknade Björndammen som just det och Furulund som Furulund. Visst kan man slå ihop dessa, det är jag medveten om.
Citat:
Ursprungligen postat av
NaZdravi
Pilegården som trots allt är "värstingen" i Askim (vilket säger en del) blir ju successivt svindyrt i och med renoveringar.
Dessutom tillkommer nybyggen där.
Värst i Göteborg nu för tiden lär nog vara centrala delarna, satan vad mycket pack det hänger överallt där inne, men trots det är priserna höga. Lägga 4 miljoner på en trång tvåa och sicksacka mellan afghaner, pundare och annat pack. Yeeey!
Satsa på en bra bit utanför Göteborg, tids nog är hela skiten ett ghetto.
Ja, det är som sagt inget värstingställe Askim men jag tycker ändå det blivit sämre på senare år.
Rån längs cykelvägen, på vägar från busshållplatser etc, vid badet är det inte direkt mysigt på sommaren med allt pack som reser dit etc.
Ja, City får dras med packet från andra ställen i staden. Knappast så att det där packet bor där utan det är från diverse vidriga förorter det kommer in folk. Så som sker i varenda stad.
Citykärnor blir allt värre generellt tycker jag, kan vi inte låsa fast patrasket i förortsghettona?