Citat:
Ursprungligen postat av
Eaglesandshit
Antingen ligger vi ett par veckor efter Stockholm eller så har smittspridningen här inte varit lika utbredd bland grupper som behöver få vård, och då blir det svårt att säga hur långt fram vi ligger.
Om man kollar på de två mest folkrika regionerna utanför Stockholm så har Västra Götaland ungefär jämförbara siffror med Norge, per capita, Skåne har betydligt lägre siffror än Norge. Båda har betydligt lägre siffror än Danmark. Stockholm, Sörmland och Östergötland verkar vara fullständigt översvämmat.
Om FHMs modellering är någorlunda korrekt är det en bra bit kvar tills vi når vår topp, Stockholm borde ha någon månad kvar iaf, en ljusning nu för Stockholm är att ökningen av antalet nya IVA-fall blivit lite mer linjärt, vi får hoppas det fortsätter annars kommer det bli kaos. Bygg bunkrar för era äldre släktingar.
Som många skriver här inne: det blir ju fan inte alls samma sak om det ska liras utan publik...halva grejen är ju att man ska kunna tappa alla hämningar när det blir felaktiga domslut eller mål.
Ur egoistisk synpunkt är det faktiskt inte frånvaron av fotboll som är mest frustrerande, utan det är hur jävla begränsad man blir. Jag vill ju fan kunna dra en bärs med polarna och röra mig och agera hur fritt jag vill

Har vi samma restriktioner över sommaren flyttar jag till månen fan...