2020-04-09, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Herregud sån sjuk människa. Skämmande omedveten om att hon själv förblöder.
Ondska är omedvetenhet.

Jag tror tyvärr att ondska är medvetenhet ..
Man väljer medvetet gott eller ont ..
Citera
2020-04-09, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Ja, logiskt är han alltså en idiot. Ingen är så tankspridd att man inte fattar att man är inkallad till förhör i ett synnerligen vidrigt mordfall.

Eller .. tänk om han var på väg att radera något ganska oviktigt innan ...och sa det till någon, som sa "Låt det var kvar, det syns
att något är raderat" och han lät bli att radera därför. Men väl på polisstationen tyckte han att
det kändes enkelt att radera ändå .. Det var ju ändå inget viktigt .. om de skulle hitta vad han skrev.
Han kunde väl inte veta då att det var svårt att återskapa?
Om man måste gissa, så gissar i alla fall jag att polisen KAN återskapa raderade texter.
Så jag tänker mig att han menade att han tog chansen ... och skulle de se texten så
var det ändå inte avgörande för någon delaktighet i mord.

Tänk på att JG tydligen inte kände till att SD var otrogen med LW.
Med andra ord delgav inte SD allt till JG.
På samma sätt är det långt från säkert att JG hade information om att något var på G
vad gäller mordet.
JG uppger att han var överrumplad över otroheten och kände sig själv bedragen.
Det verkar trovärdigt.
Liksom att han efter kännedom om mordet borde blivit ännu mer upprörd och "bedragen"
av sin bästa vän.
Citera
2020-04-09, 22:49
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Normala människor behöver inte ens välja tänker jag nog. Bara ynkliga kräk ägnar sig åt ondska.
Citera
2020-04-09, 22:50
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Nej, ingenting hon sagt är nåt annat än hennes perverterade ondskefulla illusioner, inte ett uns av sant eller verklighet, bara hennes personliga neuroser som framkommer. Ni är rätt lika.

Du ljuger DreamTwister. Jag vet nämligen att vartenda ord hon vittnade om är sant..Du är en bluff..
Påstår du att MH ljuger i polisförhöret ska du skämmas, pajas.

Aktbilaga 151 vittnesförhör sid 76 Malin.

1. Jag skrev aldrig ut deras namn utan jag skrev att ett barn fick mordhot på lappar inlagda i sitt skåp på skolan, vilket senare visade sig att hon hade skrivit dessa till sig själv - detta blev till en stor sak på skolan.

2. En annan sak jag skrev var att ett annat av barnen cyklade på motorvägen efter att ha blivit arg över Socialförvaltningens beslut om att han måste umgås med sin mamma. Barnet gjorde detta för att han ville att Ulf skulle komma och hämta honom Incidenten om mordhoten handlade om Ester och cyklande! på motorvägen handlade om Noa.

Edit: hur är man funtad om man skriver en "trampat mig på tårna" lista som signatur?
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-09 kl. 22:54.
Citera
2020-04-09, 22:51
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Ja. Till slut så kommer man inte undan den slutsatsen. Allt går ut på det. LW vill inte se. Förvisso under hot men ändå. Hon letar kanske utvägar, men så värst bra ser det inte ut att gå.

SD är totalt hopplös också.
Citera
2020-04-09, 22:52
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Eller .. tänk om han var på väg att radera något ganska oviktigt innan ...och sa det till någon, som sa "Låt det var kvar, det syns
att något är raderat" och han lät bli att radera därför. Men väl på polisstationen tyckte han att
det kändes enkelt att radera ändå .. Det var ju ändå inget viktigt .. om de skulle hitta vad han skrev.
Om man måste gissa, så gissar i alla fall jag att polisen KAN återskapa raderade texter.
Så jag tänker mig att han menade att han tog chansen ... och skulle de se texten så

På samma sätt är det långt från säkert att JG hade information om att något var på G
vad gäller mordet.
Det verkar trovärdigt.
Liksom att han efter kännedom om mordet borde blivit ännu mer upprörd och "bedragen"
av sin bästa vän.
Han visste precis allt han behövde veta under förhören. Du får försvara honom till korna kommer hem, för mig förblir han en ynkedom.
Citera
2020-04-09, 22:56
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Du ljuger DreamTwister. Jag vet nämligen att vartenda ord hon vittnade om är sant..Du är en bluff..
Påstår du att MH ljuger i polisförhöret ska du skämmas.

Aktbilaga 151 vittnesförhör sid 76

Vi har uppgifter om att du har en blogg, stämmer det? Vad har du skrivit i den? Ja, fast den är stängd nu. Jag var ständigt aktiv där i ett halvår efter skilsmässan, först skrev jag ledsna inlägg över hur många minuter det var sedan jag träffade Ulf, vilket gick över i mer arga inlägg. Jag lämnade ut 3 barn och hur de mådde.

1. Jag skrev aldrig ut deras namn utan jag skrev att ett barn fick mordhot på lappar inlagda i sitt skåp på skolan, vilket senare visade sig att hon hade skrivit dessa till sig själv - detta blev till en stor sak på skolan.

2. En annan sak jag skrev var att ett annat av barnen cyklade på motorvägen efter att ha blivit arg över Socialförvaltningens beslut om att han måste umgås med sin mamma. Barnet gjorde detta för att han ville att Ulf skulle komma och hämta honom

Incidenten om mordhoten handlade om Ester och cyklande! på motorvägen handlade om Noa. Det med Ester bråkade Ulf och jag över, jag tyckte att det var något man skulle prata med barnet om men det tyckte inte han. Jag tror inte att det blev gjort och jag vet inte om Lena tog den diskussionen.
Sedvanligt trams, jag har läst hennes blogg, vittnesförhör och, dessvärre, vissa av dina skruvade inlägg. Jag ljuger inte av den enklaste anledningen. Inget av ditt snaskiga skvaller har ett dugg med mordet att göra.
Citera
2020-04-09, 23:04
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Jag tänker att folk är olika. Jag tycker att denna radering inte visar om han är delaktig eller inte.
Den visar att han vill dölja något.
Troligen är han inte delaktig i mordet men däremot i att dölja och täcka upp för att få det att se ut som att SD inte är mördaren.
Citera
2020-04-09, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jodå, hon skrev så ... men kanske var det lite ironi inblandat?

Okej. En ironisk kladdkaka alltså. 😐
Ja du brukar veta bäst.

Citat:
Jo, men tror hon bakade två kakor eller minns jag fel.

Kanske var det så, erkänner att jag inte har koll på antalet.
Citera
2020-04-09, 23:06
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:

vad gäller mordet.
Det verkar trovärdigt.
av sin bästa vän.
Du har bra fantasi när det gäller att försöka hitta en bortförklaring till att JG raderar.

Istället för att bli upprörd på sin vän försöker han sprida felaktig information till personer i geokretsen.
Citera
2020-04-09, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Okej. En ironisk kladdkaka alltså. 😐
Ja du brukar veta bäst.

Kanske var det så, erkänner att jag inte har koll på antalet.

Dom firade Aron officiellt under helgen med mor- och farföräldrar hemma hos UW och då hade grannar/Judith sett LW gå dit med en tårtkartong.

Denna kaka som nu nämnts var det som LW/UW och barnen skulle fira Aron med på den "riktiga" födelsedagen. Då LW redan var mördad ...
Citera
2020-04-09, 23:16
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Sedvanligt trams, jag har läst hennes blogg, vittnesförhör och, dessvärre, vissa av dina skruvade inlägg. Jag ljuger inte av den enklaste anledningen. Inget av ditt snaskiga skvaller har ett dugg med mordet att göra.
Barnen for jävligt illa av exakt samma anledning deras mamma blev mördad för. Hon hade en störning vilket gjorde henne emotionellt oförmögen.

Grabben cyklade för H-E på motorvägen i desperation för att han tvingades umgås med sin mamma.

Aktbilaga 151 vittnesförhör (5) sid 132.
13/10/2014 21:16
L: Ojojoj, intensiva dagar med mycket aktiviteter och en del pedagogiska utmaningar. Noa är fortfarande här och det har gått rätt bra, även om det ibland bränt till och han visar sin (som jag hoppas -tänk om han ÄR sån?!) tonårsomnipotens på det mest provocerande vis. Han testar mig till det yttersta och ikväll slutade det med att jag skrek åt honom - igen, precis när jag och de yngre skulle till badet för Esters simning. Han lyckades verkligen provocera så in i norden..

Syskonen stod som små harar och tryckte i hallen och när vi åkte till simningen bedyrade båda två att jag hade rätt. Det tycker jag visserligen att jag hade, men jag vill inte reagera så. Ringde och förvarnade fadern och när vi kom upp ur badet hade han ringt. Noa hade åkt bort till honom, men när U frågat, med viss skärpa, vad som hänt berättade han exakt samma berättelse som den jag hunnit ge. Och han var ledsen för det. När vi kom hem hade de båda kommit hit (som jag och U kommit överens om på telefon i omklädningsrummet) och vi pratade en stund. Jag bad om ursäkt för
utbrottet och förklarade att jag inte vill göra så.

Höll dock fast vid det som det handlade om. Det var överkurs för N att göra detsamma, men han stannade kvar i det olustiga i att ha gjort bort sig ochdessutom inför publik, och han kom igenom! Aron visade sin storebror hur man gör en sorts gummisnoddspyssel och han nappade och gjorde ett till sig själv. När jag nattat småsyskonen satt han kvar vid köksbordet, tv:n avslagen, och pysslade,fortfarande. När han skulle gå upp (utan tjat, fattas bara annat), spexade han och fnittrade! Kanske var det en fråga om tajming, att han precis då ändå på nåt sätt var mottaglig för att få upp en spegel rätt brutalt i ansiktet och se sig själv och konstatera att det där var faktiskt inte den snyggaste sida man kan se av sig själv. Jag hann bli rädd att han skulle dra härifrån igen. Och Uffe bidrog

Vill du inte läsa LWs egna ord om förtrycket så ljug inte.
Det finns liknande händelser där Lena är uppe på skolan och bråkar med lärare.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-09 kl. 23:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in