2020-04-10, 19:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av speedskater
Sluta nu svamla. Våra bästa siffror är att 2.5 procent har smittan.

Undersökningen gjord av FHM under förra veckan.

Norge och Finland kommer sköta sitt shit alldeles utmärkt.

Vi, kommer kaousa.

Edit: gjord under denna vecka.
2,5%. Och du tror det stannar där? Det var 2,5% som bar smittan i Sthlm under dom 5 dagarna som undersökningen pågick.

Tyskland släppte en liknande rapport idag där dom även hade med folk som tillfrisknat och hade utvecklat antikroppar. Dom hamnade på 2% smittade och 14% som hade tillfrisknat. Alltså 16% som hade haft smittan i en liten stad trots lockdown. Stockholm som är en mycket mer tätbefolkad stad utan lockdown lär ligga högre.
Citera
2020-04-10, 19:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skojabara
Du snackar skit ,Vid en test på blodgivare på Ssj så var 54 utav 80 hadde antikroppar mot viruset..

Svammel

Tegnell fixa en 750 Pers randomiserad undersökning under denna vecka som motbevisar allt du säger.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Är Boris Johnson en av dem?

"Inte värre än en influensa" ha ha... Hälsa Boris det.

Nu skjuter du dig dock själv i foten...
1. Alla personer som inte har ett förbättrat sjukdomstillstånd efter 10 dagar ska läggas in på IVA. Av denna anledning las Boris in.
https://ars.els-cdn.com/content/image/1-s2.0-S0140673620305663-gr1_lrg.jpg

2. Boris får inte intensivvård längre, han var där typ 2.5 dagar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ittepa
Nääämen???? Hur är det möjligt???? Det kan inte stämma!!!! Det har ju infört karantän!!!!! Måste vara någon som pumpar ut smitta i dricksvattnet för detta går inte ihop!!!!

Jag vet inte om du är dum eller om du försöker vara ironisk. Men Frankrike har bara haft karantän i två veckor.
Citera
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Från Aftonbladet:
Trump sa "Sweden is suffering badly" MSM skriver att han sa "Sverige lider svårt" Är detta grammatiskt korrekt? Republikan

Hej, frågan är väl snarare om påståendet är faktiskt korrekt. Jag har ingen aning om vad han syftar på.
Sara Milstead

Kan de va så svårt att förstå vad han syftade på...?
Hmm...

Du får gärna förtydliga vad han syftade på.

Det är ju ett högst allmänt uttalande som man väl kan göra om alla länder, utom kanske Turkmenistan, men om det var mer specifikt så kan du väl förklara.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Förstår du ens på vilken dagisnivå testerna utförs på i exempelvis södra Europa? Du hostar och får direkt diagnosen Covid. Lägg till det dessa totalt opålitliga testkit som visar positivt på allt från feber till halsont.
Till vilken nytta gör det att skapa samhällspanik utifrån dom premisserna?

Och vilka effekter tror du en stängning av samhället skulle göra? Små företag som tvingas gå i konkurs för att vi stänger ner. Arbetslöshet som i sin tur kommer skapa framtida psykologisk ohälsa som kommer skörda betydligt fler dödsoffer än den här influensan.

Det viktiga att förstå och se är att det inte dör fler än vanligt, det är väldigt väldigt viktigt att förstå detta. Det dör INTE fler än vanligt.

Att då dra till med drakoniska åtgärder som trasar sönder landet på helt andra plan är helt orimligt.

Förstår du vad jag försöker förklara för dig?

Förstår precis vad du försöker förklara för mig och det är det jag säger.
Om vi testar, spårar och isolerar de sjuka så kommer vi kunna fortsätta våra liv på ett fullt normalt sätt med lite extra distans och renlighet, om vi istället gör vad vi håller på med så kommer vi bli inspärrade av staten när folket skriker i panik om/när dödstalen stiger.

Jag vill ha min frihet kvar och tror nog att alla egentligen vill det, de har bara inte fattat det än, skriker de vidare i panik kommer de troligen förstå det men det är så dags då..

Varesig man anser att det dör fler än vanligt eller inte är ett öppet samhälle under ansvar det vi måste försöka behålla, för att få de som nu inte tar ansvar att förstå så testar vi och isolerar de som är smittade så förstår de varför de måste ta ansvar istället för som nu.

Alla borde vara överrens om detta, konspiratoriker som inte tror det finns ett virus, de som tror att detta virus är en förkylning och de som anser att detta är pesten 2, alla får svar på sina frågor om vi letar upp och isolerar de sjuka om de finns, är lätt förkylde allar behöver respirator/kista, resten kan återgå till sina liv och arbeten så ett någorlunda samhälle kan bestå tills detta är över.

Testa
Spåra
Isolera

Gör detta på ett mänskligt och etiskt sätt så kommer vi ta oss igenom detta mycket bra och med högburna huvuden oavsett hur det går och kan starta upp ett smhälle man vill leva i när detta är över.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ittepa
Nääämen???? Hur är det möjligt???? Det kan inte stämma!!!! Det har ju infört karantän!!!!! Måste vara någon som pumpar ut smitta i dricksvattnet för detta går inte ihop!!!!

Varje vecka som går plussas det på en vecka för effekt. "Men det tar två veckor innan karantän märks!", "men det tar tre veckor innan karantän märks!", "men det tar fyra veckor innan..." osv.

Om det nu inte är ett land som kör karantän och dag 1 har låga siffror. Då är det "titta vad bra det funkar med karantän!"
Citera
2020-04-10, 19:44
Medlem
Citat:
Då kanske vi skall titta på vilka journalister som skapar panik och låsa in dom några år.

Dom slesta sprider gärna Corona nyheter.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
2,5%. Och du tror det stannar där? Det var 2,5% som bar smittan i Sthlm under dom 5 dagarna som undersökningen pågick.

Tyskland släppte en liknande rapport idag där dom även hade med folk som tillfrisknat och hade utvecklat antikroppar. Dom hamnade på 2% smittade och 14% som hade tillfrisknat. Alltså 16% som hade haft smittan i en liten stad trots lockdown. Stockholm som är en mycket mer tätbefolkad stad utan lockdown lär ligga högre.

Hör här nu ditt pack....

Vi måste utgå från vad FHM säger.

Jag tänker ju iaf ej utgå från vad en random pajas på FB säger.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Han sa att han spådde att 60k kommer att dö.
Inte alls orimligt om man minns en bråkdel från matte A. Fast då måste man hålla sig utanför Sveavägen 68.

Ni har ju bara förvrängningar av budskap att ta till för att verka smarta.

Ja jag förvränger det han säger med flit för att han förvränger allt som andra säger... Jag gjorde lite parodi helt enkelt.
Citera
Medlem
Citat:
Du snackar skit ,Vid en test på blodgivare på Ssj så var 54 utav 80 hadde antikroppar mot viruset..
Det är inte samma sak som att ha smittan. Om man inte bli sjuk så bär man på virus i cirka en vecka. Sedan är de borta.
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
Your original argument was wrong and you’re wrong in this matter as well.
Hade inget "original argument" baserat på antalet testade fall då detta är totalt irrelevant.
Kollar man på den statistiken vid olika tillfällen framgår det att Sydkorea har 0,7% dödlighet och Storbritannien 13%.

Det var det enda jag ville ha sagt med mitt inlägg, att siffrorna över antalet positivt testade fall helt saknar betydelse, inte vad talen i sig innehåller.

Du har missförstått allt, kanske du inte förstår min text helt och hållet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in