Flashback bygger pepparkakshus!
2020-04-12, 12:45
Medlem
Amadeusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tropicmadness
Nej du har fel igen...

Du kan äta betydligt större volym mat för samma kalorimängd om du grönsaker och kolhydrater än bara fett och protein.

Ta ruccola t.ex

Ruccola innehåller 18 kalorier per 100 gram, jämnför du med lax som innehåller 208 kalorier per 100 gram så betyder det att du kan äta över 1 kilo ruccola för att få samma kalorier, jag tror inte äns det är möjligt att förtära så stor mängd ruccola i en sittning...

Volym och mängd är det viktigaste för viktnedgång och att vara mätt..
Fel igen? Mitt första inlägg i tråden.

Det var ju det jag syftade på indirekt. En annan diet leder till att man blir mätt fortare och inte får i sig samma mängd kalorier. Men det är det folk inte förstår. "MEN JAG ÅT JU JÄTTEMYCKET UNDER DIETEN OCH GICK NER I VIKT"
Citera
2020-04-12, 13:07
Medlem
Griskissens avatar
Något som väldigt feta människor verkar ha gemensamt är att de dricker mycket läsk. I många fall tycker de att "vatten är äckligt" och ersätter det med att dricka en petflaska läsk per dag. 1 burk cocacola innehåller samma mängd socker som 12 sockerbitar. Räkna då på en petflaska! Förutom socker innehåller cocacola mycket salt, vilket gör att ju mer man dricker, desto törstigare blir man. Annars skulle det inte vara möjligt att få i sig såna mängder med sötslisk!
Citera
2020-04-12, 13:30
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Sen finns det också dom som har kroppsbyggning som hobby och gillar att träna och må bra, de som blir duktiga inom ämnet/genetisk lottade kan även bli influensers som kan tjäna pengar på att scama idioter på värdelösa träningsprogram eller dieter som KETO eller Periodisk fasta.

Keto-dieten minskar ens risk att bli berikad av cancer, diabetes 2 och andra kroniska sjukdomar. Det är vetenskapligt bevisat.
Citera
2020-04-12, 13:39
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Folk har ju misshandlat ordet cuck så dom inte förstår innebörden längre. Feta suggor i yogabyxor med vidriga bakdelar har ju blivit framcurlade av cucks, så jag misstänker att de som uttrycker sina missnöjen i tråden är motsatsen till cucks.
Svenska män är blyga och akward och sitter och klagar på flashen att de inte får ligga i ena tråden, klagar på tjejer i andra trådar som denna. Är ingen forskare men tror alla hormonstörande medel i mat och omgivning även påverkar män. Jag tycker ordet cuck passar alldeles utmärkt för det är intrycket jag får av flera skribenter på flashen och varför jag använder det.
Citera
2020-04-12, 13:43
Är ju ätstörningsvarning på tjejer mellan 15-25. Unga kvinnor i dagens Sverige är smala och saknar kvinnliga kurvor pga att de typ svälter... Kurvor is the shit. Vill man ha en kvinna eller en tjej?
Citera
2020-04-12, 13:57
Medlem
awoke11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Svenska män är blyga och akward och sitter och klagar på flashen att de inte får ligga i ena tråden, klagar på tjejer i andra trådar som denna. Är ingen forskare men tror alla hormonstörande medel i mat och omgivning även påverkar män. Jag tycker ordet cuck passar alldeles utmärkt för det är intrycket jag får av flera skribenter på flashen och varför jag använder det.

Du använder ordet fel, incel är mer passande
Citera
2020-04-12, 13:59
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awoke11
Du använder ordet fel, incel är mer passande
Nej. Jag menar cuck för dessa soyboys är ofta vänsterblivna och har tydligen inget emot att svenska kvinnor blir antastade och våldtagna. Men det är en annan diskussion.
Citera
2020-04-12, 14:20
Medlem
AttCzas avatar
Citat:

Genmanipulerat mat minskar testosteronhormonet i kroppen. Om man äter mycket sötsaker, snabbmat, dricker mycket läsk och annat skit blir män dessutom tjocka. Om man är tjock omvandlar fett i magen testosteron till östrogen. Därmed blir män både mindre manliga utseendemässigt med stora bröst och impotenta.
Citera
2020-04-12, 15:05
Medlem
Vansterpartiets avatar
Citat:
Nej, det är högst relevant eftersom det var orsaken till den ökade hungern. Men jag inser att det här är ytterligare en "hata svenska kvinnor" tråd av cucks så det är nog ingen idé at diskutera olika orsaker till varför folk mår dåligt och går upp i vikt.
Du blev fortfarande inte fet av pillren, du blev det av mer kalorier in än ut. Nej, jag hatar inte svenska kvinnor, jag hatar folk som skyller ifrån sig.
Citera
2020-04-12, 17:00
Medlem
IbizaPizzas avatar
Detsamma gäller männen. Fett och valkar som väller över överkroppen. Dubbelhakor och tjocka i ansiktet och halsen.
Senast redigerad av IbizaPizza 2020-04-12 kl. 17:02.
Citera
2020-04-12, 18:13
Medlem
Träna hårt och ät bra. Exempelvis tre tunga strykepass och två konditionspass. Släng sen på en besatthet av att helt utesluta godis, läsk, chips, snabbmat, kött osv. Håll gärna en plantbaserad kost. Då får du snart det motsatta problemet, dvs hålla vikten uppe.

Varför är människor feta? Jo för att de tillåts vara det. Det finns inga explicita straff för att vara odisciplinerad. Men straffas görs de allt, de dör i förtid, mår sämre och mottar äckel av de runt omkring.
Det som är synd att vi andra drabbas av synen av dem.
Citera
2020-04-12, 19:41
Medlem
epp1es avatar
Citat:
Nej det ända som avgör om du går upp eller ner i vikt är hur mycket energi du stoppar i dig och hur mycket du gör av med, ju mer muskelmassa du har på din kropp desto mer kalorier kan du trycka i dig för att muskler kräver mer energi.

Sen finns det olika teorier angående att vissa har "snabbare" metabolism än andra men jag tror mycket härstammar i hur atletisk du varit sen barnsben samt hur mycket muskelmassa du har på kroppen. Klart att en person på 185cm med 85 kilo kroppsvikt med mycket muskelmassa bränner mer kalorier utan träning än en person med 185cm 85kilo som är överviktig utan muskelmassa bränner.
Alltså är det inte bara "kalorier in och kalorier ut".

Det är väl uppenbart att du är inkonsistent nu eller? Ena sekunden säger du "kalorier in och kalorier ut", andra sekunden säger du att det är metabolism eller muskelmassa eller atletgrad eller vanor från tidig ålder.

Dessutom finns det andra faktorer, så som intoleranser. Om en random person äter kaka varje dag blir denne fet. Men om du är glutenallergiker - tro fan att du kommer gå ner i vikt av alla kakor du äter, eftersom du har magsjuka konstant och har ingen förmåga att ta upp något alls. Glutenallergiker är ett extremt exempel, men om du godtar det som ett exempel så följer logiskt att det finns mildare former av intoleranser som determinerar vikt hos personer, oavsett "kalorier in, kalorier ut"

Poängen är, det är inte "kalorier in och kalorier ut". Det har du själv attesterat i ditt inlägg, se det fetade.

Skulle tro att alla LCHF-kritiker lärt sig sin läxa att håll klappen stäng efter de haft så sjukt fel i flera år nu, men ser att myten om "kalorier in, kalorier ut" står sig fortfarande bland vissa. Hur jädra svårt är det att googla:

https://www.sciencemag.org/news/2016/01/fat-thin-molecular-switch-may-turn-obesity-or

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK221834/

osv osv osv
Senast redigerad av epp1e 2020-04-12 kl. 19:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in