Citat:
Ursprungligen postat av
Tropicmadness
Du kan äta hur mycket jävla kaka du vill utan att gå upp i vikt om dina resterande måltider under dagen innehåller mindre kalorier för att väga upp för detta.
Min poäng var att om du äter mera kalorier in än ut, och dessutom äter en massa kakor, så blir du fet. Du håller med till 100% här så långt som jag fattat. Men om du sedan är glutenallergiker och äter mera kalorier in än ut, men också kakor (med gluten) så blir du
inte fet, eftersom du är magsjuk konstant och inte kan ta upp socker eller annat överhuvudtaget. Alltså gäller
inte "kalorier in, kalorier ut". Jag antar kallt att du håller med mig till 100% helt och hållet här och ser var du har felat i ditt "kalorier in, kalorier ut".
Citat:
Ursprungligen postat av
Tropicmadness
Du kan inte trycka i dig mer energi än vad du gör av för då går du upp i vikt punkt, om det skulle vara så enkelt att man kan trycka i sig hur mycket fett man vill utan att gå upp i vikt så länge du inte har några kolhydrater så hade det ju varit hur enkelt som helst och alla personer i världen skulle kunna följa en diet med kött och bearnaisesås och gå runt med 5% kroppsfett.
Men det ju precis det som är poängen med LCHF. Du kan trycka i dig hur jädra mycket fett och bacon och grädde du vill och sedan ligga i soffan 7 dagar i veckan. Du kommer inte gå upp ett skit. Precis det som är poängen. Det har gått över 10 år sedan LCHF blev stort i Sverige och hur många som helst har gynnats av det och blivit smala, men det har du missat eller? Du kan inte mena allvar. Någon måtta får det vara.
Du kan väl prova själv i en månad. Har själv kört LCHF i över 10 år och alla lönnfeta amerikaner förundras av mig att jag är smal trots allt jag äter. Tro fan det när amerikanaren hänger på Starbucks och käkar low fat muffins och dricker sin sockerbomb a la frappucino. Så urbota retarderat. Sedan provar de LCHF och det är "wow, I never had a 6 pack before" sedan en månad senare slurpar de sin frappucino igen och blir lönnfeta. Så någon måtta får det vara. Kalorier in och ut ur mitt rövhål.