2020-04-08, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
När TR meddelade att SD får sitta kvar i häktet i väntan på domen kom det inget (hån)skratt från SD. Allvaret har kommit in under hans skinn och in i hans medvetande.

Han kanske får låna en motionscykel i häktet så livet blir roligare ..
I en del fängelser spelas tennis ... Fångarna lagar mat ...
Men hans vanor passar nog inte in i någotdera.
Han kanske med tiden får utlopp för sitt kontrollbehov ... Kan sitta och höra om medfångarna
lämnar samma versioner olika dagar ...
När döttrarna hälsar på så känns det säkert också ...
Citera
2020-04-08, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Mina sympatier ligger helt och hållet och odelat hos Lenas barn. Den som skyddar mammans mördare har jag väldigt svårt för. Men jag hoppas att HD får bra hjälp och kan frigöra sig från sin tvångströja och så småningom be barnen om ursäkt samt berätta hela sanningen såsom hon känner den. De har rätt att få veta. När de blir äldre. Den dagen kan jag förlåta.

Jag kan aldrig förlåta ett uppsåtligt mord ...
Citera
2020-04-08, 16:50
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Ja det är fan så sjukt hur människor låter känslorna svalla inte bara i den här tråden utan det är mycket vanligt i trådarna på AB&K.
Men HD har ju inte gjort något fel utan hon är faktiskt ett offer själv i detta, karman tog hand om dom andra.
Det verkliga offret är Hanna som utan egen förskyllan hamnade mellan 2 trasiga psyken. Hanna som var den egentligt sjuka visade sig ändå vara den friskaste vilket väl säger en del om huvudrollshavarnas problem..
Citera
2020-04-08, 16:55
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Skulle kunna ge en halv förmögenhet för att få en minut med SD nu och få ett ärligt svar på "Hur mår du nu?"

Blir nog svårt att få ett ärligt svar av mannen som ljuger när han säger Hej
Citera
2020-04-08, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Så vilken är då din tolkning av RB 52:1:

”1 § Den som vill överklaga en tingsrätts beslut skall göra detta skriftligen. Skrivelsen skall ges in till tingsrätten.

[S2]Skrivelsen skall ha kommit in till tingsrätten inom tre veckor från den dag då beslutet meddelades. /../. Ett överklagande av ett beslut om någons häktande, kvarhållande i häkte, tillstånd till restriktioner enligt 24 kap. 5 a §, om åläggande av reseförbud eller i fråga som avses i 49 kap. 7 § är inte inskränkt till viss tid.”

Har du något sk argument för din ståndpunkt, alltså något mer än ditt alltsomoftast påtagligt inskränkta tyckande?
Men självklart kan man rent tekniskt överklaga. Jag menar att det leder ingenstans. Ingenstans alls. Du kan överklaga vad som helst som en domstol beslutat. Det är din rätt. Även om du sitter i väntan på en dom för mord som kan ge livstids fängelse. Men det är lönlöst. Tydligen var jag luddig där.
Citera
2020-04-08, 17:08
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja du Draifos, vad säger du nu? Ljudfilerna är släppta 👍🏻

Här hör du vår allas JG, mannen som fäktades med mikrofonen i rättsalen!
https://minfil.com/l2Bb9fnfof/Wesstr_m_mp4

Dags att ta fram skäms-hatten (den med ”Jag hade helt fel” tryckt frampå) kanske?

Är detta denna j Gray? Hittar inte hans förhör från fupen, nån som kan länka?
Citera
2020-04-08, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tror att Backman har lyssnat för mycket på SD och blivit manipulerad. Och nu har han helt tappat bort vad det var han tänkte från början, haha

Nä, men man kn väl tänka sig att den gigantiska FUP är ganska jobbig att ta sig igenom. De fick ändå frågan av åklagaren om de ville ha mer tid på sig, vilket de kanske borde ha gjort.

Om man ska se det ur försvarets synvinkel kanske utredningen gått till botten med mycket efter nästan två års tid, och det finns kanske inte så mycket öppningar där, trots att det inte finns så mycket bindande bevis.

Beviskedjan innehåller så många indicier som stärker varandra.

Jag känner mig väldigt tveksam till att IB verkligen känner att han VET att SD är oskyldig.

Jag misstänker att han var tvungen att säga så för att försvaret blev lite blekt i förhållande till åklagarens slutplädering. Backman går kanske i pension efter det här.

Backman är kanske hårt drabbad av SDs babblande och har påverkats av dennes: "jag VET att jag är oskyldig" och "de har ingenting på mig". Backman behöver nog en lång ledighet efter att ha tampats för en så jobbig klient. Önskar dock stackars Backman allt gott.

(skänker även en tanke till J. Möllers advokat A. Hikes, som fick stå ut med den tjafsande mytomanen)
Citera
2020-04-08, 17:10
Medlem
Rastades avatar
LWs barn berättar att han ringer till den konstigaste han kan komma på efter LWs försvinnande. Vem var den konstiga tro? Jo SD.
Citera
2020-04-08, 17:11
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det verkliga offret är Hanna som utan egen förskyllan hamnade mellan 2 trasiga psyken. Hanna som var den egentligt sjuka visade sig ändå vara den friskaste vilket väl säger en del om huvudrollshavarnas problem..
Försök inte ditt as.
Golvbrunnshanna är djupt inblandad i mordet, rättvisan kommer snart ifatt henne också.
Hon skurade mördaren Stefans besudlade golvbrunnar rena, för att hon "tycker om rena golvbrunnar ". Inte sina egna dock, bara Stefans.
Hanna svarade SD i en tidigare chatt där han ville döda Lena, "nej hon får leva".

Så försök INTE framställa HD som ett offer, Hanna hade sin chans att berätta sanningen när hon vittnade, hon tog den inte.
Istället papegojade hon Stefans lögner om att Lenas blod i hans hus kom från otaliga sexakter.
Citera
2020-04-08, 17:12
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Är detta denna j Gray? Hittar inte hans förhör från fupen, nån som kan länka?
AB 150, s 218
Citera
2020-04-08, 17:13
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Så vilken är då din tolkning av RB 52:1:

”1 § Den som vill överklaga en tingsrätts beslut skall göra detta skriftligen. Skrivelsen skall ges in till tingsrätten.

[S2]Skrivelsen skall ha kommit in till tingsrätten inom tre veckor från den dag då beslutet meddelades. /../. Ett överklagande av ett beslut om någons häktande, kvarhållande i häkte, tillstånd till restriktioner enligt 24 kap. 5 a §, om åläggande av reseförbud eller i fråga som avses i 49 kap. 7 § är inte inskränkt till viss tid.”

Har du något sk argument för din ståndpunkt, alltså något mer än ditt alltsomoftast påtagligt inskränkta tyckande?

Om den häktade är missnöjd med domen och överklagar kan väntan i häktet bli ännu längre. Vid omfattande utredningar kan misstänkta personer sitta häktade i flera månader.

https://www.kriminalvarden.se/fangelse-frivard-och-hakte/hakte/
Citera
2020-04-08, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Backman är kanske hårt drabbad av SDs babblande och har påverkats av dennes: "jag VET att jag är oskyldig" och "de har ingenting på mig". Backman behöver nog en lång ledighet efter att ha tampats för en så jobbig klient. Önskar dock stackars Backman allt gott.

(skänker även en tanke till J. Möllers advokat A. Hikes, som fick stå ut med den tjafsande mytomanen)

Backman har nog för mycket att göra då han även har hand om fallet Wilma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in