Citat:
Ursprungligen postat av
fluffypuffy
Förstår du ens på vilken dagisnivå testerna utförs på i exempelvis södra Europa? Du hostar och får direkt diagnosen Covid. Lägg till det dessa totalt opålitliga testkit som visar positivt på allt från feber till halsont.
Till vilken nytta gör det att skapa samhällspanik utifrån dom premisserna?
Och vilka effekter tror du en stängning av samhället skulle göra? Små företag som tvingas gå i konkurs för att vi stänger ner. Arbetslöshet som i sin tur kommer skapa framtida psykologisk ohälsa som kommer skörda betydligt fler dödsoffer än den här influensan.
Det viktiga att förstå och se är att det inte dör fler än vanligt, det är väldigt väldigt viktigt att förstå detta. Det dör INTE fler än vanligt.
Att då dra till med drakoniska åtgärder som trasar sönder landet på helt andra plan är helt orimligt.
Förstår du vad jag försöker förklara för dig?
Förstår precis vad du försöker förklara för mig och det är det jag säger.
Om vi testar, spårar och isolerar de sjuka så kommer vi kunna fortsätta våra liv på ett fullt normalt sätt med lite extra distans och renlighet, om vi istället gör vad vi håller på med så kommer vi bli inspärrade av staten när folket skriker i panik om/när dödstalen stiger.
Jag vill ha min frihet kvar och tror nog att alla egentligen vill det, de har bara inte fattat det än, skriker de vidare i panik kommer de troligen förstå det men det är så dags då..
Varesig man anser att det dör fler än vanligt eller inte är ett öppet samhälle under ansvar det vi måste försöka behålla, för att få de som nu inte tar ansvar att förstå så testar vi och isolerar de som är smittade så förstår de varför de måste ta ansvar istället för som nu.
Alla borde vara överrens om detta, konspiratoriker som inte tror det finns ett virus, de som tror att detta virus är en förkylning och de som anser att detta är pesten 2, alla får svar på sina frågor om vi letar upp och isolerar de sjuka om de finns, är lätt förkylde allar behöver respirator/kista, resten kan återgå till sina liv och arbeten så ett någorlunda samhälle kan bestå tills detta är över.
Testa
Spåra
Isolera
Gör detta på ett mänskligt och etiskt sätt så kommer vi ta oss igenom detta mycket bra och med högburna huvuden oavsett hur det går och kan starta upp ett smhälle man vill leva i när detta är över.