2020-03-22, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Klorokin är antagligen verkningslöst så jag hoppas verkligen inte att du har köpt aktier i bolaget:

Gaetan Burgio
@GaetanBurgio
From the last couple of days the hype over the Chloroquine (CQ) and Hydroxychloroquine (HCQ) treatment for #COVID19 has bothered me a lot. So I have decided to dig into the available & published data. What is the evidence right now for treating #COVID19 patients with CQ or HCQ?
/.../
In short, all this hype on the clinical trial is based on a open label, non randomized and underpowered clinical trial on HCQ treatment against #COVID19 with viral load as an outcome that was not properly measured in 2/3 of the control cohort !!!
So to answer the question: What is the evidence of justifying using HCQ or CQ as a prophylactic or curative treatment against #COVID19. The simple or short answer is NONE. To ascertain it, we need a proper and powered randomized clinical trial
https://twitter.com/GaetanBurgio/status/1241201751916568576?s=20

Sorry about that!
Har inte köpt dom än men tänkte ha koll på den imorgon iaf. Oavsett hur bra de faktiskt funkar har det ändå börjat användas som en medicin mot covid, läste i din länk att något land (framgick inte riktigt vilket) redan gav de till alla som kom in där.

Så jag tror fortfarande den kan rusa lite imorgon
Citera
2020-03-22, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Har inte köpt dom än men tänkte ha koll på den imorgon iaf. Oavsett hur bra de faktiskt funkar har det ändå börjat användas som en medicin mot covid, läste i din länk att något land (framgick inte riktigt vilket) redan gav de till alla som kom in där.

Så jag tror fortfarande den kan rusa lite imorgon
Kineserna har redan provat dom flesta medicinerna, jag har inte sett att dom verkar ha haft någon större framgång med nån, alla mediciner som nämnts i svensk media har redan testas.
Citera
2020-03-22, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Kineserna har redan provat dom flesta medicinerna, jag har inte sett att dom verkar ha haft någon större framgång med nån, alla mediciner som nämnts i svensk media har redan testas.
https://www.nature.com/articles/s41422-020-0282-0

Citat:
Our findings reveal that remdesivir and chloroquine are highly effective in the control of 2019-nCoV infection in vitro. Since these compounds have been used in human patients with a safety track record and shown to be effective against various ailments, we suggest that they should be assessed in human patients suffering from the novel coronavirus disease.

Tycker jag hittar en del om att bland annat Kina rapporterat positiva resultat.
Citera
2020-03-22, 21:43
Bannlyst
FED räknar med en arbetslöshet upp mot 30% i USA redan andra kvartalet

Källa

https://twitter.com/business/status/1241812970549755905
Citera
2020-03-22, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern

Källa

Ska bli intressant att se vad som händer med börsen imorgon. Rent spontant gissar jag 5-10 procent ner i USA. Corona har ju exploderat i NY i helgen.

Vad tror ni?
Senast redigerad av Mafia 2020-03-22 kl. 22:06.
Citera
2020-03-22, 21:50
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Jag tror att det är en dålig strategi - när bekräftelse finns på att det vänt så har alla redan börjat köpa och man missar uppgången. När bekräftelsen finns där så är den redan inräknad i priset.

Håller med. Att våga köpa i ”blindo” är själva kärnan i att göra bra investeringar i en börskrasch. Och eftersom man köper i osäkerhet väljer man därmed stora och stabila företag.

Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Lägger denna här:

Om 24h kommer vi att uppleva att botten helt går ur och börsen stötdyker.

Det är min absoluta amatörprediktion. Vad som ev. kan ändra på det är att det beslutas om nya miljard- och triljonpaket nu under söndagen.

Vi får se imorgon om jag får rätt.

Jag tror du kan få rätt. Efter att ha sett hemska TV-inslag från Bergamo och att New York verkar stå inför kris, kan det bli nya ras.
Senast redigerad av RingRing2014 2020-03-22 kl. 22:16.
Citera
2020-03-22, 21:53
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern

Källa

Åh fyfan, då vet vi vad som väntar Sveriges arbetslöshet. Dock är det betydligt lättare att säga upp folk i USA än Sverige. Dock hade vi en högre utgångspunkt än USA.

Med detta i åtanke och att COVID-19 börjar härja i NY, Tysklands beslut om max 2 personer får träffas, Spanien/Frankrike/Italiens dödssiffror så tror jag på en ny vecka med en orolig börs där fler hårda åtgärder kommer prisas in i börsen.

Många förväntar nu också LOCKDOWN av Stockholm, det lär skrämma investerare i callen på OMX imorgon.

Vi får se men det öppnar säkert rejält minus. Ska bli spännande att se Futures.
Citera
2020-03-22, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Åh fyfan, då vet vi vad som väntar Sveriges arbetslöshet. Dock är det betydligt lättare att säga upp folk i USA än Sverige. Dock hade vi en högre utgångspunkt än USA.

Med detta i åtanke och att COVID-19 börjar härja i NY, Tysklands beslut om max 2 personer får träffas, Spanien/Frankrike/Italiens dödssiffror så tror jag på en ny vecka med en orolig börs där fler hårda åtgärder kommer prisas in i börsen.

Många förväntar nu också LOCKDOWN av Stockholm, det lär skrämma investerare i callen på OMX imorgon.

Vi får se men det öppnar säkert rejält minus. Ska bli spännande att se Futures.
Lockdown på börsen sker först när de stora elefanterna har lämnat scenen.
Citera
2020-03-22, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Ska bli intressant natt se vad som händer med börsen. Rent spontant gossar jag 5-10 procent ner i USA. Corona har ju exploderat i NY i helgen.

Vad tror ni?

-20% imorgon och tidigarestängd börs.
Senast redigerad av Hejhejvidica 2020-03-22 kl. 22:50.
Citera
2020-03-22, 22:14
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Jag är en av dem som håller med dig, men jag tror man får acceptera att vissa helt enkelt inte klarar av att se sitt innehav värderas 90% ner från inköp av marknaden, utan att bli så illa till mods att de hellre kliver av. Sedan ska man ju ha i åtanke att "vår" strategi inte hade fungerat utan dessa individer heller.

Jag länkade denna tidigare i tråden som jag tyckte var intressant (och håller med om det du skriver): https://www.cnbc.com/2020/03/07/when-you-sell-during-a-panic-you-may-miss-the-markets-best-days.html
En sak som man tycker kan fundera bra är att bara sälja av en viss procentsats ju högre värderingarna går.

https://www.multpl.com/shiller-pe/table/by-month

Om man tittar på de senaste 25 åren så går det inte bra efter att cykliskt P/e (eller cape) stiger över en viss nivå. Samma sak med vanligt p/e.

På Cape är det varning vid 28, övervärderat vid 30, väldigt övervärderat vid 32 , total hysteri över 35 och mega bubbla vid 40. Då kan man dra ner säg 10% aktier vid varje sådan nivå.

Samma sak med vanligt pe,även om den slår lite fel om det har varit en stor krasch. Det har aldrig slutat lyckligt när pe varit runt 25.
Citera
2020-03-22, 22:46
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Ska bli intressant att se vad som händer med börsen imorgon. Rent spontant gissar jag 5-10 procent ner i USA. Corona har ju exploderat i NY i helgen.

Vad tror ni?
Just nu är det knappt 5% ned i NZ. Får se om en stund när AU öppnar, och sp futures.
Citera
2020-03-22, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Just nu är det knappt 5% ned i NZ. Får se om en stund när AU öppnar, och sp futures.

USA limit down på någon minut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in