2020-04-05, 19:33
Medlem
BloodRedMoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleepyoh22
Eftersom han har 1.2gb tjänst kör han på koax vilket gör att han har ett modem/router/switch/accesspunkt inbyggt i allt. Han har inte den möjligheten tyvärr han måste ansluta via CH's "router".

Precis. Jag kör via Com Hem-uttag och måste koppla via modem/router, tyvärr.
Citera
2020-04-05, 19:44
Medlem
BloodRedMoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleepyoh22
Ja då har ju du rimligtvis gjort vad du kan göra, det ända är väl att om möjligt testa med en annan enhet. Annars får du nog mejla kundservice så får dom ta det vidare till deras tekniska avdelning.

Hon som jag pratade med sist på Com Hem-supporten sa att dom inte kunde hjälpa mig mer, så nu sitter jag här och skriver i ren desperation.
Citera
2020-04-05, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BloodRedMoon
Hon som jag pratade med sist på Com Hem-supporten sa att dom inte kunde hjälpa mig mer, så nu sitter jag här och skriver i ren desperation.

Har aldrig fått bra resultat från bredbandskollen, testa speedtest.net, finns flera olika svenska servrar man kan köra testet mot.

Har du tillräcklig hårdvara att ens kunna komma upp i dessa hastigheter? Dualcore processor och en mekanisk 5200rpm HDD är ju inte att rekommendera, om man säger så.. ^^
Kanske ditt nätverkskort är inställt på half duplex eller nåt?
Och vad har du för CAT version på din nätverkskabel från routern?
Senast redigerad av daTkonshens 2020-04-05 kl. 20:14.
Citera
2020-04-05, 21:05
Medlem
BloodRedMoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daTkonshens
Har aldrig fått bra resultat från bredbandskollen, testa speedtest.net, finns flera olika svenska servrar man kan köra testet mot.

På Speedtest så får jag 650 mbit/s i snitt neråt.

Citat:
Har du tillräcklig hårdvara att ens kunna komma upp i dessa hastigheter? Dualcore processor och en mekanisk 5200rpm HDD är ju inte att rekommendera, om man säger så.. ^^

Jag har dual-core processor.

Citat:
Kanske ditt nätverkskort är inställt på half duplex eller nåt?

När jag går in i inställningarna så står det "Konfigurering: Automatiskt" (kör Mac).

Citat:
Och vad har du för CAT version på din nätverkskabel från routern?

Nätverkskabeln är den som följde med i startpaketet, så den borde ju klara av hastigheten, tycker man.
Senast redigerad av BloodRedMoon 2020-04-05 kl. 21:13.
Citera
2020-04-11, 07:17
Medlem
Comhem?

I minst två år har vi Comhemanvändare fått meddelanden om att Comhem sålts till Tele2, ändå ser man så gott som dagligen helsidesannonser i DN om Comhems erbjudanden och förträfflighet och att Boxer nämns i annonserna. när man kollar närmare är det samma 99 kanaler med program från 1986 med bara repriser man sett under alla år. Man har varken Discoverys alla kanaler, eller TV 4 Fakta. Är detta lagligt att pracka på betalande kunder gammalt skräp. Dessutom prackar man på oss kunder reklam som avlöses av annan reklam som tillsammans med påannonser tar 15 minuter. Jag byter gärna till annat, men problemet är att jag bor i en Comhemfastighet. Vad gör ni med samma problem.
Citera
2020-04-11, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sixtinine
I minst två år har vi Comhemanvändare fått meddelanden om att Comhem sålts till Tele2, ändå ser man så gott som dagligen helsidesannonser i DN om Comhems erbjudanden och förträfflighet och att Boxer nämns i annonserna. när man kollar närmare är det samma 99 kanaler med program från 1986 med bara repriser man sett under alla år. Man har varken Discoverys alla kanaler, eller TV 4 Fakta. Är detta lagligt att pracka på betalande kunder gammalt skräp. Dessutom prackar man på oss kunder reklam som avlöses av annan reklam som tillsammans med påannonser tar 15 minuter. Jag byter gärna till annat, men problemet är att jag bor i en Comhemfastighet. Vad gör ni med samma problem.

Jag vet inte vilket Comhem du har. Men jag har nya och aktuella kanaler, även alla Discoverys kanaler. Men dock har TV Fakta, Guld, Film, SF-kanalen tagits bort, eftersom det inte finns något avtal längre. I Guld paketet har Viasat Film/Serier lags till.

Comhem och Tele2 har har gått samman då Tele2 köpte Comhem. Der är inget direkt som märks på annat sätt än att de använder sig av sinergi företagen i mellan.

Jag vet inte vad det är för 15 minuters reklam du syftar på!?
Citera
2020-04-11, 12:49
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Ok, vi tar det i delar.

1. Prackar på gamla kanaler? Du har ju skaffat ett abonnemang där, är du inte nöjd med kanalerna rekommenderar jag att du säger upp ditt avtal/byter tjänst och får andra kanaler. Ingen tvingar dig att vara Kund hos dom, om du inte är nöjd med din tjänst.

2. Reklam är inget Comhem styr över, dom packar ihop olika kanaler och sänder till dig som kund. Om tv4 eller kanal 3 väljer att ha reklam, så är det dom tv-kanalerna du får kontaka. Det är samma oavsett vilken tjänseleverantör du har.

3. Bara för att Comhem blir uppköpta behöver dom inte byta namn.

4. Comhem-fastighet är ett tråkigt ord, det enda det betyder är att du har möjlighet att ta emot Comhem's utsändning. Comhem är ingen fastighetsägare och har ingenting med ditt boende att göra, ej heller är det något tvång att välja Comhem bara för att möjligheten finns i ditt hus.

Har sett folk skriva förut: "Men kan bara välja dom som leverantör" Ja, tråkigt för dig att din BRF/Hyresvärd inte erbjuder andra alternativ, det är upp till fastighetsägaren att besluta vilka/vilken leverantör fastigheten har ett avtal med.
Senast redigerad av Sleepyoh22 2020-04-11 kl. 12:55.
Citera
2020-04-11, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VIilmerY
Jag vet inte vilket Comhem du har. Men jag har nya och aktuella kanaler, även alla Discoverys kanaler. Men dock har TV Fakta, Guld, Film, SF-kanalen tagits bort, eftersom det inte finns något avtal längre. I Guld paketet har Viasat Film/Serier lags till.

Comhem och Tele2 har har gått samman då Tele2 köpte Comhem. Der är inget direkt som märks på annat sätt än att de använder sig av sinergi företagen i mellan.

Jag vet inte vad det är för 15 minuters reklam du syftar på!?

Tack för svaret, men ditt svar förvånar mig, minsann. När jag flyttade till min lägenhet för 18 år sedan då fick jag reda på att det var en Comhemfastighet. på den tiden hette abonemanget On Demandpaketet med 99 kanaler, med samtliga Discoverykanaler och TV 4 fakta med bara nya program. Det fanns inga repriser på TopGear, Airport Dubai, Mythbuster och alla de andra som var gjorda runt 1985. Dom har jag nu som jag absolut inte vill se någonting av. Comhem hänvisar till att det är vad dom har och passar det inte så kan man hoppa åt helvete. Det går ej heller att välja andra eftersom Comhem har monopol på området jag bor i.
Reklamen är helt sjuk. Det börjar hela tiden med reklam, vill jag inte vänta tills reklamen på kanal 1 visats färdig och bläddrar vidare till nästa kanal, då hamnar jag på denna kanals reklam. Exakt vad skitstövlarna på Comhem vill, för varje gång jag bläddrar till nästa kanal får Comhem betalt för reklamen som jag absolut inte bett om och inte kan påverka eller ta bort. Jag är slav under Comhems mygelfasoner.
Citera
2020-04-11, 13:20
Medlem
Comhems TV Hub känns som ett skämt. Ofta vaknar jag mitt i natten av att TV slås på, fast både hubben och TV är avstängda. Känns som skräpet Comhem prackar på oss kunder är billigt skräp från Tibet.
Citera
2020-04-11, 14:37
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Citat:
Tack för svaret, men ditt svar förvånar mig, minsann. När jag flyttade till min lägenhet för 18 år sedan då fick jag reda på att det var en Comhemfastighet. på den tiden hette abonemanget On Demandpaketet med 99 kanaler, med samtliga Discoverykanaler och TV 4 fakta med bara nya program. Det fanns inga repriser på TopGear, Airport Dubai, Mythbuster och alla de andra som var gjorda runt 1985. Dom har jag nu som jag absolut inte vill se någonting av. Comhem hänvisar till att det är vad dom har och passar det inte så kan man hoppa åt helvete. Det går ej heller att välja andra eftersom Comhem har monopol på området jag bor i.
Reklamen är helt sjuk. Det börjar hela tiden med reklam, vill jag inte vänta tills reklamen på kanal 1 visats färdig och bläddrar vidare till nästa kanal, då hamnar jag på denna kanals reklam. Exakt vad skitstövlarna på Comhem vill, för varje gång jag bläddrar till nästa kanal får Comhem betalt för reklamen som jag absolut inte bett om och inte kan påverka eller ta bort. Jag är slav under Comhems mygelfasoner.

Comhem har inte något monopol på något, sluta snacka skit. Det är bara för fastighetsägaren att dra in från en annan leverantör om dom vill, finns inget som hindrar. Hela allmännyttan har kvar kabelnätet men har sen 10 år tillbaka även lan nät.

Att din förening eller hyresvärd är för snåla för att erbjuda alternativ, Är upp till dom. Det är inte comhem som har monopol på något, det är fastighetsägaren som inte investerat i alternativ. Ta det med din hyresvärd/förening.
Citera
2020-04-11, 20:03
Medlem
Citat:

Menar du att när du väljer en TV, börjar den med reklam?
Jag har TV från Comhem, men inga kanaler börjar med reklam, OM man inte råkar komma in just då ett reklamblock pågår. Där emot har TV4:as kanaler en annorlunda lösning. Hoppar man till en av TV4:as kanaler när det är reklam så börjar Alltid reklamen från börja, man kan inte Zappa in i mitten på reklamfilm, detta är för att TV4 vill att man ska se en hel reklamfilm i stället för en halv. Men de visar inte längre reklam för det. Men detts är om man streamar från Comhemplay, i mitt fall via Apple TV.
Citera
2020-04-12, 08:36
Medlem
En del gaphalsar i annan tråd försökte göra sig putslustiga genom att hävda en massa saker som inte stämmer. Att fastighetsägaren gjort en deal med Comhem har ingenting med programutbudet kanalbolagen erbjuder.

Innan irriterande reklaminslag fanns, hade kanalbolagen bara programmen att locka köpare med, därför tvingades dom att göra program som lockade köpare, annars försvann dom snart från marknaden. Detta var en perfekt balans som ingen klagade på.

När man kom på att reklaminslag gav kanalbolagen miljardbelopp i inkomster utan att göra någonting, slappnade man av och prackade på betalande kunderna gammalt skräp som Top Gear, Mythbuster, Jönssonligan med flera från 1985 som inte kostade kanalbolagen en enda krona/dollar som man dessutom kör i repriser flera gånger under en och samma månad.

Detta mygel måste EU sätta stopp för omedelbart. Kunderna betalar för att se program som känns fräscha och gjorda i närtid och inte påprackas reklam som dessutom inskränker på programtiden. De kanalbolag som inte kan ge kunderna det dom vill utan reklam förbjuds att delta i kanaltablån.

Om man går in på Discoverys hemsida och TV 4 Fakta så möts man av häftiga påkostade program med påannonser om att nya serier med 30 avsnitt startar nästa vecka. Jag har Investigation Discovery och där ser man dessa påannonser utan att det stör. Detta bevisar att Comhem kan göra avtal med dessa och alla andra liknande kanalbolag och slänga nuvarande skräpkanaler som ingår i deras utbudd med 99 kanaler som ingen vill se. Varför gör inte skitstövlarna på Comhem detta, för vi betalar 479:- i månaden för deras skräp som ingen bett om. Detta borde EU kunna kräva av Comhem annars saftiga böter. Överallt annars får man det senaste av allting när man köper en produkt, eller tecknar ett abbonemang. Comhem prackar på kunderna samma utbud de hade för 20 år sedan. Orsaken att dom fortsätter med detta är för att reklamintäkterna ger dom mångmiljardinkomster. Det måste förbjudas eftersom kunderna varken bett om detta eller deras programutbud från stenåldern.

Tittar man på TV en vanlig vardagskväll och sedan klockan 23.00 en lördagskväll så är det enorm skillnad på reklaminslagen som är minst 3-4 gånger så många på lördagen och all reklam är på svenska, det bevisar att det är Comhem som styr reklamen, annars skulle reklamen vara på engelska. Förbjud reklamen så får Comhem välja på att gå i konkurs eller köpa på sig häftiga program som folk vill betala för.
Senast redigerad av Sixtinine 2020-04-12 kl. 08:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in