2020-04-10, 19:45
Medlem
Bara 3 kvar. Kämpa. Snart har vi corona täckt hela landets äldreboenden.

Coronaviruset finns nu på äldreboende i 18 av 21 län. Det visar en lägesrapport från landets länsstyrelser.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7450434
Citera
2020-04-10, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Varje vecka som går plussas det på en vecka för effekt. "Men det tar två veckor innan karantän märks!", "men det tar tre veckor innan karantän märks!", "men det tar fyra veckor innan..." osv.

Om det nu inte är ett land som kör karantän och dag 1 har låga siffror. Då är det "titta vad bra det funkar med karantän!"

Enligt mina karantänberäkningar så ligger just nu Finland på minus 48 dödsfall i sekunden. Folk har börjat återuppstå från de döda. Vad Frankrike håller på med vet jag inte!
Citera
2020-04-10, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ittepa
Ja jag förvränger det han säger med flit för att han förvränger allt som andra säger... Jag gjorde lite parodi helt enkelt.

Det gör du inte. Du för en ohederlig argumentation genom att förändra, förvanska och förvärra vad folk säger.

Typiskt desperat beteende.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Va? Källa?

Sahlgrenska blodgivare enhet
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av speedskater
Hör här nu ditt pack....

Vi måste utgå från vad FHM säger.

Och dom sade att 2,5% var smittade under dom 5 dagarna som undersökningen pågick. Dom fångade inte upp respondenter som haft smittan tidigare.

Du behöver inte tro mig. Kolla du upp dr Johns video på youtube från idag och försök sedan räkna ut 1+1.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stacanovist
Frankrike visar det för att få folk att förstå varför man ber dem om uppoffringar i form att man förbjuder dem att gå ut.
Sverige visar inte det för att folk ska tro det ser bättre ut än det verkligen är och klagar således mindre på att man inte inför förbud.

Ländernas överdödlighet visar att Sverige visar bra statistik. Exempelvis har Portugal, Sverige och Danmark lika överdödlighet, trots att Portugal och Danmark visar lägre "coronafall" än Sverige per capita. Det innebär att Sverige visar en en mer korrekt statstik för coronaavlidna än dessa länder.

https://www.euromomo.eu
Citera
Medlem
Citat:
Nääämen???? Hur är det möjligt???? Det kan inte stämma!!!! Det har ju infört karantän!!!!! Måste vara någon som pumpar ut smitta i dricksvattnet för detta går inte ihop!!!!

Du är så efterbliven. De områden som sattes i karantän tre veckor innan resten av landet har minskade fall nu. Fler regioner rapporterar minskat antal smittade. Frankrike har dessutom börjat redovisa dödsfallen från äldrevården. Tragiska siffror ja, men ingen tvekan i Frankrike att karantänen hjälper mot annars ännu högre siffror.

Du är en sorglig prick du.
Citera
2020-04-10, 19:47
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Nu skjuter du dig dock själv i foten...
1. Alla personer som inte har ett förbättrat sjukdomstillstånd efter 10 dagar ska läggas in på IVA. Av denna anledning las Boris in.
https://ars.els-cdn.com/content/image/1-s2.0-S0140673620305663-gr1_lrg.jpg

2. Boris får inte intensivvård längre, han var där typ 2.5 dagar.

Boris Johnson fick syrgas för att han hade svårt att andas. Syrgas är ju inget man ger bara för att "det kan vara bra".

Boris var väldigt sjuk och utan syrgas kunde det gått illa. En respirator var redo:

Citat:
På måndagen blev han inlagd på intensivvårdsavdelning. Han har där under de senaste tre dygnen fått syrgas för att få hjälp med andningen.

https://www.dn.se/nyheter/varlden/viktigt-att-boris-johnson-fokuserar-pa-att-bli-frisk/
Citat:
Hans flytt till intensivvårdsavdelningen på måndagskvällen var enligt Downing Street en försiktighetsåtgärd om han skulle behöva en respirator för att underlätta tillfrisknandet.

– Premiärministern var stabil över natten och är fortfarande vid gott mod. Han får andningsstöd och andas utan annan hjälp, säger en talespersonen, som uppger att Johnson inte har behövt respirator.

https://www.svd.se/kallor-oforandrat-lage-for-johnson
Senast redigerad av -Info- 2020-04-10 kl. 19:51.
Citera
2020-04-10, 19:48
Medlem
folk festar på sturehof och riche varje kväll vad vet dom rika som vi andra inte fattar
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skojabara
Sahlgrenska blodgivare enhet

Länk?

Shit vad många smittade vi har här i Götet, då
Kan jag med gott samvete återvända till jobbet på tisdag efter 3,5 vecka inlåst! Yeaaah

You just made my day!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hosnianna
Det är inte samma sak som att ha smittan. Om man inte bli sjuk så bär man på virus i cirka en vecka. Sedan är de borta.

Jag pratar om folk som haft smittan utan och veta om det.En stor del har redan haft viruset utan att veta
Citera
2020-04-10, 19:49
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shalom88
folk festar på sturehof och riche varje kväll vad vet dom rika som vi andra inte fattar

Solidaritet har aldrig varit för de rika
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in