2020-04-11, 09:27
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Ja de är väl ej så. Konstigt? Du och dina vänner sitter väl. På x antal miljoner i skuld..
Hoppas detta virus drabbar dig och dina nära så du ändrar uppfattning och inser att pengar ej är viktigt.
Jag har inte nämnt något om pengar ändå drar du slutsatser?
Det har redan drabbat flera av mina vänner. Vet du vad som hände? Dom låg hemma i 4 dagar i "som vilken förkylning som helst"
Märks att vi är på olika nivåer. Jag tycker synd om dig för din syn på andra medmänniskor. Antar du inte har några nära. Om du har så hoppas jag ni klarar er bra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Ok, källa på det är du snäll!
Worldometers.info.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Dom sattes dock i karantän på en militärbas om jag inte missminner mig. Så där gjorde dom flera rätt. Tog hem medborgarna, skyddade dom andra medborgarna genom karantän. Dom var dock lite sen ute då republikanerna länge tonade ner hotet då dom trodde det var något påhitt av demokraterna.

Absolut, sedan så är de sena nu igen med att säkra militären från smittan då de är sena på bollen med att säkra alla skepp i flottan osv ovanpå att deras kustbevakning inte kan hantera alla amerikaner som åker iväg med båtar (Jag tror ingen kan klandra dem för det dock)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Samma här, men jag tror då hellre på min ide om att ta respiratorvård, få mediciner för att slippa de sista plågorna och om jag går ut som en svårt lungsjuk person då har jag fortfarande möjligheten att ta mitt eget liv. Hela tiden kraftigt nerdrogad.

Men jag ser det hela som en teoretisk diskussion. Jag är inte där ännu.
Det är nog ungefär så jag ser det också. Det är just respiratorvården jag inte ser som en lösning när man är för svag för behandlingen och efterdyningarna. Då tar jag hellre bara en syrgasmask, massor med knark, och < 1% chans att överleva fast då med mindre invalidisering.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Och det gick bra tycker du?
Proaktivt beteende är ALLTID bättre än reaktivt beteende när man vill hindra smittspridning

Källa

https://www.youtube.com/user/Campbellteaching
Citera
2020-04-11, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Jag har inte nämnt något om pengar ändå drar du slutsatser?
Det har redan drabbat flera av mina vänner. Vet du vad som hände? Dom låg hemma i 4 dagar i "som vilken förkylning som helst"
Märks att vi är på olika nivåer. Jag tycker synd om dig för din syn på andra medmänniskor. Antar du inte har några nära. Om du har så hoppas jag ni klarar er bra.
Som vilken förkylning som helst.. Okej. Du ljuger. https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/expert-coronaviruset-kan-ge-skador-for-livet/
Citera
Medlem
Duerfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Ingen som är immun. Du vet ej hur länge man är immun.

De som har antikroppar är immuna. Naturligtvis vet vi inte hur länge man blir immun, eftersom Covid-19 är en ny sjukdom.

De mest närliggande sjukdomar som finns skapade immunitet som varade minst 3 år (SARS) och 1-2 år (MERS). Det finns ingen egentlig anledning till att tro att Covid-19 kommer ha immunitet som är mer kortvarig men naturligtvis behöver vi data som kommer att dröja av uppenbara skäl. Människor måste ha haft antikroppar i flera år för att veta hur lång immuniteten är.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honken55
Döda per capita.....

USA kryper sakta uppåt för att komma ikapp Sverige dock, Sverige har 86 per 1 miljon medan USA har 57 per 1 miljon, för mindre än 2 dagar sedan så hade USA 45 per 1 miljon.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Ja han var snabb att stänga gränsen mot kina. Också mot europa. Vad hjälpte det?

Inga begränsande åtgärder verkar hjälpa.

Ryssland är Intressant att följa då de stängde mot kina direkt när wuhan blev känt.

Hjälpte väl en stund men nu är moskva nerstängt.
Proaktivt beteende är alltid bättre än reaktivt beteende om man vill hindra smittspridning

Källa

https://www.youtube.com/user/Campbellteaching
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Ja han var snabb att stänga gränsen mot kina. Också mot europa. Vad hjälpte det?

Inga begränsande åtgärder verkar hjälpa.

Ryssland är Intressant att följa då de stängde mot kina direkt när wuhan blev känt.

Hjälpte väl en stund men nu är moskva nerstängt.

Det kallas damage control, bara för att dom stängde flygtrafiken från Kina (väldigt tidigt) betyder det inte noll döda idag. Siffran över döda uppger de själva hade varit sexsiffrigt vid det här laget om det inte vore för den åtgärden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Gärna det, hellre än att var en Trumpbeundrare för det måste var jobbigt att på några veckor gå från att det bara var en vanlig influens till att stänga ned landet kräver en enastående flexibel tankeförmåga för hans beundrare eftersom Karln alltid har rätt.

Men tycker du att vi ska låsa in folk och sätt ut militär och polis att övervaka så att folk inte går ut som i Kina eller tycker du att vi som dom ska förfalska statistiken.

Lille Jimmy och lille Kristersson har efterlyst masstestning, tycker du att det är en bra idè
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/expert-coronaviruset-kan-ge-skador-for-livet/
Experterna säger att de ej. Är en vanlig influensa men du Flashback expert säger att de är en vanlig influensa. Hahahaha.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honken55
Döda per capita.....

Vart ser du slutresultatet? Jag ser bara en siffra för dagens datum.
Om du kollar i din spåkula, så är nog många tidningar intresserade av hur det kommer sluta.
Du kan få bra betalt för dom siffrorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in