2020-04-12, 18:27
Medlem
Kabeltattarens avatar
Sixtinine: Comhem har ingenting att göra med vilken reklam som visas på vilken kanal och när att göra. Du kan ta av foliehatten igen.
Citera
2020-04-13, 02:13
Medlem
SvartaBjorns avatar
0.02 - Trådstart och forumval.

Telefoni: operatörer --> Nätverk och datorkommunikation
/Moderator
Citera
2020-04-13, 03:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kabeltattaren
Sixtinine: Comhem har ingenting att göra med vilken reklam som visas på vilken kanal och när att göra. Du kan ta av foliehatten igen.

Du skall inte inbilla mig att något av amerikanska kanalbolagen har något intresse av att visa gamla Jönssonligan serier, annat än att dom får dom gratis för ingen betalar för gammalt skräp. Det är därför Comhem väljer det som är gratis, för annars hade vi kunnat se samtliga Discovery och TV4 Fakta serier som snåla Comhem inte vill betala för.
Citera
2020-04-13, 05:41
Medlem
flazbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sixtinine
Comhems TV Hub känns som ett skämt. Ofta vaknar jag mitt i natten av att TV slås på, fast både hubben och TV är avstängda. Känns som skräpet Comhem prackar på oss kunder är billigt skräp från Tibet.
Hubben startar upp en gång i timmen och letar uppdateringar tror jag. Din TV kanske känner av detta på något sätt om den är på stand-by?
Citera
2020-04-13, 11:28
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sixtinine
Du skall inte inbilla mig att något av amerikanska kanalbolagen har något intresse av att visa gamla Jönssonligan serier, annat än att dom får dom gratis för ingen betalar för gammalt skräp. Det är därför Comhem väljer det som är gratis, för annars hade vi kunnat se samtliga Discovery och TV4 Fakta serier som snåla Comhem inte vill betala för.

Men snälla människa... Om du byter till Telia, tror du att det är andra program som sänds på tv4 då? Eller annan reklam?

Hört talas om tv tablå? Det finns en i Sverige. Du har skapat din egna tråd och yrat, sen gick du in hit och yrade. Har du fått någon anti comhem psykos? Lägg ner spriten och ta en promenad.

Comhem är som en brevbärare. Dom samlar ihop kanaler och sänder vidare till dig. Dom har inget inflytande över reklam eller utsändning. Antingen trollar du, eller.. Jag vet inte längre
Senast redigerad av Sleepyoh22 2020-04-13 kl. 11:30.
Citera
2020-04-13, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleepyoh22
Men snälla människa... Om du byter till Telia, tror du att det är andra program som sänds på tv4 då? Eller annan reklam?

Hört talas om tv tablå? Det finns en i Sverige. Du har skapat din egna tråd och yrat, sen gick du in hit och yrade. Har du fått någon anti comhem psykos? Lägg ner spriten och ta en promenad.

Comhem är som en brevbärare. Dom samlar ihop kanaler och sänder vidare till dig. Dom har inget inflytande över reklam eller utsändning. Antingen trollar du, eller.. Jag vet inte längre

Du gaphals, lägg dig inte i det du inte begriper och sluta spamma i tråden. Hur många gånger har inte Comhemkunder fått meddelanden om att Discovery och TV 4 Fakta inte ingår längre i utbudet. Comhems bortförklaringar har varit att man inte kommit överens om prissättningen. Ett tydligt bevis på att Comhem bara erbjuder kanaler som är gratis med program från 1985 och äldre som ingen köper längre som därför måste ges bort för att överhuvudtaget få skräpet ut bland tittarna. Alltså kan Comhem radera sina 99 kanaler och lägga in sånt som kunderna vill se utan att höja priset för 479:- är redan högt, framför allt för det skräp man prackar på oss kunder. Jag har sett andra operatörer som erbjuder reklamfritt om man önskar, men det kan jag inte välja för Comhem hindrar mig.
Citera
2020-04-24, 23:49
Medlem
Nån gång i timmen så tappar alla enheter anslutningen till internet, hållt på i några dagar. Vad fan kan det bero på?

Får upp detta i loggen:
WAN DHCP client (1) stopped
Citera
2020-04-27, 21:20
Medlem
Com Hem ligger nere för mig just nu. Även deras hemsida. Någon annan med samma problem?
Citera
2020-04-27, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evilpenguin
Com Hem ligger nere för mig just nu. Även deras hemsida. Någon annan med samma problem?
https://netnod.se/ix-stats/14all_ix-...n.34&png=daily

"Oops"
Citera
2020-05-02, 21:39
Medlem
Någon som vet bästa priset man ja få på abb/savedesk avdelningen för bredband 150/10 ?

Tack på förhand!
Citera
2020-05-03, 10:35
Medlem
I går när jag satte på TV och TV hubben, dök det upp en fjärrkontroll på skärmen, där jag ombads att sätta på fjärrkontrollen till TV Hubben. Efter flera försök hoppade den igång. Sen dök det upp en massa erbjudanden i flera fönster efter varandra. Till sist dök det upp ett fönster där man ville att jag skulle logga in på mitt Googlekonto, vilket jag inte gjorde.

Helt plötsligt blev jag av med nätverket. Trots flera försök lyckades jag inte. Då går det inte att använda internet. Så jag satt i telefonkö en timme ungefär. Ett bevis på vilket skräp Comhem prackar på kunderna, när alla måste ringa supportern. Spydiga supportern berömde Comhems kanalutbud, med bara gammalt skräp som Top-Gear och annat som är 50 år gamla repriser. Det var hans älsklingsprogram. Va, drev karln med mig. Han berättade att han ser dessa repriser hela tiden. För att göra reklam för Comhems förträfflighet skröt han med att dom minsann gett oss kunder ytterligare en kanal Gratis. (om matlagning) Vem vill se matlagning när man redan har flera värdelösa kanaler med matlagning. Dom har Comhem valt för dom får skräpet gratis från kanalbolagen. Jag frågade honom spydigt. Varför gav du inte oss kunder TV4 Faktakanalen eller Discoverykanalerna som folk vill se. Sedan stängde jag av mobilen i örat på honom. Det jag uppmanades göra med fjärrkontrollen var i själva verket en uppgradering av TV-Hubbsystemet. Varför berättade man inte det då, i stället för att pracka på mig bild på fjärrkontrollen som varit på hela tiden.

Hur som helst så slipper man strulet med att TV-Hubben och TV slås på mitt i natten, man stänger bara av TV med fjärrkontrollen. Det var tydligen en bugg man löste genom uppgraderingen igår.
Citera
2020-05-07, 23:14
Medlem
Hej alla.

Kan man. Bara felanmällla com hem bredband under kundtjänst öppettider? Verkar ju sjukt stört i så fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in