2020-04-29, 06:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Tror dock det ligger något i det hans säger, kanske 90% är att ta i men jag tror allt annat han skriver är mycket möjligt.

Bland annat att EU kommer fallera. Vi är i lugnet före stormen tror jag, bara början på nedgången. ”The Greater Depression”

Här är ett bra klipp med Raoul Pal:

https://youtu.be/92wenJfjBDY

Förutspår lite vad som kommer hända med börsen från 13.58, och han är inte precis en amatör. Alla kan ha fel såklart men jag tror han har rätt.
Klicka på länken som finns i min signatur. Du har tvärfel och du ska bli varse om varför.

Krisen är på regeringssidan. De har förstört sina obligationsmarknader med minusrämta och eftersom den marknaden kraschar i termer av deltagande så KOMMER pengarna att tryckas in i aktier. Börsen ska initialt gå ner men ni kommer bli häpnade över börsens uppgång nästa år.

Armstrong är den enda i världen som faktiskt vet vad han pratar om och han har 35.000 till nästa år och 15.500 i år i dowjones. Det är där big money kommer parkera sina pengar när de inser att euron faller mot dollarn.

Felet du gör är att du ser ekonomin som en enhetlig sammansatt klump men i själva verket har ekonomin indelningen privat och publik (regeringssidan).

Euromarknaden är tolv - femton gånger större än USA aktiemarknad och när pengarna trycks ut kommer börsen att tokstiga. Realekonomiskt kan vi alla vara fattiga som i 1984, där siffrorna stiger och partiet presenterar siffror som visar hur rika vi alla är, men stigningen är på papperet och har ingen direkt koppling till verkligheten.

När man inser att staten med sin skattjaktstrend är ute för att råna privata så kommer en massiv storm av kapitalflykt ske till privata tangible assets (rörliga tillgångar) och då skenar börsen. Kraschen kommer när alla är med i syltburken, där är vi inte än.

Läs och revidera, men en sättning ner mot 16.000 kan komma men därefter är det nya all time high som gäller.
Citera
2020-04-29, 14:44
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skremseltaktik
Klicka på länken som finns i min signatur. Du har tvärfel och du ska bli varse om varför.

Krisen är på regeringssidan. De har förstört sina obligationsmarknader med minusrämta och eftersom den marknaden kraschar i termer av deltagande så KOMMER pengarna att tryckas in i aktier. Börsen ska initialt gå ner men ni kommer bli häpnade över börsens uppgång nästa år.

Armstrong är den enda i världen som faktiskt vet vad han pratar om och han har 35.000 till nästa år och 15.500 i år i dowjones. Det är där big money kommer parkera sina pengar när de inser att euron faller mot dollarn.

Felet du gör är att du ser ekonomin som en enhetlig sammansatt klump men i själva verket har ekonomin indelningen privat och publik (regeringssidan).

Euromarknaden är tolv - femton gånger större än USA aktiemarknad och när pengarna trycks ut kommer börsen att tokstiga. Realekonomiskt kan vi alla vara fattiga som i 1984, där siffrorna stiger och partiet presenterar siffror som visar hur rika vi alla är, men stigningen är på papperet och har ingen direkt koppling till verkligheten.

När man inser att staten med sin skattjaktstrend är ute för att råna privata så kommer en massiv storm av kapitalflykt ske till privata tangible assets (rörliga tillgångar) och då skenar börsen. Kraschen kommer när alla är med i syltburken, där är vi inte än.

Läs och revidera, men en sättning ner mot 16.000 kan komma men därefter är det nya all time high som gäller.

Armstrong är samma snubbe som hävdade att CIA ville åt hans hemliga börsformel? Som bara var någon sinus kurva med pi om jag minns rätt. SVT hade en dokumentär om honom för några år sedan. Då skulle ekonomiska kraschen komma 2017 om jag minns rätt. Därmed inte sagt att han har fel nu men när man ropar varg lika ofta som han har gjort så blir det till slut ingen som lyssnar även om vargen faktiskt kommer.

Edit: Och här kommer bullrallyt! OMX30 upp mer än 2%.
Senast redigerad av JustinTrudeau 2020-04-29 kl. 15:03.
Citera
2020-04-29, 16:14
Medlem
Nu får faktiskt någon erfaren baissare förklara varför det inte går söderut
Mvh fibonacci
Citera
2020-04-29, 16:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Armstrong är samma snubbe som hävdade att CIA ville åt hans hemliga börsformel? Som bara var någon sinus kurva med pi om jag minns rätt. SVT hade en dokumentär om honom för några år sedan. Då skulle ekonomiska kraschen komma 2017 om jag minns rätt. Därmed inte sagt att han har fel nu men när man ropar varg lika ofta som han har gjort så blir det till slut ingen som lyssnar även om vargen faktiskt kommer.

Edit: Och här kommer bullrallyt! OMX30 upp mer än 2%.
Om du följde hans privata blogg så skrev han vändning sista veckan i mars, både hans nivå och tid stämde. Han sa aldrig att en krasch kommer 2017, däremot mindre korrektioner. Men de brukar han sällan skriva om. Han har 16000 i dow jones i år som lägstanivå.

Japp, NSA ville köpa det för 500 miljoner dollar men han sa nej.
Citera
2020-04-29, 16:56
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Om du följde hans privata blogg så skrev han vändning sista veckan i mars, både hans nivå och tid stämde. Han sa aldrig att en krasch kommer 2017, däremot mindre korrektioner. Men de brukar han sällan skriva om. Han har 16000 i dow jones i år som lägstanivå.

Japp, NSA ville köpa det för 500 miljoner dollar men han sa nej.

Det är denna snubbe right?

https://www.affarsvarlden.se/artikel/ett-ar-efter-martin-armstrongs-big-bang-profetia-6792458
Citera
2020-04-29, 17:35
Bannlyst
Citat:
Det är denna snubbe right?

https://www.affarsvarlden.se/artikel/ett-ar-efter-martin-armstrongs-big-bang-profetia-6792458
Ja men ingenting skulle rasa. Big bang innebär att skulderna efter det datumet skulle öka och att själva krisen i obligationer börja 2021 till och med 2022.

Han förutspådde att dow jones skulle till 40.000 när den stod i 6000 hösten 2008. Det här är inget man gissar sig till.
Citera
2020-04-29, 17:46
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ja men ingenting skulle rasa. Big bang innebär att skulderna efter det datumet skulle öka och att själva krisen i obligationer börja 2021 till och med 2022.

Han förutspådde att dow jones skulle till 40.000 när den stod i 6000 hösten 2008. Det här är inget man gissar sig till.

Någon börskrasch från den 1 oktober 2015 har Armstrong däremot inte förutspått. Den kommer först senare, runt november 2017. I stället ska 1 oktober 2015 ses som en kraftig brytpunkt där problemen börjar.

Jo minns den där kraschen 2017 i november. Alla pratar fortfarande om den.....
Citera
2020-04-29, 18:13
Bannlyst
Citat:
Någon börskrasch från den 1 oktober 2015 har Armstrong däremot inte förutspått. Den kommer först senare, runt november 2017. I stället ska 1 oktober 2015 ses som en kraftig brytpunkt där problemen börjar.

Jo minns den där kraschen 2017 i november. Alla pratar fortfarande om den.....
Själv tror jag att det handlar om affärsvärldens översättning av hans analyser. Misstror inte dig men jag har följt hans blogg sen 2014 och han har haft många rätt. År 2017 pratade han inte om någon krasch, bara en korrektion. Kraschen kom dock 2018 och då blev det en korrektion och det handlar om några enstaka månader fel.

Och skulle han vara nån form av bedragare så är han ovanligt trovördig sådan.
Senast redigerad av skremseltaktik 2020-04-29 kl. 18:19.
Citera
2020-04-29, 18:55
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Själv tror jag att det handlar om affärsvärldens översättning av hans analyser. Misstror inte dig men jag har följt hans blogg sen 2014 och han har haft många rätt. År 2017 pratade han inte om någon krasch, bara en korrektion. Kraschen kom dock 2018 och då blev det en korrektion och det handlar om några enstaka månader fel.

Och skulle han vara nån form av bedragare så är han ovanligt trovördig sådan.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/6nVvw3/ekonom-i-dag-kraschar-borserna

"Den omdiskuterade ekonomen Martin Armstrong blev kanske mest känd i Sverige genom dokumentären ”The Forecaster” som sändes i SVT i augusti. Där framträder bilden av ett geni som kunnat förutspå ekonomiska krascher och krig gång på gång. Med hjälp av sin matematiska modell ”The economic confidence model" och analyser av ekonomiska data sedan hundratals år tillbaka säger sig Armstrong ha hittat ett mönster."

Och inte blir det bättre. Han kan förutspå krig också med sin formel.

"1 oktober smäller det
Den 1 oktober, har vi nått slutet på nästa cykel. Nu väntar det som Martin Armstrong kallar för ”The sovereign debt big bang" - ungefär ”Statsskuldernas big bang”. Krisen kommer att uppstå, menar Martin Armstrong, eftersom investerare och länder just nu håller på att sälja ut tillgångar i euro för att flytta kapitalet till USA och tyska statsobligationer. Kapitalinflödet till USA, främst från Kina, kommer enligt Armstrong att trycka upp börserna på Wall Street och priset på amerikanska fastigheter. Detta, menar han, leder till att den amerikanska centralbanken ”blir tvungna” att höja styrräntan.

– Först får vi deflation och sedan går den över i inflation. Det är som en pendel som svänger från en extrem till en annan, säger Martin Armstrong till USA Watchdog."

"Säger sig förutspå krig
Martin Armstrong har också utvecklat något som han kallar för en ”Krigsmodell” som han menar kan förutspå krig. Enligt honom sker inte krig och politisk oro slumpmässigt, utan i cykler på 25,049 år. Han menar att vi kan se i krigsmodellen hur graferna har pekat nedåt just vid speciella tidpunkter var tjugofemte år. Då har bland annat första världskriget, andra världskriget och Vietnamkriget brutit ut, och Sovetunionen har kollapsat. Om man ska tro Armstrong var nästa nedgång i november 2014. Han menar att det som modellen pekar på är oroligheterna i östra Ukraina och Krim, och vi kommer att uppleva en tid av politisk oro och motsättningar i Europa."
Citera
2020-04-29, 19:00
Medlem
Autobahn76s avatar
Citat:

Tack för länken till bloggen i signaturen. Intressant läsning! Ja, börsen kan inte gå ner, tack vare QE. Precis som jag var inne på i inlägg ovanför. Det verkar inte vara svårare än så faktiskt. Inga konstigheter
Citera
2020-04-30, 01:01
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Ser ut att bli rally imorgon också. Björnarna kommer slaktas som vanligt.

Nasdaq är redan upp mer än 1 % i efterhandeln. Om Apple och Amazon har bra rapporter så kan det bli tokrally på fredag också.
Citera
2020-04-30, 05:57
Medlem
Citat:
Ser ut att bli rally imorgon också. Björnarna kommer slaktas som vanligt.

Nasdaq är redan upp mer än 1 % i efterhandeln. Om Apple och Amazon har bra rapporter så kan det bli tokrally på fredag också.

Det var många som sa ” jag säljer mina björnar om en månad ”
Måste fan osa om dom positionerna
Man är ändå lite förvånad över den starka veckan som varit
Redan fredag igen , spännande
Amerikanska portföljen gick ju löjligt bra igår
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in