2020-04-10, 09:53
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy
Försök inte ditt as.
Golvbrunnshanna är djupt inblandad i mordet, rättvisan kommer snart ifatt henne också.
Hon skurade mördaren Stefans besudlade golvbrunnar rena, för att hon "tycker om rena golvbrunnar ". Inte sina egna dock, bara Stefans.
Hanna svarade SD i en tidigare chatt där han ville döda Lena, "nej hon får leva".

Så försök INTE framställa HD som ett offer, Hanna hade sin chans att berätta sanningen när hon vittnade, hon tog den inte.
Istället papegojade hon Stefans lögner om att Lenas blod i hans hus kom från otaliga sexakter.

Du bortser från att Golvbrunns-Hanna var utsatt för ett omänskligt förtryck av plågoanden Lena.
Den kvinna som inte önskat livet ur Pastorn som försökte lura av henne sin man med grov förföljelse och underlivs trakasserier är inte född. Du måste förstå det utan att ge henne rätt att mörda Lena.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-10 kl. 10:51.
Citera
2020-04-10, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Har reagerat så också. Tyckte att hon i text verkade som en robot i svaren intill absurdum.
Men rösten på ljudupptagningen är (när hon berättar om LW:s påträngande redovisning av sexlivet tillsammans
med HD:s make och exmake) stadig och alert, har nyanser.
En fullt medveten människa, känns inte som en av psykmediciner drogad.

Var finns länk till ljudupptagning med HD? Jag vill också höra hennes röst.
Citera
2020-04-10, 10:14
Medlem
Rastades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Var finns länk till ljudupptagning med HD? Jag vill också höra hennes röst.

Någon får ladda upp den igen för den finns inte kvar.
Citera
2020-04-10, 10:22
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Mycket otydligt inlägg, man kan alltid överklaga en häktning. Vad menar du med att överklaga en dom till HR och dom anser att det blir en friande dom så hävs häktningen, om HR anser det? Förtydliga gärna ditt inlägg för jag är nyfiken på vad du menar.

Jag menar att om HR går igenom TRs dom och ser att det blir en friande dom i HR så häver HR självklart häktningen innan förhandling i HR. Finns väl ingen som helst anledning att ha kvar den åtalade i häkte om det går mot en friande dom.
Citera
2020-04-10, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
Någon får ladda upp den igen för den finns inte kvar.

Jag frågade Moschata. Hen kanske har den att ladda upp? Var finns inlägget där länk eller hänvisning funnits tidigare? Det är konstigt att jag missat detta eftersom just HDs röst intresserar.
Citera
2020-04-10, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Du bortser från att Golvbrunns-Hanna var utsatt för ett omänskligt förtryck av Sperma-Lena.
Den kvinna som inte önskat livet ur Pastorn som försökte lura av henne sin man med grov förföljelse och trakasserier är inte född. Du måste förstå det utan att ge henne rätt att mörda Lena.

Vänta lite nu; Sperma-Lena, Golvbrunns-Hanna samt Pip- psykopat-Stefan.....omänskligt förtryck skriver du att LW utsatte HD för. Du har en till, SD....den som utsatt båda dessa kvinnor för omänskligt förtryck, ljug etc. under många år. Dessutom är han förmodligen en kallblodig mördare. Förstår inte riktigt vart du vill komma? Känns som dina tankar och resonemang stannar efter några sekunder så fort LW kommer in i huvudet på dig. Är det något personligt?
Citera
2020-04-10, 10:57
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Barnen for jävligt illa av exakt samma anledning deras mamma blev mördad för. Hon hade en störning vilket gjorde henne emotionellt oförmögen.

Grabben cyklade för H-E på motorvägen i desperation för att han tvingades umgås med sin mamma.

Eller också gjorde han det för att han var tvungen att stå ut med en styvmoder från helvetet, Malin.
Citera
2020-04-10, 10:57
Medlem
Nåt är på gång...

Ljudinpelningar från rättegången ligger än så länge som privata. Måste man ha nåt slags abonnemang för att lyssna eller brukar de bli för alla när de är klara?
Jag tänkte om det filas på dem fortfarande.

https://www.youtube.com/playlist?list=PLvOJ3rmH43554VDREmuI2DS1lyR0y3cUO
Citera
2020-04-10, 11:00
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
ÅH sa väl i rätten att utredningen har fortgått hela tiden? Det finns 3 uppenbara lögnhalsar som sannolikt är föremål för hemliga tvångsmedel. Det satt väl utredare i rättssalen och noterade flitigt vissa av rättegångsdagarna?
Tråden intresserar alla parter, så vi kan nog räkna med att även utredarna följer den. Eller, hur - JG och HD med pappa?
För mig är det självklart att åklagaren fortsätter utredningen mot HD och JG när den här domen väl är i hamn.
Hur vanligt är det att utredare sitter med under rättegången och antecknar?
Jag kan inte påminna mig om att jag har läst om det i något annat fall.
Citera
2020-04-10, 11:03
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Aktbilaga 150 vittnesförhör (5) sid 38 Hanna W.

Therese frågade Hanna vad hon tror kan ha hänt Lena. Hanna svarade att Lena kände mycket märkliga människor.
[...]
Varför säger HD att LW känner mycket märkliga människor?
Är det en ny lögn hon försöker plantera?
Det har inte kommit fram någonting om det i FUP.
De märkligaste är SD, HD och JG:
Citera
2020-04-10, 11:04
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Att vantolka Lenas abnorma svartsjuka som ärlighet beror BARA på om man har liknande, tidiga problem som Lena. Det har denna tråd med all önskvärd tydlighet visat . Punkt!

Lena var en av dom kvinnor som jagar hemska män för att få "bevis" för sina problem.

Ingen hade rätt att ta hennes liv men givet Stefan misstolkade hennes efterhängsenhet som kärlek kunde det bara sluta i katasrof.

Varför behövde LW skriva detta i hennes långa förklaring till HD:

”[SD]Skriver till mig att han saknar mig. Min kropp, mitt prat, mitt allt. Att han svullnar nu. Att han vill in i mig nu, i sängen.
Kanske ge film till Mats som han spelade in i smyg när han tog mig bakifrån.

Var det av *omtanke* eller bara att såra HD?
Citera
2020-04-10, 11:08
Medlem
Utredningen är fortfarande pågående och ÅH har smart nog skrivit in i Stämningsansökan ”Stefan Davidsson har ensam eller tillsammans och i samförstånd med annan person på natten mellan den 14-15 maj 2018 i Örebro berövat Lena Wesström livet genom att tilldela henne minst 17slag i huvudetoch ansiktet.”

Efter att ha läst en hel del i FUP, så är det tydligt att det finns 3 personer som undanhåller fakta. Två av dessa har bevisligen gjort raderingar i sina mobiler – HD har raderat datumen 14 – 16 maj och JG raderade häpnadsväckande mitt under förhör. Den SD-skyddande svärfadern ställde direkt upp med laptop och telefon som överlämnades innan SD och HD drog iväg mot USA mitt i natten på tisdagen. Han minns inte att de talat något särskilt om varför polisen beslagtagit svärsonens digitala enheter. Ingen minns att de har talat inbördes om att Lena var försvunnen och vad som kan ha hänt henne. Det låter verkligen inte trovärdigt.

HD vet att Lena är borta när hon inte borde veta det. Hon berättar för chefen på jobbet tidig morgon och hoppas att Lena är borta för alltid.

SD är på jobbet och säger till chefen att det kommer blir Rubriker. Han är säker på att något allvarligt har hänt och att Lena inte håller sig undan frivilligt.

SD; HD och hennes pappa vet att det är Lena som har hittats och VAR innan de kan veta det. I förhör blir minnet sen dåligt, eftersom de ger alla olika uppgifter som växlar med tid.
En av förklaringarna är att både HD och hennes pappa såg avspärrningarna när HD hämtas av sin pappa efter förhöret för att åka till landet där SD finns. De menar att de tog E20 mot Folketorp i Odensbacken, men saken är den att landet ligger åt motsatt håll.

HD:s vän TB berättade i förhör att HD sagt att de förberedde barnen på att pappa kan bli anhållen. För han var den sista som ”SÅG” henne…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in