Flashback bygger pepparkakshus!
2020-04-13, 20:20
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Det krävs typ 2 timmar att förbränna en pizza, eller lite drygt 1,5 mils promenad.
Det är inte undra på att folk blir tjocka, vi har varken tid eller ork att lägga ner den träning som behövs när man äter skräpmat och alla dolda kalorier.

Jag minns på gymnasiet kunde man äta vad som helst utan att bli tjock eftersom man tränade 5 dagar i veckan, idag tränar man kanske 2 dagar i veckan och då hinner man inte förbruka det man äter, det är enkel matematik men tyvärr har vi i dagens samhälle inte möjlighet att träna det som behövs med 8 timmars kontorstid. ska man träna på kvällen 2 timmar så är man ju helt färdig sedan.

Nu under Corona mår man så mycket bättre eftersom man får mer tid över till träning.

Om man blir tjock handlar både om hur mycket och vad man äter. Men det är dock en annan diskussion.

Nu under Corona förekommer det också att människor motionerar mindre eftersom man bunkrar sig. man vågar inte besöka gymmet och dylikt.
Citera
2020-04-13, 20:21
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manijaken
Skumt. Det är inte min uppfattning jag tycker tvärtom. Ser mer vältränade tjejer med sexiga kroppar än aldrig förr. Tror det har mycket med fitnesstrenden på b.la instagram.

Fetma ökar bland dagens ungdomar. Dagens ungdomar rör sig för lite. Tyvärr.
Citera
2020-04-13, 23:43
Medlem
Vansterpartiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Om du är så ignorant att du inte vet hur medicin och droger påverkar folk så kanske du inte ska svara mig då.
Helvete vad trög du är, och självklart kommer jag svara en person som kommer med felaktiga påståenden som att man blir fet av piller. Kanske försvinner hjärnceller med?
Citera
2020-04-14, 08:21
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Jag minns på gymnasiet kunde man äta vad som helst utan att bli tjock eftersom man tränade 5 dagar i veckan,

När jag gick på gymnasiet kände jag exakt två personer som tränade regelbundet. Du får det att låta som att gymnasister överlag tränar varje dag.
Citera
2020-04-15, 09:39
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vansterpartiet
Helvete vad trög du är, och självklart kommer jag svara en person som kommer med felaktiga påståenden som att man blir fet av piller. Kanske försvinner hjärnceller med?
Du inser inte att du bara gör dig löjligt när du väljer att påstå något jag inte skrivit? Vet inte vad du tror du att du vinner på det för om du inte förstår vad biverkningar är så strunta i att svara istället.
Citera
2023-05-06, 07:52
Medlem
Hatbars avatar
Har det blivit accepterat bland brudar att vara lite feta?

Jag minns när brudarna gick runt med ätstörning och var jättesmala men nuförtiden är brudar som börjar nå cirka 25 verkar ha lagt på sig 10kg mer än vad dom behöver 5kg som minst. Många brudar som var ansedda "dom snygga" i staden jag bor i så man har lite koll är numera småfeta från smala eller normalform. Många brudar jag kollat på instagram sedan skoltiden har också gått upp i vikt detta verkar vara en genomgående trend.

Håller ni med min analys om att det är mer accepterat bland brudar att vara lite feta nuförtiden? Känns som att det är brudar själva varit paniskt noga med att inte äta för att bli skinny innan till nu detta.
Citera
2023-05-06, 07:54
Medlem
Heauxms avatar
Jag minns 90 talet och början 2000 talet.
Vi hade ätstörningar allihopa.
Folk mår bättre idag. Men, vi har också sämre kvalitetsproblem maten och gärning mindre rörelse
Citera
2023-05-06, 07:57
Medlem
thebyebyemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatbar
Jag minns när brudarna gick runt med ätstörning och var jättesmala men nuförtiden är brudar som börjar nå cirka 25 verkar ha lagt på sig 10kg mer än vad dom behöver 5kg som minst. Många brudar som var ansedda "dom snygga" i staden jag bor i så man har lite koll är numera småfeta från smala eller normalform. Många brudar jag kollat på instagram sedan skoltiden har också gått upp i vikt detta verkar vara en genomgående trend.

Håller ni med min analys om att det är mer accepterat bland brudar att vara lite feta nuförtiden? Känns som att det är brudar själva varit paniskt noga med att inte äta för att bli skinny innan till nu detta.

Jag har samma uppfattning som du, tror inte det finns ett behov av och behöva vara smal eftersom dom flesta män kastar sig över dom ändå tråkigt nog.

Edit: Dock har dom inte mindre psykiska problem för det
Senast redigerad av thebyebyeman 2023-05-06 kl. 08:01.
Citera
2023-05-06, 07:57
Medlem
CompressorVanes avatar
Flytta ihop med dem ska du få se på transformation TS.

Den där smala snygga tjejen förvandlas till nåt du mest vill springa ifrån.
Citera
2023-05-06, 07:58
Medlem
Hatbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heauxm
Jag minns 90 talet och början 2000 talet.
Vi hade ätstörningar allihopa.
Folk mår bättre idag. Men, vi har också sämre kvalitetsproblem maten och gärning mindre rörelse
Såg en av dom småfeta snygga brudarna från stan jag bor hon är min granne och en gång när vi skulle in i porten bägge två så kom hon gåendes medans hon grät ville nästan trösta så är inte säker på att folk mår bättre nuförtiden.

Tjejer är isolerade med sina telefoner och äter marabou. Därav fetman.
Citera
2023-05-06, 08:08
Medlem
Heauxms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatbar
Såg en av dom småfeta snygga brudarna från stan jag bor hon är min granne och en gång när vi skulle in i porten bägge två så kom hon gåendes medans hon grät ville nästan trösta så är inte säker på att folk mår bättre nuförtiden.

Tjejer är isolerade med sina telefoner och äter marabou. Därav fetman.

Bara för att du såg en tjej gråta säger det ingenting. Psykisk ohälsa är nog mer påtagligt och finns i större utsträckning idag men det rör sig om andra saker än just kroppen. Nu är det mer accepterat att inte vara undernärd.
Citera
2023-05-06, 08:16
Medlem
Dom flesta killar vill inte ha en överviktig tjej. Men desperationen hos killarna gör sig påmind och det handlar i slutändan om tillgång och efterfrågan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in