Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-23, 18:02
  #2173
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bob-Nouveau
Hur är Flatås som område?
Tänkte flytta till Göteborg och ser att det finns en hel del relativt prisvärda lägenheter till salu där.
Är det mycket vidrigt mellanöstern folk som härjar runt omkring där?
Man vill ju helst in bo bland judar och muslimer, semiter och araber är ju ett jävla pack som vi alla vet.
Relativt lugnt. Jag tycker dock att området är jävligt fult och trist. Min uppfattning är att det är något lyhört i många av bostäderna, f f a de som är byggda på 60 talet. Mitt tips är att alltid köra mr.koll för vilka namn som bor i uppgången och näraliggande. Finns det flera namn man inte kan uttala så är ju svaret givet att man bör avstå.

Flatås är ganska okej, med betoning på ganska. Det går ju rätt kvickt in till Linné med vagn.
Citera
2024-03-25, 22:02
  #2174
Medlem
Relativt billigt med tanke på närheten till stan. Folk klagar hejvilt på araber/muslimer osv, Flatås är ju inte Biskopsgården, med polismord och dylikt.. Lugnt område för de som vill ha nära till stan utan att betala för dyra adresser. Dina grannar kan vara allt från gamla tråkiga par, familjer med åtta barn till unga vuxna som köper sin första BR.
Citera
2024-03-26, 03:20
  #2175
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttar3000
Hade tänkt flytta tillbaka till hemstaden Göteborg efter snart 5 års studier på annan ort. Är medveten om att mycket förändringar skett på gott och ont i stan.

Hur är det nuförtiden runt axel dahlströms torg och specifikt lägenheterna på högsbogatan 21-31? När jag var barn hade högsbo och marklandsgatan ett rykte av att vara tillhåll för pundare och dylikt men har ingen aning om hur det är nu. Det är iaf ett väldigt bra läge och bostäderna ser fräscha ut. Då jag är en ensam ung tjej är det viktigt för mig att jag kan röra mig säkert i området när dagsljuset inte är framme (som det inte alltid är i det här landet…)

Bosätta mig i nån sliten håla utanför stan kommer inte ske. Har bott i småstad i 5 år och är rejält trött på det nu

Byter ibland vagn vid marklandsgatan och skulle säga att det känns ok där på grund av att det sällan är tomt på folk, däremot är det allt som oftast minst en person som är antingen hög eller psykotisk de gånger jag bytt vagn där under kvällstid. Stannar sällan vid Axel Dahlströms men skulle säga att det verkar lugnare där från vad jag sett (åker förbi varje dag med vagnen). Både Markland och Axel Dahlströms känns alla fall mycket säkrare än till exempel Frölunda torg utifrån mina upplevelser.

Vet dock inget om de specifika adresserna du nämner men om du tänkt åka kollektivt så kan du ju som tidigare nämnts behöva ta vagn 1,7,8 vilka kan vara lite röriga ibland. Min känsla är ändå att det känns förhållandevis tryggt där då det fortfarande är ganska mycket folk på vagnarna i princip dygnet runt på dessa hållplatser.

// En annan ung tjej
Citera
2024-03-27, 16:19
  #2176
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Ganska okej område och inte så stökigt eller särskilt mycket invandrare av den typen du tar upp... Mer längre in i Frölunda och tynnered som ligger en bit ifrån.

Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Relativt lugnt. Jag tycker dock att området är jävligt fult och trist. Min uppfattning är att det är något lyhört i många av bostäderna, f f a de som är byggda på 60 talet. Mitt tips är att alltid köra mr.koll för vilka namn som bor i uppgången och näraliggande. Finns det flera namn man inte kan uttala så är ju svaret givet att man bör avstå.

Flatås är ganska okej, med betoning på ganska. Det går ju rätt kvickt in till Linné med vagn.

Citat:
Ursprungligen postat av uppohoppa
Relativt billigt med tanke på närheten till stan. Folk klagar hejvilt på araber/muslimer osv, Flatås är ju inte Biskopsgården, med polismord och dylikt.. Lugnt område för de som vill ha nära till stan utan att betala för dyra adresser. Dina grannar kan vara allt från gamla tråkiga par, familjer med åtta barn till unga vuxna som köper sin första BR.

Tack ska ni ha.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback