Citat:
Klicka på länken som finns i min signatur. Du har tvärfel och du ska bli varse om varför. Tror dock det ligger något i det hans säger, kanske 90% är att ta i men jag tror allt annat han skriver är mycket möjligt.
Bland annat att EU kommer fallera. Vi är i lugnet före stormen tror jag, bara början på nedgången. ”The Greater Depression”
Här är ett bra klipp med Raoul Pal:
https://youtu.be/92wenJfjBDY
Förutspår lite vad som kommer hända med börsen från 13.58, och han är inte precis en amatör. Alla kan ha fel såklart men jag tror han har rätt.
Bland annat att EU kommer fallera. Vi är i lugnet före stormen tror jag, bara början på nedgången. ”The Greater Depression”
Här är ett bra klipp med Raoul Pal:
https://youtu.be/92wenJfjBDY
Förutspår lite vad som kommer hända med börsen från 13.58, och han är inte precis en amatör. Alla kan ha fel såklart men jag tror han har rätt.
Krisen är på regeringssidan. De har förstört sina obligationsmarknader med minusrämta och eftersom den marknaden kraschar i termer av deltagande så KOMMER pengarna att tryckas in i aktier. Börsen ska initialt gå ner men ni kommer bli häpnade över börsens uppgång nästa år.
Armstrong är den enda i världen som faktiskt vet vad han pratar om och han har 35.000 till nästa år och 15.500 i år i dowjones. Det är där big money kommer parkera sina pengar när de inser att euron faller mot dollarn.
Felet du gör är att du ser ekonomin som en enhetlig sammansatt klump men i själva verket har ekonomin indelningen privat och publik (regeringssidan).
Euromarknaden är tolv - femton gånger större än USA aktiemarknad och när pengarna trycks ut kommer börsen att tokstiga. Realekonomiskt kan vi alla vara fattiga som i 1984, där siffrorna stiger och partiet presenterar siffror som visar hur rika vi alla är, men stigningen är på papperet och har ingen direkt koppling till verkligheten.
När man inser att staten med sin skattjaktstrend är ute för att råna privata så kommer en massiv storm av kapitalflykt ske till privata tangible assets (rörliga tillgångar) och då skenar börsen. Kraschen kommer när alla är med i syltburken, där är vi inte än.
Läs och revidera, men en sättning ner mot 16.000 kan komma men därefter är det nya all time high som gäller.