2020-01-04, 17:59
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Sedan sitter man där med Dplay ändå när det väl kickar igång.

Personligen tycker jag att Dplay-sändningarna fungerat bra när jag tittat på MFF i EL. Har fungerat felfritt hos mig och äntligen slipper man C More-fördröjningen på typ 2 minuter som var under all kritik. Man betalade redan 449 i månaden för att bara kolla på allsvenskan, cupen och superettan. Så här får jag åtminstone Eurosport utöver allsvenskan och superettan. Synd med cupen dock, får väl hitta det på något annat håll.

C-more var iaf bra på det sättet att dom sände matcherna i dedikerade tv-kanaler, det här med att Discovery enbart ska streama matcherna är jag tveksam till. Får se hur det blir.
Citera
2020-01-04, 18:54
Medlem
mishimas avatar
De har ju äntligen fått ordentlig ordning på Eurosport Player. Krånglade ju alltid förr, men länge sedan det var problem nu. Så de ska nog få fixa det. De har ju mycket att förlora på att Dplay ska krångla. Tänk på hur bevakade de lär vara av publiken i sommar när det är OS.

OS 2018 klarade de också rätt bra.

Jag är inte det minsta orolig. Tyckte inte heller Cmore lämnade med flaggan i topp. Det var budget sista året. Hoppas Discovery fixar bättre highligtspaket. CMores var under all kritik.

En bra grej med nästan bara stream är att de som har IPTV inte kan åka snålskjuts. Allsvenskan ska man betala fullpris för.
Senast redigerad av mishima 2020-01-04 kl. 19:01.
Citera
2020-01-04, 19:29
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mark.corrigan
Vänta nu, kommer inga matcher gå i Eurosport Player, d.v.s. den plattform där de tidigare visat all sport och som de tidigare sagt kommer ha alla matcher tillgängliga?

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/GG22jm/stor-kritik-mot-hur-allsvenskan-sands

Citat:
På Twitter skriver flera personer att de uttryckligen blivit lovade att kunna se allsvenska matcher i Eurosport Player. Vad säger ni till dem?

– Jag tycker vi har varit tydliga med att det är Dplay som gäller. Tycker man sig ha fått ett löfte, i närtid, om att kunna se matcher på Eurosport Player så kommer vi naturligtvis att lösa det.

Hur då? Får man tillbaka pengarna?

– Ja, säger Lagerqvist.
Citera
2020-01-04, 19:46
Medlem
Kontaktade Eurosports support och fick pengarna tillbaka nu när man ska ha Dplay så inga problem där. Prissättningen har jag heller inga problem med. Nu återstår "bara" att se hur sändningarna blir.
Citera
2020-01-04, 20:31
Medlem
mark.corrigans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/GG22jm/stor-kritik-mot-hur-allsvenskan-sands

Kollar en del på cykel så kommer inte säga upp. Däremot tycker jag att det är väldigt fult att sätta Allsvenskan i en helt separat tjänst.
Citera
2020-01-04, 20:49
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mark.corrigan
Kollar en del på cykel så kommer inte säga upp. Däremot tycker jag att det är väldigt fult att sätta Allsvenskan i en helt separat tjänst.

Eurosport ingår dock i Dplay så du behöver inte båda.
Citera
2020-01-04, 21:06
Medlem
mark.corrigans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima

Som jag förstått det så är det bara Eurosport 1 och Eurosport 2 som ingår. Så allting på Eurosport Player som är nätexklusivt går man väl miste om?
Citera
2020-01-04, 21:10
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Det är ju bra men för en fattig pensionär blir det en för stor kostnad.
Citera
2020-01-04, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Intressant, får man fråga vad du har för hastighet på ditt nät? Och ifall du kör genom Chromecast?

Jag håller med angående lagget, brukar stänga av livescore appen för att inte veta hur det går i matchen.

Barnsjukdomar kommer det nog finnas en del i början. Jag räknar med det iaf.
Fiber och bra uppkoppling. Ja, via Chromecast, det stannar upp och "buffrar". Ibland kommer det igång, ibland får man starta om. Det kanske är bättre nu.

Livescore kan man stänga av värre med chat och SMS med bekanta.

Lite barnsjukdommar, och hackande studio får man nog stå ut med.

Är "vi" säkra på att Cmore sänder cupen? Dplay borde ta chansen att öva och Cmore vill väl inte göra det så bra att det hajpar allsvenskan? Kan det bli en försäljning/samarbete.

Klarar sig Cmoresporten på hockeyabonnemang? Vad gör de off-season? Det kanske bättre diskuteras i en annan tråd?

Ingen HD?
https://dplaysupport.zendesk.com/hc/sv/articles/207405979-Vad-är-det-för-bildkvalité-när-man-streamar-innehåll-på-Dplay-

Vad är det för bildkvalité när man streamar innehåll på Dplay?

Vi streamar så mycket som möjligt i HD men vissa programtitlar finns bara i SD. Ljud och bild på programinnehållet (VOD) sänds i upp till 6 mb/sek medan livestreams (t.ex. sport) skickas upp till 3,6 mb/sekund.
Senast redigerad av MrOrdonnee 2020-01-04 kl. 22:19.
Citera
2020-01-04, 23:03
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Fiber och bra uppkoppling. Ja, via Chromecast, det stannar upp och "buffrar". Ibland kommer det igång, ibland får man starta om. Det kanske är bättre nu.

Är "vi" säkra på att Cmore sänder cupen? Dplay borde ta chansen att öva och Cmore vill väl inte göra det så bra att det hajpar allsvenskan? Kan det bli en försäljning/samarbete.

Klarar sig Cmoresporten på hockeyabonnemang? Vad gör de off-season? Det kanske bättre diskuteras i en annan tråd?

Ingen HD?
https://dplaysupport.zendesk.com/hc/sv/articles/207405979-Vad-är-det-för-bildkvalité-när-man-streamar-innehåll-på-Dplay-

Vad är det för bildkvalité när man streamar innehåll på Dplay?

Vi streamar så mycket som möjligt i HD men vissa programtitlar finns bara i SD. Ljud och bild på programinnehållet (VOD) sänds i upp till 6 mb/sek medan livestreams (t.ex. sport) skickas upp till 3,6 mb/sekund.

De värsta för mig med Cmore play + chromecast var att de kändes alltid som min sändning var 1-2 minuter efter så man kunde inte hänga i matchtrådarna på fb för händelser i matchen och mål rapporterades där långt före jag såg dom på tvn. (Fiber 250 mbit så inget fel på uppkopplingen)
Citera
2020-01-05, 02:16
Medlem
Commissarys avatar
Citat:

En bra grej med nästan bara stream är att de som har IPTV inte kan åka snålskjuts. Allsvenskan ska man betala fullpris för.

Det kommer de nog lösa ska vi se
Citera
2020-01-05, 06:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jag har också sett de flesta matcher som gått att se så länge det inte krockat med andra matcher men när man tänker efter så har man egentligen blivit oerhört bortskämd och njuter inte utav det på samma sätt som förr.

Nej fan! Det är alldeles för snällt men tack ändå!

I och för sig, man "hinner" egentligen bara fokusera på en match i taget. Tycker bara det är tråkigt att begränsa sig när det finns möjlighet till att inte göra det.

Lugnt, säg till ifall du ångrar dig.

Citat:
Ursprungligen postat av vf
C-more var iaf bra på det sättet att dom sände matcherna i dedikerade tv-kanaler, det här med att Discovery enbart ska streama matcherna är jag tveksam till. Får se hur det blir.

Jag har inte kollat på fotboll genom traditionella tv-kanaler på ett bra tag utan kollar endast streamat och det har fungerat bra för mig. Visst ibland är det problem med bildkvalitén och man är beroende av fler parametrar än traditionella tv-sändningar men jag tror det kommer nog bli bra till slut.

Jag förstår dock de som är oroliga att det kommer bli problematiskt. Om jag hade blivit tillfrågad hade jag åtminstone kört fler antal matcher i traditionella kanaler till en början. Känns som att man skjuter sig själv i foten när man presenterar en sådan här lösning just nu även om jag är rätt så säker på att det är den rätta vägen att gå.

Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee

Fan vad märkligt, vi har exakt samma uppsättning och jag har inte haft några problem förutom att Chrome stänger av ljudet ibland under en match men det är något på min sida.

Du behöver inte iaf bli orolig över sms och chat, alla kommer ha lika lång fördröjning tack vare denna lösning.

Förhoppningsvis så är Discovery mer öppna för att implementera Dplay på olika plattformar. Det kan hjälpa till med att korta ner fördröjningen. Att köra en "native"-app i smart-tvn minskar fördröjningen avsevärt jämfört med streaming genom Chromecast. Så var det iaf när jag körde C More appen i tvn jämfört med Chromecasten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in