2020-04-08, 19:24
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Hur är det med er som avvaktade i väntan på fortsatt ras? Ser ni fortfarande ett nytt ras komma närmaste tiden och planerar att köpa då, eller tror ni att det är uppåt härifrån?
Tror fortfarande på mer nedgångar, i vart fall en till, det tar lite tid innan totalstoppet börjar märkas i konkurser.

Tycker det går alldeles för fort uppför, fortsätter det i denna takt så är vi tillbaka på 29k i DJ innan sommaren men allt är stängt

Sen att viruset har planat ut på en massa ställen bryr jag mig inte så mkt om. Antingen är det folk ute och konsumerar eller så är det inte det. Det kvittar hur många som smittas/dör i det avseendet.

Fattar dock inte varför jag inte sålde tidigare bara, riktigt dum jävla fitta.
Senast redigerad av smoerrebom 2020-04-08 kl. 19:27.
Citera
2020-04-08, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Tror fortfarande på mer nedgångar, i vart fall en till, det tar lite tid innan totalstoppet börjar märkas i konkurser.

Tycker det går alldeles för fort uppför, fortsätter det i denna takt så är vi tillbaka på 29k i DJ innan sommaren men allt är stängt

Sen att viruset har planat ut på en massa ställen bryr jag mig inte så mkt om. Antingen är det folk ute och konsumerar eller så är det inte det. Det kvittar hur många som smittas/dör i det avseendet.

Fattar dock inte varför jag inte sålde tidigare bara, riktigt dum jävla fitta.

S&P500 har nu snart tagit igen halva nedgången. Fortsätter den att rusa mot 3000 är jag beredd att ompröva min inställning. Men än så länge är detta bara en normal upprekyl i en ekonomisk kris.

Oavsett vad hoppas jag ingen är så dum att de köper nu när vi är uppe vid detta motstånd.
Senast redigerad av Mafia 2020-04-08 kl. 20:22.
Citera
2020-04-08, 21:21
Medlem
Vad tror vi om morgondagen? Blått eller rött?
Citera
2020-04-09, 06:29
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass

Blått. Terminerna är på blått idag. Tittar man utifrån TA så hr vi brutit igenom en dubbeltopp. Och utifrån något slags fundamenta så har det visat sig att corona inte är världens undergång.
Citera
2020-04-09, 08:13
Medlem
Citat:
Blått. Terminerna är på blått idag. Tittar man utifrån TA så hr vi brutit igenom en dubbeltopp. Och utifrån något slags fundamenta så har det visat sig att corona inte är världens undergång.
Ok, känns som ”medicinen” mot Corona dock kan bli en ekonomisk härdsmälta längre fram.
Citera
2020-04-09, 08:27
Medlem
Citat:
Ok, känns som ”medicinen” mot Corona dock kan bli en ekonomisk härdsmälta längre fram.

Ja, men det bekymrar vi oss inte om nu. Den härdsmältan kommer inte förrän nästa år.... upp, upp, upp... sedan poff, bubblan sprack.

Om det är julen 1998, rubelkraschen tycks över... drar du dig ur marknaden, eller vill du ta en sista svängom?

Alla hade redan börjat snacka om övervärderad börs och höga PE.... vissa sa att PE, det var sådant man använde förr. Nu var det bara framtidsförväntningarna man tittade på (ja, jag vet.... )

Men visst vill man vara med ett varv till.

Den sista dansen, den är vild och vacker.
Citera
2020-04-09, 08:31
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:

Upp! Kanske trillar tillbaka mot stängning dock.
Citera
2020-04-09, 09:19
Medlem
Kort dag idag, och långhelg. Vem vågar ligga med bull/bear över helgen?
Citera
2020-04-09, 09:43
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Kort dag idag, och långhelg. Vem vågar ligga med bull/bear över helgen?

Jag funderade lite kring det, och jag tror många kommer göra det. Läget har vänt ganska mycket och det kan vara så att man faktiskt förväntar sig bra nyheter över helgen och därför ligger kvar.
Citera
2020-04-09, 09:49
Medlem
Citat:
Jag funderade lite kring det, och jag tror många kommer göra det. Läget har vänt ganska mycket och det kan vara så att man faktiskt förväntar sig bra nyheter över helgen och därför ligger kvar.
Kör lite bull och bear med småpengar, mest för att det är lite småkul. Har ingen som helst feeling när det gäller att pricka rätt. Träffar fel nästan varje gång. Men det här läget måste vara extremt, känns som 50/50 nästan varje dag för uppgång eller nedgång. Visst, stater pumpar in pengar, men om det saknas grund för värderingarna borde väl ändå regleras nedåt tillslut? eller kommer vi se statliga pengar ända tills dess att företagen visar styrka igen? Inflation i absurdum mao, den som lever får se.
Citera
2020-04-09, 10:14
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Kör lite bull och bear med småpengar, mest för att det är lite småkul. Har ingen som helst feeling när det gäller att pricka rätt. Träffar fel nästan varje gång. Men det här läget måste vara extremt, känns som 50/50 nästan varje dag för uppgång eller nedgång. Visst, stater pumpar in pengar, men om det saknas grund för värderingarna borde väl ändå regleras nedåt tillslut? eller kommer vi se statliga pengar ända tills dess att företagen visar styrka igen? Inflation i absurdum mao, den som lever får se.

Tjaa, precis som det inte finns mycket i verkligheten som talar för att värderingen ska skjuta i höjden så finns det inte heller mycket som talar för att bolag som inte ens påverkats finansiellt ska värderas till P/E 1,5....
Citera
2020-04-09, 10:35
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Pandemier är per definition globala och gäller kolkektivt . Det enda vi VET är att detta kommer bli värre, det finns helt enkelt inga siffror att gå på idag..

Motsäger bara folk som kommer med högst orealistiska scenarion.

Hur tänker du nu (citatet ovan är från 24 mars)? Det har gått ett par veckor och än så länge har det lättat. I skrivande stund ligger jag plus ett par årslöner i värdering på det kapital jag gått in med i slutet av feb. Jag hoppas såklart att det ska fortsätta upp härifrån.

Tror du att det kommer krascha ännu hårdare snart eller hur ser din strategi ut framgent?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in