Flashback bygger pepparkakshus!
2020-04-13, 00:06
Medlem
kungen101s avatar
För det ytliga är inte lika viktigt längre även bland män. De som fortfarande lever kvar i att kroppen är allt kommer aldrig va lyckliga, de som tror det är vilseleda. Man vill ha en intelligent individ med sött ansikte. Räcker inte bara med att kroppen ser bra ut, majoriteten som har snygga kroppar håller inte som förhållande material.
Citera
2020-04-13, 10:44
Medlem
Tropicmadnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epp1e
Poängen är, det är inte "kalorier in och kalorier ut". Det har du själv attesterat i ditt inlägg, se det fetade.

Jo det är exakt det jag menar, kalorier in och kalorier ut, ju mer muskler du har desto högre ämnesomsättning har du vilket innebär att din kropp förbränner mer kalorier utan träning och NEAT. Så en otränad person utan muskelmassa måste då äta mindre kalorier för att hålla samma vikt än om du jämnför med någon med mycket muskelmassa som kan äta fler kalorier för att dom har mycket högre ämnesomsättning.

Om du har person A som är 190CM lång och väger 90 kilo i god form med god muskelmassa och en person B som är 190CM lång och väger 80 kilo med mycket mindre muskelmassa så kan då person A äta betydligt mycket mer kalorier utan att gå upp i vikt än person B.

Du kan äta hur mycket jävla kaka du vill utan att gå upp i vikt om dina resterande måltider under dagen innehåller mindre kalorier för att väga upp för detta.

Du kan inte trycka i dig mer energi än vad du gör av för då går du upp i vikt punkt, om det skulle vara så enkelt att man kan trycka i sig hur mycket fett man vill utan att gå upp i vikt så länge du inte har några kolhydrater så hade det ju varit hur enkelt som helst och alla personer i världen skulle kunna följa en diet med kött och bearnaisesås och gå runt med 5% kroppsfett.
Citera
2020-04-13, 11:06
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vansterpartiet
Du blev fortfarande inte fet av pillren, du blev det av mer kalorier in än ut. Nej, jag hatar inte svenska kvinnor, jag hatar folk som skyller ifrån sig.
Om du är så ignorant att du inte vet hur medicin och droger påverkar folk så kanske du inte ska svara mig då.
Citera
2020-04-13, 11:12
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Genmanipulerat mat minskar testosteronhormonet i kroppen. Om man äter mycket sötsaker, snabbmat, dricker mycket läsk och annat skit blir män dessutom tjocka. Om man är tjock omvandlar fett i magen testosteron till östrogen. Därmed blir män både mindre manliga utseendemässigt med stora bröst och impotenta.
Ja, för att inte tala om all soja ( = östrogen) som finns i maten. Jag tror ärligt att ingen mår bra utav det här och varför så många är överviktiga (och andra problem) och det gäller både män och kvinnor.
Citera
2020-04-13, 11:30
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Ja, för att inte tala om all soja ( = östrogen) som finns i maten. Jag tror ärligt att ingen mår bra utav det här och varför så många är överviktiga (och andra problem) och det gäller både män och kvinnor.

Så är det. Sojaprodukter och soja i allmänhet är genmanipulerat och östrogenökande.

Jag håller också med dig i att för mycket östrogen i kroppen inte är bra för någon, oavsett kön. Tyvärr är östrogendempande grönsaker som spenat eller grönkål inte så populära bland dagens kvinnor eller män jämfört med potatis. Potatis är oerhört skadlig för hälsan vad gäller blodsocker, tarmproblem och annat trevligt. Potatis innehåller dessutom fler kolhydrater än många andra grönsaker. Potatis är en bidragande orsak till fetma i Sverige, inte minst om man stekar potatis i höga temperaturer med genmanipulerade skitoljor som majsolja eller rapsolja.
Citera
2020-04-13, 11:36
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Så är det. Sojaprodukter och soja i allmänhet är genmanipulerat och östrogenökande.

Jag håller också med dig i att för mycket östrogen i kroppen inte är bra för någon, oavsett kön. Tyvärr är östrogendempande grönsaker som spenat eller grönkål inte så populära bland dagens kvinnor eller män jämfört med potatis. Potatis är oerhört skadlig för hälsan vad gäller blodsocker, tarmproblem och annat trevligt. Potatis innehåller dessutom fler kolhydrater än många andra grönsaker. Potatis är en bidragande orsak till fetma i Sverige, inte minst om man stekar potatis i höga temperaturer med genmanipulerade skitoljor som majsolja eller rapsolja.
Jag såg en video om mättande grödor och potatis kom högt på den listan. Jag brukar äta en bit potatis till maten och tycker det gör skillnad och håller mig mätt längre än när jag tar bort den och lägger till mer sallad och grönsaker. Men så läser man inlägg som ditt och man bara suckar högt för sig själv. Det finns ingen nyttig mat alls tydligen.
Citera
2020-04-13, 11:42
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Jag såg en video om mättande grödor och potatis kom högt på den listan. Jag brukar äta en bit potatis till maten och tycker det gör skillnad och håller mig mätt längre än när jag tar bort den och lägger till mer sallad och grönsaker. Men så läser man inlägg som ditt och man bara suckar högt för sig själv. Det finns ingen nyttig mat alls tydligen.

Tyvärr är pasta, ris och potatis maträtter som ofta förekommer hos Svenssons. Både män och kvinnor äter mycket sådana skit. Förutom fetma ökar konsumtion av sådana maträtter risken att få diabetes, hjärtinfarkt, cancer och annat trevligt.
Citera
2020-04-13, 11:47
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Tyvärr är pasta, ris och potatis maträtter som ofta förekommer hos Svenssons. Både män och kvinnor äter mycket sådana skit. Förutom fetma ökar konsumtion av sådana maträtter risken att få diabetes, hjärtinfarkt, cancer och annat trevligt.
Jag tror mer att det är godis, läsk, snabbmat osv som gör folk sjuka och trötta mer än potatis och ris. Men i kombination blir det förstås riktigt illa.
Citera
2020-04-13, 11:51
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Jag tror mer att det är godis, läsk, snabbmat osv som gör folk sjuka och trötta mer än potatis och ris. Men i kombination blir det förstås riktigt illa.

Ja, det är en kombination. Svenssons och västerlänningar äter alltför mycket socker och snabba kolhydrater. Därför har vi så många tjocka män och kvinnor, pojkar och flickor.
Citera
2020-04-13, 18:38
Medlem
epp1es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tropicmadness
Du kan äta hur mycket jävla kaka du vill utan att gå upp i vikt om dina resterande måltider under dagen innehåller mindre kalorier för att väga upp för detta.
Min poäng var att om du äter mera kalorier in än ut, och dessutom äter en massa kakor, så blir du fet. Du håller med till 100% här så långt som jag fattat. Men om du sedan är glutenallergiker och äter mera kalorier in än ut, men också kakor (med gluten) så blir du inte fet, eftersom du är magsjuk konstant och inte kan ta upp socker eller annat överhuvudtaget. Alltså gäller inte "kalorier in, kalorier ut". Jag antar kallt att du håller med mig till 100% helt och hållet här och ser var du har felat i ditt "kalorier in, kalorier ut".

Citat:
Ursprungligen postat av Tropicmadness
Du kan inte trycka i dig mer energi än vad du gör av för då går du upp i vikt punkt, om det skulle vara så enkelt att man kan trycka i sig hur mycket fett man vill utan att gå upp i vikt så länge du inte har några kolhydrater så hade det ju varit hur enkelt som helst och alla personer i världen skulle kunna följa en diet med kött och bearnaisesås och gå runt med 5% kroppsfett.
Men det ju precis det som är poängen med LCHF. Du kan trycka i dig hur jädra mycket fett och bacon och grädde du vill och sedan ligga i soffan 7 dagar i veckan. Du kommer inte gå upp ett skit. Precis det som är poängen. Det har gått över 10 år sedan LCHF blev stort i Sverige och hur många som helst har gynnats av det och blivit smala, men det har du missat eller? Du kan inte mena allvar. Någon måtta får det vara.

Du kan väl prova själv i en månad. Har själv kört LCHF i över 10 år och alla lönnfeta amerikaner förundras av mig att jag är smal trots allt jag äter. Tro fan det när amerikanaren hänger på Starbucks och käkar low fat muffins och dricker sin sockerbomb a la frappucino. Så urbota retarderat. Sedan provar de LCHF och det är "wow, I never had a 6 pack before" sedan en månad senare slurpar de sin frappucino igen och blir lönnfeta. Så någon måtta får det vara. Kalorier in och ut ur mitt rövhål.
Citera
2020-04-13, 19:10
Citat:
Ja, det är en kombination. Svenssons och västerlänningar äter alltför mycket socker och snabba kolhydrater. Därför har vi så många tjocka män och kvinnor, pojkar och flickor.

Det krävs typ 2 timmar att förbränna en pizza, eller lite drygt 1,5 mils promenad.
Det är inte undra på att folk blir tjocka, vi har varken tid eller ork att lägga ner den träning som behövs när man äter skräpmat och alla dolda kalorier.

Jag minns på gymnasiet kunde man äta vad som helst utan att bli tjock eftersom man tränade 5 dagar i veckan, idag tränar man kanske 2 dagar i veckan och då hinner man inte förbruka det man äter, det är enkel matematik men tyvärr har vi i dagens samhälle inte möjlighet att träna det som behövs med 8 timmars kontorstid. ska man träna på kvällen 2 timmar så är man ju helt färdig sedan.

Nu under Corona mår man så mycket bättre eftersom man får mer tid över till träning.
Citera
2020-04-13, 19:14
Medlem
Skumt. Det är inte min uppfattning jag tycker tvärtom. Ser mer vältränade tjejer med sexiga kroppar än aldrig förr. Tror det har mycket med fitnesstrenden på b.la instagram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in