2020-04-09, 09:44
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Det är ju inte så att flockimmunitet är nått som händer av sig själv om spridningen slutar. Så när krisen börjar gå över så drar man ju stegvis ner på restriktionerna. Detta gäller hela samhället inklusive idrotten. Lägg dessutom på den minskade spridningen när sommaren börjar närma sig.
Så för att inte få en rejäl kris till hösten/vintern igen så gäller det ju att hålla spridningen uppe under sommaren. Fotbollen har sin del att göra där också. Spel utan publik låter som ett lysande sätt att hålla spridningen igång på ett "kontrollerat" sätt.
Citera
2020-04-09, 12:15
Medlem
Zlatan Ibrahimovic tränar med Hammarby.

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/zlatan-ibrahimovic-i-traning-med-hammarby/
Citera
2020-04-09, 13:48
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpSp10
Zlatan Ibrahimovic tränar med Hammarby.

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/zlatan-ibrahimovic-i-traning-med-hammarby/
Han lär inte platsa då Imad och Aron sett heta ut, om han nu värvas..
Citera
2020-04-09, 13:48
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Med 5 lag då eller?

Jag läste i en artikel, som jag inte hittar, att sex lag klarar av att spela utan publik.

MFF, AIK, Häcken, Elfsborg, DIF och Peking. Jag är inte 100 vill minnas att det var så.

Överraskande att Hammarby var i riskzonen, de klarade att spela 13 matcher utan publik sen är det kris.

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/prognos-allsvenska-lagens-talighet-utan-publik---tio-klubbar-klarar-sig-inte-ar/
Senast redigerad av bagarn29 2020-04-09 kl. 13:51.
Citera
2020-04-09, 14:08
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag läste i en artikel, som jag inte hittar, att sex lag klarar av att spela utan publik.

MFF, AIK, Häcken, Elfsborg, DIF och Peking. Jag är inte 100 vill minnas att det var så.

Överraskande att Hammarby var i riskzonen, de klarade att spela 13 matcher utan publik sen är det kris.

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/prognos-allsvenska-lagens-talighet-utan-publik---tio-klubbar-klarar-sig-inte-ar/
Kostnaden för arrangemang borde ju minska en hel del.?
Citera
2020-04-09, 14:16
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Han lär inte platsa då Imad och Aron sett heta ut, om han nu värvas..

Värvas Z så spelar han om han vill. För er skull så hoppas jag att han inte värvas, det blir problem när det går upp för honom att hans bäst före datum är passerat. Andra anser att det gick ut efter Man U tiden.
Citera
2020-04-09, 14:19
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Antingen ligger vi ett par veckor efter Stockholm eller så har smittspridningen här inte varit lika utbredd bland grupper som behöver få vård, och då blir det svårt att säga hur långt fram vi ligger.

Om man kollar på de två mest folkrika regionerna utanför Stockholm så har Västra Götaland ungefär jämförbara siffror med Norge, per capita, Skåne har betydligt lägre siffror än Norge. Båda har betydligt lägre siffror än Danmark. Stockholm, Sörmland och Östergötland verkar vara fullständigt översvämmat.

Om FHMs modellering är någorlunda korrekt är det en bra bit kvar tills vi når vår topp, Stockholm borde ha någon månad kvar iaf, en ljusning nu för Stockholm är att ökningen av antalet nya IVA-fall blivit lite mer linjärt, vi får hoppas det fortsätter annars kommer det bli kaos. Bygg bunkrar för era äldre släktingar.

Som många skriver här inne: det blir ju fan inte alls samma sak om det ska liras utan publik...halva grejen är ju att man ska kunna tappa alla hämningar när det blir felaktiga domslut eller mål.

Ur egoistisk synpunkt är det faktiskt inte frånvaron av fotboll som är mest frustrerande, utan det är hur jävla begränsad man blir. Jag vill ju fan kunna dra en bärs med polarna och röra mig och agera hur fritt jag vill Har vi samma restriktioner över sommaren flyttar jag till månen fan...
Citera
2020-04-09, 15:29
Medlem
limpanboys avatar
Citat:
Värvas Z så spelar han om han vill. För er skull så hoppas jag att han inte värvas, det blir problem när det går upp för honom att hans bäst före datum är passerat. Andra anser att det gick ut efter Man U tiden.
Tror inte han spelar men hans bäst före gick ut för länge sedan. Däremot inte hans bäst före i allsvenskan.
Citera
2020-04-09, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Som många skriver här inne: det blir ju fan inte alls samma sak om det ska liras utan publik...halva grejen är ju att man ska kunna tappa alla hämningar när det blir felaktiga domslut eller mål.

Ur egoistisk synpunkt är det faktiskt inte frånvaron av fotboll som är mest frustrerande, utan det är hur jävla begränsad man blir. Jag vill ju fan kunna dra en bärs med polarna och röra mig och agera hur fritt jag vill Har vi samma restriktioner över sommaren flyttar jag till månen fan...

Finns väl inga restriktioner gällande att ta en bärs på krogen? Jag gör det fortfarande tre gånger i veckan samt rör mig hur jag vill inom Sveriges gränser.
Citera
2020-04-09, 15:53
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Finns väl inga restriktioner gällande att ta en bärs på krogen? Jag gör det fortfarande tre gånger i veckan samt rör mig hur jag vill inom Sveriges gränser.

Restriktioner/rekommendationer då. Vill kunna göra det utan att ha ågren över att kunna smitta/bli smittad av någon. Dessutom inte samma sak när det inte finns folk.
Citera
2020-04-09, 15:54
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:

Det stämmer, artikeln fanns på fotbollskanalen och bygger på klubbarnas egna kapital.

Citera
2020-04-09, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Restriktioner/rekommendationer då. Vill kunna göra det utan att ha ågren över att kunna smitta/bli smittad av någon. Dessutom inte samma sak när det inte finns folk.

Okej. Ja om du är så nojig lär det nog dröja ett tag innan du kan leva någorlunda som vanligt igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in