2020-04-09, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Kakan bakades till Arons födelsedag till firandet på morgonen därefter, därav hjärtformen.

Jag minns att du skrivit det förut, men den hjärtformade kladdkakan var
inte avsedd för A*rons födelsedagskalas.
Citera
2020-04-09, 23:19
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Du ljuger DreamTwister. Jag vet nämligen att vartenda ord hon vittnade om är sant..Du är en bluff..
Påstår du att MH ljuger i polisförhöret ska du skämmas, pajas.

Aktbilaga 151 vittnesförhör sid 76 Malin.

1. Jag skrev aldrig ut deras namn utan jag skrev att ett barn fick mordhot på lappar inlagda i sitt skåp på skolan, vilket senare visade sig att hon hade skrivit dessa till sig själv - detta blev till en stor sak på skolan.

2. En annan sak jag skrev var att ett annat av barnen cyklade på motorvägen efter att ha blivit arg över Socialförvaltningens beslut om att han måste umgås med sin mamma. Barnet gjorde detta för att han ville att Ulf skulle komma och hämta honom Incidenten om mordhoten handlade om Ester och cyklande! på motorvägen handlade om Noa.

Edit: hur är man funtad om man skriver en "trampat mig på tårna" lista som signatur?
Du kanske är förnärmad att du inte står först på listan? Jag ska fixa det, förstaplatsen är ju självklar. Medan jag gör det kan du ju läsa förhören med t. ex. NW som du ju gärna hänger ut och kolla om han hatar sin mamma lika mycket som du gör?

Ledtråd: Han säger att det har med ganska vanliga tonårsproblem att göra och att han saknar sin mamma framgår med all önskvärd tydlighet. För det flesta. Jag tror du slår dig själv i skallen för mycket för din hälsas bästa.
Citera
2020-04-09, 23:23
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl

Läste det i FUP som att LW bakat en tårta i samband med att hon ändå bakat annat/en annan ytterligare tårta till sonen. Dvs, summerat tre tårtor sett till alla dagar: en tårta till kalaset med släkten innan hos UW, en tårta till uppvaktandet på morgonen och en tårta för kvällen innan som SD skulle få smaka på.

Men går kanske tolkas olika? Absolut inte säker på att jag fattat det rätt här.
Citera
2020-04-09, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl

Inte?

Jag har hög tillit till dig.
Citera
2020-04-09, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Stämmer detta, så bör den informationen komma till Polisen/Åklagaren snarast. Såvida de inte har en fullkomlig kopia över hur hans konto såg ut i samband med hans häktning?

Detta bör den inom GC som sett detta, kontakta Polisen om.

#TeamÅsaHiding

ÅH sa väl i rätten att utredningen har fortgått hela tiden? Det finns 3 uppenbara lögnhalsar som sannolikt är föremål för hemliga tvångsmedel. Det satt väl utredare i rättssalen och noterade flitigt vissa av rättegångsdagarna?
Tråden intresserar alla parter, så vi kan nog räkna med att även utredarna följer den. Eller, hur - JG och HD med pappa?
Citera
2020-04-09, 23:27
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Okej. En ironisk kladdkaka alltså. 😐
Ja du brukar veta bäst.

Kanske var det så, erkänner att jag inte har koll på antalet.

Kanske behövs ett särskilt tecken för ironi trots allt då...? Om nu SD inte begrep...
Citera
2020-04-09, 23:29
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Du kanske är förnärmad att du inte står först på listan? Jag ska fixa det, förstaplatsen är ju självklar. Medan jag gör det kan du ju läsa förhören med t. ex. NW som du ju gärna hänger ut och kolla om han hatar sin mamma lika mycket som du gör?

Ledtråd: Han säger att det har med ganska vanliga tonårsproblem att göra och att han saknar sin mamma framgår med all önskvärd tydlighet. För det flesta. Jag tror du slår dig själv i skallen för mycket för din hälsas bästa.

Aktbilaga 150 vittnesförhör (5) sid 38 Hanna W.

Therese frågade Hanna vad hon tror kan ha hänt Lena. Hanna svarade att Lena kände mycket märkliga människor. Hanna sa också att Lena hade blivit slagen/misshandlad av sin son Noa vid något tillfälle. Therese kommer inte ihåg om Hanna använde ordet slagen eller misshandlad.,Therese funderade på vad Lena hade sagt och på kvällen skickade hon ett meddelande på Messenger till Hanna och frågade vad hon menade med det hon sagt. Hanna skickade ett meddelande att hon skulle ringa upp. Hanna ringde upp Therese. Therese frågade vad det var hon menade egentligen. Hanna sa att Noa vid något tillfälle hade slagit/misshandlat Lena, hon visste inte när. Hanna visste inte så mycket mer. Hanna sa inte hur hon visste det och Therese frågade inte. Therese frågade Hanna om hon sagt det till polisen. Hanna svarade att det hade hon inte gjort. Hon hade inte fått frågan.

Dettta är inte någon av anmälningarna som förekom både till polis och socialtjänst.
Grabben börjar bli tillräcklig stor att opponera mot förtrycket.
Sluta ljug så slipper du läsa om eländet.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-09 kl. 23:32.
Citera
2020-04-09, 23:34
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Barnen for jävligt illa av exakt samma anledning deras mamma blev mördad för. Hon hade en störning vilket gjorde henne emotionellt oförmögen.

Grabben cyklade för H-E på motorvägen i desperation för att han tvingades umgås med sin mamma.

Aktbilaga 151 vittnesförhör (5) sid 132.
13/10/2014 21:16
L: Ojojoj, intensiva dagar med mycket aktiviteter och en del pedagogiska utmaningar. Noa är fortfarande här och det har gått rätt bra, även om det ibland bränt till och han visar sin (som jag hoppas -tänk om han ÄR sån?!) tonårsomnipotens på det mest provocerande vis. Han testar mig till det yttersta och ikväll slutade det med att jag skrek åt honom - igen, precis när jag och de yngre skulle till badet för Esters simning. Han lyckades verkligen provocera så in i norden..

Syskonen stod som små harar och tryckte i hallen och när vi åkte till simningen bedyrade båda två att jag hade rätt. Det tycker jag visserligen att jag hade, men jag vill inte reagera så. Ringde och förvarnade fadern och när vi kom upp ur badet hade han ringt. Noa hade åkt bort till honom, men när U frågat, med viss skärpa, vad som hänt berättade han exakt samma berättelse som den jag hunnit ge. Och han var ledsen för det. När vi kom hem hade de båda kommit hit (som jag och U kommit överens om på telefon i omklädningsrummet) och vi pratade en stund. Jag bad om ursäkt för
utbrottet och förklarade att jag inte vill göra så.

Höll dock fast vid det som det handlade om. Det var överkurs för N att göra detsamma, men han stannade kvar i det olustiga i att ha gjort bort sig ochdessutom inför publik, och han kom igenom! Aron visade sin storebror hur man gör en sorts gummisnoddspyssel och han nappade och gjorde ett till sig själv. När jag nattat småsyskonen satt han kvar vid köksbordet, tv:n avslagen, och pysslade,fortfarande. När han skulle gå upp (utan tjat, fattas bara annat), spexade han och fnittrade! Kanske var det en fråga om tajming, att han precis då ändå på nåt sätt var mottaglig för att få upp en spegel rätt brutalt i ansiktet och se sig själv och konstatera att det där var faktiskt inte den snyggaste sida man kan se av sig själv. Jag hann bli rädd att han skulle dra härifrån igen. Och Uffe bidrog

Vill du inte läsa LWs egna ord om förtrycket så ljug inte.
Det finns liknande händelser där Lena är uppe på skolan och bråkar med lärare.
AB 151, s. 132 leder till ett förhör med en forensiker på NFC, nice try abbogado.
Men ja, det var oro med tonåringarna en tid (inget du nånsin lär behöva uppleva), NW berättade själv om det ur ett lite mognare perspektiv. Alla föräldrar vet hur det kan vara.
Senast redigerad av DreamTwister 2020-04-09 kl. 23:41.
Citera
2020-04-09, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Inte?

Jag har hög tillit till dig.

Tack @Remark!

Som @Philomena skriver i inlägget innan, så är det frågan om flera tårtor.

Just den här hjärtformade kladdkakan hade Lena bakat och skrivit till Stefan
på kvällen, samt skickat bilden av kladdkakan i hjärtformen:
"Bakat till dig och mig, smyg hit om du vågar..."osv

A*ron sade i förhöret att han var sötsugen på kvällen och frågade mamman
om det fanns något sött, och då åt han och Lena av kladdkakan. Man kan se
på bilden att de åt cirka en tredjedel av kladdkakan.
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2020-04-09 kl. 23:46.
Citera
2020-04-09, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Den visar att han vill dölja något.
Troligen är han inte delaktig i mordet men däremot i att dölja och täcka upp för att få det att se ut som att SD inte är mördaren.

Mmm ...Men inte säkert han upplever allvaret i att radera / inte radera - om det han raderade är
nonsens men pinsamt / jobbigt.
Han har en väl känd position i sitt arbete. Han är halv -offentlig.
Han kan ha tänkt "Eftersom jag är oskyldig kvittar det om det synas att jag raderat. Om det inte upptäcks eller går att återskapa slipper jag den pinsamheten".

Tror han värderar annorlunda i sin värld. Han tycker inte det han raderade hör till mordet.
Så tror jag, men alltså, jag kan ha fel.
Skulle det visa sig att han är "gemen", dvs låg i moraliskt avseende med syftning på mordet,
ska jag minsann tillstå att jag haft fel ..och skulle bli väldigt förvånad.

Men tänker litet som du när det handlar om att inte i onödan väcka misstankar mot SD ..
om han inte själv tror att SD är skyldig, vilket han alla gånger tror och fattar och vet.
Han ljuger nog inte men pekar inte heller mot SD direkt.
Men han sa ju att han tagit avstånd från deras vänskap.
Citera
2020-04-09, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
ÅH sa väl i rätten att utredningen har fortgått hela tiden? Det finns 3 uppenbara lögnhalsar som sannolikt är föremål för hemliga tvångsmedel. Det satt väl utredare i rättssalen och noterade flitigt vissa av rättegångsdagarna?
Tråden intresserar alla parter, så vi kan nog räkna med att även utredarna följer den. Eller, hur - JG och HD med pappa?
Mycket riktigt, det sa hon.

Eller var det målsägarbiträdet?🤔

Hursomhelst.. 🍿🍿🍿
Citera
2020-04-09, 23:46
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Mmm ...Men inte säkert han upplever allvaret i att radera / inte radera - om det han raderade är
nonsens men pinsamt / jobbigt.
Han har en väl känd position i sitt arbete. Han är halv -offentlig.
Han kan ha tänkt "Eftersom jag är oskyldig kvittar det om det synas att jag raderat. Om det inte upptäcks eller går att återskapa slipper jag den pinsamheten".

Tror han värderar annorlunda i sin värld. Han tycker inte det han raderade hör till mordet.
Så tror jag, men alltså, jag kan ha fel.
Skulle det visa sig att han är "gemen", dvs låg i moraliskt avseende med syftning på mordet,
ska jag minsann tillstå att jag haft fel ..och skulle bli väldigt förvånad.

Men tänker litet som du när det handlar om att inte i onödan väcka misstankar mot SD ..
om han inte själv tror att SD är skyldig, vilket han alla gånger tror och fattar och vet.
Han ljuger nog inte men pekar inte heller mot SD direkt.
Men han sa ju att han tagit avstånd från deras vänskap.
Det fetade tyckte jag var långt från solklart baserat på rapporteringen i NA. Men varför försvarar du det ohederliga beteendet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in