2020-02-23, 23:10
Medlem
Erki122s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Danielson. Une Larsson. Berg. Ulvestad. Karlström. Kujovic. Holmberg

SM-guld. Överlägsna.

Får inte Kristoffer Karlsson plats i denna lista?
Senast redigerad av Erki122 2020-02-23 kl. 23:13.
Citera
2020-02-23, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Nu var det visserligen GAIS vi mötte idag men efter att ha sett Tuominen och Söderlund leka fotboll i första halvlek så skruvas mina förväntningar upp rejält inför säsongen. Fan vet om vi inte kan vara med i topp3,4 och leka snarare än 7-8.

Kan vara våran starkaste trupp sedan 2012. En jävla bredd också om vi kan ställa Gustaf Nilsson, Yasin, Youseff, Bengtsson, Wåhlemark, Jagne och Maric utanför elvan.

Hade bara ett öga på matchen men det såg väldigt bra ut, förvisso inte det bästa motståndet men ändå, Gais borde vara typ ett mittengäng i S1.

Men det blir likt förra året, ni måste börja vinna lite fler matcher mot "topplag" för att vara med där uppe.

Det skall bli kul att se fortsättningen av cupen, för vår del är det som Poya sa den enda någorlunda realistiska titelchansen och jag hoppas det är högsta prio, över en hel säsong lär vi inte vara med och slåss om guldet i AS, jag hoppas vi kan komma topp 5 men det blir inte så lätt. Det är inte i år vi skall vara på den nivån, det är typ 2022.

Edit: Skulle vi t ex sälja Hasse i sommar(som redan nu ser strålande ut) för en fin peng och på något vänster även lyckas få hem både Berg och JJ så förändras läget, då skulle vi kunna splasha lite mer cash, och inte bara dom, utan kanske någon till som håller riktigt hög nivå. Men det blir en hel del om och men när man tänker så.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-02-23 kl. 23:44.
Citera
2020-02-24, 00:00
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
De spelade i svart. Vi i blått. Hur är det samma?

Mer likhet mellan AIK och Hammarby när de båda spelar i svart-gult.

Är du färgblind?
Citera
2020-02-24, 00:13
Medlem
Vad man känner efter att Andreas Ekberg dömt en match.

https://twitter.com/ErikNiva/status/1231687068482441223
Citera
2020-02-24, 10:04
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary
Är du färgblind?

Näe, men det måste verkligen du vara om du inte kan se skillnaden på blått och svart.
Citera
2020-02-24, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arneankann
Fast Djurgården överpresterade å det grövsta i fjol. Lite hjälp av domaren, en fantastisk Buya (Kujovic är inte ens i närheten lika bra) och mycket flyt gjorde att ni vann. Jag tror inte Djurgården kommer komma top 4 ens i år ärligt talat.
Haha, experten har talat! Kujovic har gått från klarhet till klarhet i DIF så här långt. Helt annan spelartyp än Buya. Hammarby var väl annars det lag som överpresterade mest ifjol, sett till förväntningarna.

DIF tippades komma 4-5 ifjol av de flesta inför förra säsongen. Hammarby tippades väl inte ens topp fem?
Senast redigerad av Geigerzehler 2020-02-24 kl. 11:27.
Citera
2020-02-24, 13:24
Medlem
Lillemess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Vad man känner efter att Andreas Ekberg dömt en match.

https://twitter.com/ErikNiva/status/1231687068482441223
Sådär ser det väl ut hemma hos gnagare när de inte tilldelats en straff efter 90 minuter + tillägg.
Citera
2020-02-24, 15:01
Avslutad
Man har verkligen gått på moln idag. Visst Tuominen och Söderlund har bara spelat en enda match ihop och det var mot ett superettanlag. Men jag sticker ändå ut hakan redan nu och säger att vi har det starkaste anfallsparet i allsvenskan i år. Att vi sedan kan ha Gustaf Nilsson som backup är ju ljuvligt. Om inte Häcken utmanar om guldet i år lär vi aldrig göra det. Jag har skällt en del på Sonny senaste åren men han har byggt en fin trupp i år.
Senast redigerad av trazke 2020-02-24 kl. 15:04.
Citera
2020-02-24, 16:07
Avslutad
Citat:
Man har verkligen gått på moln idag. Visst Tuominen och Söderlund har bara spelat en enda match ihop och det var mot ett superettanlag. Men jag sticker ändå ut hakan redan nu och säger att vi har det starkaste anfallsparet i allsvenskan i år. Att vi sedan kan ha Gustaf Nilsson som backup är ju ljuvligt. Om inte Häcken utmanar om guldet i år lär vi aldrig göra det. Jag har skällt en del på Sonny senaste åren men han har byggt en fin trupp i år.

Nu förstår jag att det är lite tillspetsat från din sida men nja, norrbaggen kan jag köpa (lär ha honom i mitt fantasy-lag ifall han inte kostar allt för mycket) men finnen njae, gjort en bra säsong i sin karriär och det var i finska ligan.
Citera
2020-02-24, 16:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Nu förstår jag att det är lite tillspetsat från din sida men nja, norrbaggen kan jag köpa (lär ha honom i mitt fantasy-lag ifall han inte kostar allt för mycket) men finnen njae, gjort en bra säsong i sin karriär och det var i finska ligan.

Tillspetsat? Jag försökte tona ned min entusiasm så mycket jag kunde innan jag skrev!
Citera
2020-02-24, 16:36
Avslutad
Citat:
Tillspetsat? Jag försökte tona ned min entusiasm så mycket jag kunde innan jag skrev!

Där ser man, du som oftast brukar vara negativ när det kommer till Häcken så jag trodde att du drev. Intressant dock, du sticker inte alls ut med det uttalandet. Personligen tycker jag att det finns tre-fem lag som har bättre anfallare men som inte kommer lira i par så jämförelsen blir svår att göra.

Förresten har du förlåtit Häcken än och köpt säsongskort igen?
Citera
2020-02-24, 16:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Där ser man, du som oftast brukar vara negativ när det kommer till Häcken så jag trodde att du drev. Intressant dock, du sticker inte alls ut med det uttalandet. Personligen tycker jag att det finns tre-fem lag som har bättre anfallare men som inte kommer lira i par så jämförelsen blir svår att göra.

Förresten har du förlåtit Häcken än och köpt säsongskort igen?

Allting är alltid svart eller vitt vettu. Just nu tycker jag det ser skrämmande lovande ut, vi har inte gjort en likadan halvlek som vi gjorde i första igår sedan 2012. Det mest intressanta var hur bra Jasse och Söderlund hittade varandra och hur finurliga dom var. Jag tror vi har både 1:an och 2:an i skytteligan där.

Njae inte ännu. Men det börjar blekna litegrann , sålänge man inte gör fler dumheter så kan det nog bli bra på sikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in